Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook

Cine a pierdut de pe urma scandalului aflatoxinei si ce au invatat producatorii de lapte

cine-a-pierdut-de-pe-urma-scandalului-aflatoxinei-si-ce-au-invatat-producatorii-de-lapte

Comisarul european pentru agricultura si dezvoltare rurala, Dacian Ciolos, a facut, luni, o serie de declaratii pe marginea subiectului laptelui infestat cu aflatoxine. Potrivit acestuia, atat producatorii de lapte cat si consumatorii au avut de suferit. Primii au suferit pierderi financiare de pe urma scaderii consumului, iar consumatorii vor suferi pe termen lung, deoarece isi pierd increderea in siguranta produselor.



In acest context, Dacian Ciolos a subliniat necesitatea asocierii producatorilor si promovarii produselor lactate sub un brand comun, care sa se bucure de increderea consumatorilor romani.

"Ceea ce a reiesit din aceasta situatie (scandalului laptelui contaminat cu aflatoxina, n.r.) este ca, pe de o parte, cei care pierd cel mai mult din punct de vedere economic sunt producatorii, iar pe de alta parte consumatorii, care-si pierd increderea si pe urma au probleme de aprovizionare (...) Din aceasta perspectiva, pornind si de la experienta altor state membre din Uniunea Europeana in astfel de situatii, ideea pe care eu am lansat-o a fost ca producatorii sa se gandeasca intr-un viitor, dar nu foarte indepartat, ca pe scheletul unor federatii sau organizatii care reprezinta anumite sectoare sensibile, cum e cresterea animalelor, de exemplu, sa se gandeasca sa-si construiasca un brand comun cu care sa garanteze nu numai siguranta alimentara, ci si calitatea si originea productiei pe care o pun pe piata", a precizat Dacian Ciolos, prezent, luni, la evenimentul de lansare al expozitiei "Dunarea - Fluviu European", citat de Agerpres.


Potrivit comisarului european, citat de Agerpres, prezenta pe piata a laptelui vandut sub un asemenea brand ar oferi incredere consumatorului si ar legitima toate informatiile legate de materia prima si de la lantul de procesare si desfacere.

"Un astfel de brand ar putea rezolva doua lucruri: pe de o parte ar da incredere consumatorilor in amonte, deci fara sa astepte controale de la Autoritatea Sanitara Veterinara sau Protectia Consumatorului (...) Pe de alta parte, un astfel de brand rezolva si o problema importanta pentru producatori, respectiv cea legata de originea materiei prime. E o modalitate pentru producatori de a-si asuma productia pe care ei o comercializeaza. Decat sa protesteze vizavi de alte productii care vin din alta parte pe piata locala, decat sa lupti impotriva altora, mai bine iti folosesti energia respectiva sa pui in valoare ce ai tu si il lasi pe consumator sa aleaga in cunostinta de cauza. in momentul de fata, de foarte multe ori, consumatorul nu e in masura sa identifice astfel de lucruri si producatorii agricoli au toata legitimitatea sa faca lucrul asta. Se intampla si in alta parte, dar este mult mai important si mai eficient sa faca lucrul asta producatorii decat sa vina statul sa faca asta pentru ei pentru ca e brandul lor. Nu este brandul unui ministru, al unui Guvern sau al unei autoritati. Este brandul lor", a subliniat Dacian Ciolos.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cine a pierdut de pe urma scandalului aflatoxinei si ce au invatat producatorii de lapte
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe:

clubagricultura.ro

- intrebarea zilei

Cum se cultiva fenicul, e o afacere?

Intrebare: Stie cineva mai multe despre fenicul? Ar fi o afacere cultivarea acestei plante, pentru ca am inteles ca pretul de vanzare e destul de mare si ar putea fi vandut la raioanele de legume din supermarket? Va multumesc!

Raspuns: Buna ziua. Va pot spune ca am plantat in gradina mea fenicul si e relativ usor de intretinut. Nu tre... citeste tot raspunsul aici

Comentarii
Comentarii0 comentarii

Ultima ora

Newsletter gratuit
Agricultura cu profit - 7 Idei de Afaceri in Agricultura pentru 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Agricultura cu profit - 7 Idei de Afaceri in Agricultura pentru 2018".



Forum
Wulan Sari spune: Mulțumesc lui Dumnezeu Atotputernic că mi-a oferit această ocazie să împărtășesc mărturia mea, sunt doamna Wulan Sari, căutați un împrumut? Aș dori să aduc acest lucru la toate notele de...
25 Feb. 2018 22:03:03
Raspunde la intrebare
Julia Simon spune: buna  Toată lumea care vede asta în întreaga lume, există mulți escroci pe acest site, am veste bună să împărtășesc. Vă rugăm să vă alăturați-vă să fiți fericiți și...
25 Feb. 2018 21:56:03
Raspunde la intrebare
Wulan Sari spune: Mulțumesc lui Dumnezeu Atotputernic că mi-a oferit această ocazie să împărtășesc mărturia mea, sunt doamna Wulan Sari, căutați un împrumut? Aș dori să aduc acest lucru la toate notele de...
25 Feb. 2018 21:49:29
Raspunde la intrebare
Rubrica meteo
clubagricultura.ro

O tulpina care se intinde orizontal pe suprafata solului. ...

Substan?? vegetal? cu ac?iune stimulatoare asupra cre?terii plantelor folosit? pentru a facilita acl ...
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton
 
 

Raport Special GRATUIT

Agricultura cu profit - 7 Idei de Afaceri in Agricultura pentru 2018


Adauga mai jos adresa ta de mail si vei primi raportul special gratuit "Agricultura cu profit - 7 Idei de Afaceri in Agricultura pentru 2018" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.

Da, vreau sa primesc revista de Agricultura