Reducerea TVA la alimente ar putea spori castigurile marilor magazine

Un studiu recent arata ca aceasta masura ar putea creste apetitul de consum al cumparatorilor, iar casatigurile retailerilor ar putea spori in acest an cu 15-20 la suta.
Castigurile marilor retele de magazine ar putea avansa, in acest an, cu 15 - 20%, dupa reducerea cotei TVA la alimente de la 24% la 9%, pe fondul cresterii apetitului de consum si al modificarii marjelor operationale, insa sansele ca alimentele sa se ieftineasca vor fi doar conjuncturale si pe termen scurt, dupa cum releva un studiu realizat de o companie de servicii de business dedicate mediului de afaceri.
„Artificiile cu preturi au existat si in cazul reducerii TVA la paine, iar rezultatele au fost contradictorii. Unele produse s-au ieftinit, altele nu. Estimam ca acelasi fenomen se va produce si pe 1 iunie. Vom vedea, probabil, pe termen scurt, o scadere de preturi conjuncturala, urmata, pe termen mediu si lung de o scumpire sensibila, graduala, argumentata de motive de ordin operational, respectiv cresteri de preturi la utilitati si carburanti”, se arata in studiul respectiv.
Pe de alta parte, analistii considera ca semnalul dat de reducerea TVA va avea consecinte pozitive in stimularea consumului, principalul motor al economiei, insa marii castigatori ai bataliei preturilor vor fi retailerii, ale caror afaceri ar putea primi un impuls semnificativ estimat intre 15 si 20% in 2015.
Preturile reprezinta un important factor psihologic care influenteaza comportamentul de consum. Impulsul dat de reducerea TVA va dinamiza ofertele, promotiile, va accentua concurenta, in sensul ca va diminua fenomenul de aliniere a preturilor, ii va stimula pe romani sa cumpere mai mult, insa marii castigatori ai bataliei preturilor vor fi retailerii, ale caror afaceri ar putea primi un impuls semnificativ, 15 — 20% in 2015.
Estimarea ia in calcul efectul reducerii TVA, in sensul cresterii profitului jucatorilor din domeniu, cresterea consumului si planurile de extindere ale retailerilor la nivel national, prezentate si asumate de acestia. Calculul este unul relativ, conditionat de evolutia economica generala, de dinamica cursului valutar si a costurilor utilitatilor.
Estimarile au fost realizate pe baza evolutiei financiare a marilor retaileri din perioada 2009 — 2014. Potrivit datelor oficiale, Kaufland, Carrefour, Lidl, Auchan, Cora, Mega Image, Metro si Selgros, principalii jucatori din piata, au rezistat excelent crizei, reusind chiar sa isi extinda afacerile in tot acest interval.
„Artificiile cu preturi au existat si in cazul reducerii TVA la paine, iar rezultatele au fost contradictorii. Unele produse s-au ieftinit, altele nu. Estimam ca acelasi fenomen se va produce si pe 1 iunie. Vom vedea, probabil, pe termen scurt, o scadere de preturi conjuncturala, urmata, pe termen mediu si lung de o scumpire sensibila, graduala, argumentata de motive de ordin operational, respectiv cresteri de preturi la utilitati si carburanti”, se arata in studiul respectiv.
Pe de alta parte, analistii considera ca semnalul dat de reducerea TVA va avea consecinte pozitive in stimularea consumului, principalul motor al economiei, insa marii castigatori ai bataliei preturilor vor fi retailerii, ale caror afaceri ar putea primi un impuls semnificativ estimat intre 15 si 20% in 2015.
Preturile reprezinta un important factor psihologic care influenteaza comportamentul de consum. Impulsul dat de reducerea TVA va dinamiza ofertele, promotiile, va accentua concurenta, in sensul ca va diminua fenomenul de aliniere a preturilor, ii va stimula pe romani sa cumpere mai mult, insa marii castigatori ai bataliei preturilor vor fi retailerii, ale caror afaceri ar putea primi un impuls semnificativ, 15 — 20% in 2015.
Estimarea ia in calcul efectul reducerii TVA, in sensul cresterii profitului jucatorilor din domeniu, cresterea consumului si planurile de extindere ale retailerilor la nivel national, prezentate si asumate de acestia. Calculul este unul relativ, conditionat de evolutia economica generala, de dinamica cursului valutar si a costurilor utilitatilor.
Estimarile au fost realizate pe baza evolutiei financiare a marilor retaileri din perioada 2009 — 2014. Potrivit datelor oficiale, Kaufland, Carrefour, Lidl, Auchan, Cora, Mega Image, Metro si Selgros, principalii jucatori din piata, au rezistat excelent crizei, reusind chiar sa isi extinda afacerile in tot acest interval.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturiArticole conexe:
- » Discutii la MADR intre crescatorii de ovine si reprezentantii marilor retaileri
- » Deficitul in comertul cu produse alimentare s-a mentinut pe parcursul anului trecut
- » Deficitul in comertul cu produse alimentare s-a mentinut si la finalul primelor trei trimestre din 2016
- » Care sunt nemultumirile fermierilor in relatia cu marile magazine
- » Produse alimentare cu E-coli depistate de inspectorii ANSVSA

- intrebarea zilei
Clei maro inchis pe cais
Intrebare: Am un cais plantat anul trecut in primavara. De aproxiamtiv 2 saptamani au aparut pe rand pe tulpina 4 “rani†care secreta un clei gros de culoare maro inchis. De ieri s-au ofilit toate frunzele. Ce boala ar putea fi si cu ce se trateaza?Raspuns: Din cauza precipitatiilor abundente este posibil sa fi crapat caisul, iar cleiul secretat este o mas... citeste tot raspunsul aici
Ultima ora
- » Metode de combatere a daunatorilor naturali pentru stupii de albine
- » Seful MADR nu renunta la procentul de 51% produse romanesti in supermarket-uri
- » Echilibrarea balantei comerciale in sectorul carnii de porc se va fasce in circa opt ani
- » Concluzii la finalul primelor 10 intalniri ale grupurilor de lucru LEADER
- » Dovlecei din Turcia, contaminati cu pesticide
Comentarii
0 comentarii