Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook

MADR a inceput analiza programelor depuse pentru promovarea produselor agricole in UE

madr-a-inceput-analiza-programelor-depuse-pentru-promovarea-produselor-agricole-in-ue

Depunerea documentatiilor de catre producatorii interesati s-a incheiat pe 15 aprilie, iar pana pe 15 iunie, ministerul va trimite propunerile de programe la Comisia Europeana, unde se va face evaluarea si selectia finala.



Pe data de 15 aprilie a expirat termenul pana la care organizatiile profesionale si interprofesionale interesate in promovarea produselor proprii in Uniunea europeana ar fi trebuit sa transmita pe adresa Ministerului Agriculturii propunerile de programe, in vederea unei prime etape de preselctie. dupa cum au transmis preprezentantii MADR, imediat dupa acest termen, la nivelul ministerului a inceput activitatea de preselectare la nivel national a proiectelor de programe primite, urmand ca acestea sa fie trimise comisiei europene pana cel tarziu pe 15 iunie, in vederea evaluarii si selectiei finale. Proiectele ce vor fi aprobate de forul european, urmeaza a fi anuntate pana la data de 15 noiembrie 2014.
 
Pentru aceste programe de informare si promovare a produselor agricole, contributia UE nu va depasi jumatate din costurile eligibile ale programelor, iar organizatiile din domeniul agroalimentar care propun programe vor participa la finantarea acestora cu minimum 20 la suta din cheltuielile eligibile. In cazul programelor cu o durata de doi sau trei ani, contributia pe fiecare an de punere in aplicare nu poate depasi plafonul respectiv, iar pentru actiunile de promovare a fructelor si legumelor destinate copiilor in institutiile scolare din tarile UE, contributia financiara a UE este de 60 la suta din costurile eligibile ale programelor de informare si promovare.

 
Potrivit ghidului de accesare a sprijinului financiar acordat pentru promovarea produselor agricole pe piata interna si in tari terte, bugetul national sustine diferenta de 30 la suta din valoarea programelor, iar MADR are prevazuta pentru acest an o suma de 500.000 de euro. Sectoarele si produsele eligibile la cofinantare din bugetul national pe piata UE sunt fructele si legumele proaspete sau procesate, care au un buget de 120.000 de euro, respectiv de 140.000 de euro, vinurile cu denumire de origine protejata sau indicatie geografica protejata cu 120.000 de euro si produsele lactate cu un buget similar de 120.000 de euro.
 
Produsele eligibile pentru promovarea in tari terte sunt carnea de vita sau de porc proaspata sau refrigerata, preparate alimentare pe baza de aceste produse, carne de pasare de calitate, produse lactate, ulei de masline si masline de consum, vinuri cu denumire de origine protejata sau indicatie geografica protejata, plante vii si produse de horticultura, bauturi spirtoase cu indicatie geografica protejata, fructe si legume proaspete sau procesate sau produse provenind din agricultura ecologica, produse procesate pe baza de cereale si orez, in textil sau carne de oaie.
 
Promovarea in tari terte se poate face in zone geografice precum America de Nord, America Latina, Asia de Sud-Est, Orientul Apropiat si Mijlociu si Africa, respectiv in 24 de tari terte. Programele de promovare se realizeaza pe o perioada de cel putin un an si de cel mult trei ani de la data intrarii in vigoare a contractului incheiat cu APIA si organizatia a carui program a fost selectat de UE. Programul se imparte in etape de 12 luni.
 
Conform regulamentului european, pentru piata interna a UE se va acorda prioritate programelor de promovare care pun in evidenta avantajele produselor comunitare, in special in ceea ce priveste calitatea, valoarea nutritionala, precum si siguranta si reprezentativitatea productiei agricole si alimentare europene. De asemenea, sunt prioritare programele privind etichetarea, bunastarea animalelor si protectia mediului.
 
Pentru tarile terte sunt eligibile actiuni de informare privind sistemul comunitar al vinurilor de masa, participarea la manifestari, targuri si expozitii de importanta internationala, in special prin intermediul standurilor destinate valorizarii imaginii produselor comunitare, studii ale noilor piete, necesare pentru extinderea pietelor de desfacere si misiuni comerciale la nivel inalt.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

MADR a inceput analiza programelor depuse pentru promovarea produselor agricole in UE
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe:

clubagricultura.ro

- intrebarea zilei

Rase vaci

Intrebare: imi poate spune cineva ce rase de vaci de carne se pot creste in tara noastra?

Raspuns: Cea mai adaptata rasa la conditiile din tara noastra este Charolaise care valorifica foarte bine hra... citeste tot raspunsul aici

Comentarii
Comentarii0 comentarii

Ultima ora

Newsletter gratuit
Cele mai bune afaceri de inceput de an 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Cele mai bune afaceri de inceput de an 2017".



Rubrica meteo
clubagricultura.ro

Plante la care semin?ele sunt inchise în fruct, mai exact semintele sunt invelite de un organ numit ...

(Despre frunze) cu codita. ...
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton
 

Raport Special GRATUIT

Cele mai bune afaceri de inceput de an 2017


Adauga mai jos adresa ta de mail si vei primi raportul special gratuit "Cele mai bune afaceri de inceput de an 2017" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.

Da, vreau sa primesc revista de Agricultura