Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook

Reprezentantii marilor magazine contesta obligativitatea aprovizionarii pe lantul scurt cu produse romanesti

reprezentantii-marilor-magazine-contesta-obligativitatea-aprovizionarii-pe-lantul-scurt-cu-produse-romanesti

Acestia sustin ca prevederea legala in acest sens nu garanteaza sprijin pentru producatorii romani, asa cum se doreste.



Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania considera ca lantul scurt de aprovizionare nu garanteaza sprijin real pentru producatorii romani si restrange libertatea consumatorilor romani de a alege, existand chiar riscul ca producatorii din Bulgaria sau Ungaria sa devina mai atractivi pentru magazinele din anumite zone ale Romaniei.
 
In acest sens, asociatia cere eliminarea amendamentelor neconcurentiale si discriminatorii din proiectul legii comercializarii produselor alimentare al caror obiectiv principal este afectarea comertului modern.

 
„Invocarea ideii ca prin noua lege vor fi sprijinite interesele producatorilor romani, mai ales ale celor mici, reprezinta o inducere in eroare a opiniei publice”, se arata intr-un comunicat al AMRCR.
 
In opinia retailerilor, conceptul de aprovizionare pe lantul scurt adoptat de catre Comisia de Agricultura nu reprezinta deloc o garantie nici pentru consumatorul roman ca va avea acces la produse romanesti intr-o pondere mai mare – dar la preturi egale sau mai mici - şi nici pentru producatorii romani ca vor fi aparati de concurenta unor producatori externi.
 
„Dimpotriva, apare riscul ca, de exemplu, producatorii bulgari sa devina mai atractivi pentru magazinele din sudul Romaniei si cei din Ungaria pentru magazinele din vestul tarii. In prezent, supermarketurile reprezinta principalul canal de promovare a produselor romanesti, iar aceasta tendinta va continua. Motivaţia este simpla: consumatorii din Romania solicita produse romanesti”, crede asociatia.
 
Potrivit asociatiei, cei care contesta beneficiile comertului modern pentru consumator si pentru productia autohtona sunt in mare masura cei care fie nu sunt dispusi sa caute formule pentru a investi in depozitare, ambalare, marketing sau logistica, fie cei care practica un management precar sau pur si simplu nu au o capacitate comerciala adecvata.
 
„Toti acestia sunt dispusi sa accepte justificarile puerile ale celor care nu le pot gasi solutii reale in sectorul agro-alimentar dar le prezinta campanii rudimentare destinate pe de o parte sa induca in mentalul public ideea conspirativa ca marile magazine reprezinta sursa majora a dificultatilor cu care se confrunta in special micii producatorii locali iar pe de alta parte ca rigorile competitiei pot fi ocolite politico-legislativ”, spun retailerii.
 
Retailerii spun ca modificarile legii vor afecta negativ mulţi producatori locali, care au reusit sa intre pe piata extrem de competitiva cu produse romaneşti: „Acestia sunt in pericol de a fi inlaturati de pe piata foarte greu obtinuta de catre cei carora li se garanteaza practic business-ul prin instituirea unei cote obligatorii indiferent de performanta”, se mai arata in comunicat.
 
AMRCR sustine ca Ministerul Finantelor, Ministerul Economiei si Comertului precum si comisiile parlamentare sunt cele care ar trebui sa se ocupe de legislatia fiscala sau de cea referitoare la comert si nu Ministerul Agriculturii, unde a ajuns sa fie reglementat modul in care trebuie sa se incheie contractele sau sa se dea definitia contractului comercial, in pofida prevederilor Codului Civil.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Reprezentantii marilor magazine contesta obligativitatea aprovizionarii pe lantul scurt cu produse romanesti
Rating:
Nota: 4.25 din 2 voturi

Articole conexe:

clubagricultura.ro

- intrebarea zilei

Costurile infiintarii unei culturi de lucerna

Intrebare: Am realizat un deviz pentru cultura de lucerna in regim neirigat. Costurile per total, de la infiintare pana la recoltare, s-au dus undeva la 12 - 13 milioane pe hectar. Productia am estimat-o la 8 tone fan pe hectar. Socotind un pret de 4 milioane pe tona de fan, rezulta un venit de 32 milioane pe hectar, din care 32-13 = 19 milioane profit brut. Calculele si estimarile le-am facut exclusiv din teorie, va rog pe cei care va ocupati cu astfeol de culturi sa imi spuneti cat de reale sunt calculele mele. Va multumesc!

Raspuns: n conditiile in care platiti toate lucrarile agricole (daca nu lucrati cu utilajele proprii): Infii... citeste tot raspunsul aici

Comentarii
Comentarii0 comentarii

Ultima ora

Newsletter gratuit
Cele mai bune afaceri de inceput de an 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Cele mai bune afaceri de inceput de an 2017".



Forum
Fermier spune: Nu mai știți nimic ați mai sunat la Apia ce mai zic de transa 2
18-Ian-2017 19:12:06
Raspunde la intrebare
fermier And spune: ati zis ca din ianuarie se reiau platile integrale pe suprafata!!dar nimik,doar minciuni....!!
18-Ian-2017 18:27:18
Raspunde la intrebare
gabi spune: dar la suprafata nu mai achita au zis ca trebuie sa mai primim 19 euro la hectar dar cand
18-Ian-2017 13:11:30
Raspunde la intrebare
Rubrica meteo
clubagricultura.ro

Piesa la plugurile perfectionate, cu ajutorul careia se rastoarna brazdele. ...

Denumire data speciilor din familiile gramineelor care servesc ca forme parentale pentru incrucisari ...
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton
 

Raport Special GRATUIT

Cele mai bune afaceri de inceput de an 2017


Adauga mai jos adresa ta de mail si vei primi raportul special gratuit "Cele mai bune afaceri de inceput de an 2017" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.

Da, vreau sa primesc revista de Agricultura