Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook

Cine a pierdut de pe urma scandalului aflatoxinei si ce au invatat producatorii de lapte

cine-a-pierdut-de-pe-urma-scandalului-aflatoxinei-si-ce-au-invatat-producatorii-de-lapte

Comisarul european pentru agricultura si dezvoltare rurala, Dacian Ciolos, a facut, luni, o serie de declaratii pe marginea subiectului laptelui infestat cu aflatoxine. Potrivit acestuia, atat producatorii de lapte cat si consumatorii au avut de suferit. Primii au suferit pierderi financiare de pe urma scaderii consumului, iar consumatorii vor suferi pe termen lung, deoarece isi pierd increderea in siguranta produselor.



In acest context, Dacian Ciolos a subliniat necesitatea asocierii producatorilor si promovarii produselor lactate sub un brand comun, care sa se bucure de increderea consumatorilor romani.

"Ceea ce a reiesit din aceasta situatie (scandalului laptelui contaminat cu aflatoxina, n.r.) este ca, pe de o parte, cei care pierd cel mai mult din punct de vedere economic sunt producatorii, iar pe de alta parte consumatorii, care-si pierd increderea si pe urma au probleme de aprovizionare (...) Din aceasta perspectiva, pornind si de la experienta altor state membre din Uniunea Europeana in astfel de situatii, ideea pe care eu am lansat-o a fost ca producatorii sa se gandeasca intr-un viitor, dar nu foarte indepartat, ca pe scheletul unor federatii sau organizatii care reprezinta anumite sectoare sensibile, cum e cresterea animalelor, de exemplu, sa se gandeasca sa-si construiasca un brand comun cu care sa garanteze nu numai siguranta alimentara, ci si calitatea si originea productiei pe care o pun pe piata", a precizat Dacian Ciolos, prezent, luni, la evenimentul de lansare al expozitiei "Dunarea - Fluviu European", citat de Agerpres.


Potrivit comisarului european, citat de Agerpres, prezenta pe piata a laptelui vandut sub un asemenea brand ar oferi incredere consumatorului si ar legitima toate informatiile legate de materia prima si de la lantul de procesare si desfacere.

"Un astfel de brand ar putea rezolva doua lucruri: pe de o parte ar da incredere consumatorilor in amonte, deci fara sa astepte controale de la Autoritatea Sanitara Veterinara sau Protectia Consumatorului (...) Pe de alta parte, un astfel de brand rezolva si o problema importanta pentru producatori, respectiv cea legata de originea materiei prime. E o modalitate pentru producatori de a-si asuma productia pe care ei o comercializeaza. Decat sa protesteze vizavi de alte productii care vin din alta parte pe piata locala, decat sa lupti impotriva altora, mai bine iti folosesti energia respectiva sa pui in valoare ce ai tu si il lasi pe consumator sa aleaga in cunostinta de cauza. in momentul de fata, de foarte multe ori, consumatorul nu e in masura sa identifice astfel de lucruri si producatorii agricoli au toata legitimitatea sa faca lucrul asta. Se intampla si in alta parte, dar este mult mai important si mai eficient sa faca lucrul asta producatorii decat sa vina statul sa faca asta pentru ei pentru ca e brandul lor. Nu este brandul unui ministru, al unui Guvern sau al unei autoritati. Este brandul lor", a subliniat Dacian Ciolos.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cine a pierdut de pe urma scandalului aflatoxinei si ce au invatat producatorii de lapte
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe:

clubagricultura.ro

- intrebarea zilei

Cultura de lucerna

Intrebare: Care este perioada pana la care poate rezista o cultura de lucerna?

Raspuns: Daca cositul se realizeaza intotdeauna in perioadele optime, o cultura de lucerna poate rezista pana... citeste tot raspunsul aici

Comentarii
Comentarii0 comentarii

Ultima ora

Newsletter gratuit
Cele mai bune afaceri de inceput de an 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Cele mai bune afaceri de inceput de an 2017".



Rubrica meteo
clubagricultura.ro

Cresterea si exploatarea vitei de vie ...

Formatiune de rod la mar care se prezinta sub forma unei structurib ramificate cu muguri de rod, iar ...
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton
 

Raport Special GRATUIT

Cele mai bune afaceri de inceput de an 2017


Adauga mai jos adresa ta de mail si vei primi raportul special gratuit "Cele mai bune afaceri de inceput de an 2017" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.

Da, vreau sa primesc revista de Agricultura