Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Uniunea Europeană şi Guvernul german doresc înlocuirea treptată a carburanţilor fosili cu biocombustibili


Uniunea Europeană şi Guvernul german doresc înlocuirea treptată a carburanţilor fosili cu cei biologici. Intenţia este însă una greşită, scrie Deutsche Welle.
Nu orice lucru catalogat drept "bio" este automat mai puţin nociv pentru mediu. La ora actuală există puţini carburanţi biologici care oferă avantaje incontestabile din punct de vedere ecologic. Printre acestea figurează gazul metan, obţinut din bălegar. Astfel de reziduri sunt însă disponibile doar în cantităţi limitate.

Dacă scopul UE este acela de a înlocui petrolul la scară largă, suprafeţe agricole imense vor trebui folosite pentru cultivarea de materii prime destinate producţiei de biodiesel, respectiv etanol, ca înlocuitor al benzinei. La acest capitol, Statele Unite şi Brazilia sunt principalii producători de carburanţi biologici, obţinuţi mai ales din porumb. Cultivarea de porumb pe arii extinse produce însă cantităţi mari de protoxid de azot (cunoscut şi sub numele popular de gaz ilariant), care dăunează mediului. Deloc neglijabilă este şi cantitatea de energie utilizată în procesul de transformare a porumbului în etanol.

Efecte la fel de nocive

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cultivarea plantei cu 5 arome


Probabil acum auzi pentru prima oara de Schisandra Trebuie sa stii insa ca in Orient aceasta planta asemanatoare cu vita-de-vie cu fructe mici si rosii care cresc in ciorchine este la fel de celebra ca ginsengul gratie efectelor ei iesite din comun in combaterea unei game foarte largi de afectiuni – de la astm si tuberculoza pana la...

Oferta Speciala
valabila 48h

Aşadar, alimentarea automobilului cu etanol produce aceaşi cantitate de gaze cu efect de seră ca şi carburanţii fosili, consideră specialiştii Ministerului elveţian al Mediului. Un exemplu şi mai grăitor al răului pe care îl generează asupra mediului producţia de biocombustibili este utilizarea uleiului de palmier, folosit în mai ales în ţările din sudul Asiei. În Indonezia, de pildă, mii de hectare de pădure tropicală au fost incendiate pentru a face loc plantaţiilor de palmieri, operaţiune care are efecte catastrofale asupra mediului din cauza fumului plin de dioxid de carbon provocate de arderi.

Între timp, UE a reacţionat şi solicită producătorilor de combustibili biologici garanţii că procesul industrial nu a afectat pădurea tropicală.

Continentul european a devenit însă tărâmul pe care sunt experimentate şi alte forme de combustibili biologici, consideraţi a avea un aşa-numit "bilanţ ecologic" mai bun. Specialiştii invocă din ce în ce mai des trestia de zahăr ca posibil furnizor de combustibil în viitor. Tresia de zahăr este mult mai eficientă decât porumbul sau grâul, dar nu creşte decât în zonele tropicale şi sub-tropicale, adică exact acolo unde ecosistemul planetei este cel mai sensibil.
Newsletter gratuit
Top 4 Afaceri agricole in 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".



Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Idei de afaceri in agricultura



Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
Top 4 Afaceri agricole in 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".


Articole recomandate

Rubrica meteo
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton
 
 

Raport Special GRATUIT

Top 4 Afaceri agricole in 2024


Adauga mai jos adresa ta de mail si vei primi raportul special gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016