Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Irinel Popescu: Plantele modificate genetic nu reprezinta niciun pericol pentru sanatate

irinel-popescu-plantele-modificate-genetic-nu-reprezinta-niciun-pericol-pentru-sanatate

In opinia presedintelui Academiei de Stiinte Medicale din Romania, organismele modificate genetic reprezinta singura solutie pentru a hrani intreaga populatie a planetei, in situatia in care resursele naturale sunt limitate.

In aceste zile are loc la Bucuresti Conferinta de Primavara a Federatiei Academiilor de Stiinte Medicale,  principale teme abordate in fiind „O singura sanatate”, sectiune care se refera la boli comune omului si animalelor si la metodele de preventie si tratament ale acestora, si „Viitorul studiilor clinice si al cercetarii medicale in Europa”..

Printre cei care au luat cuvantul la deschiderea lucrarilor, s-a numarat si medicul Irinel Popescu, in calitatea sa de presedinte al Academiei de Stiinte Medicale din Rmania, care a vorbit despre problema plantelor modificate genetic si despre cea reprezentata de zoonoze, bolile cu transmitere de la animal la om.

Cu aceasta ocazie, Irinel Popescu a precizat ca plantele modificate genetic nu reprezinta niciun pericol pentru sanatatea populatiei, bazandu-si afirmatia pe numeroasele studii si teste facute in acest sens. „Toate rapoartele actuale arata ca nu exista un pericol pentru organismul uman sa consume asemenea plante si ca, lasand la o parte faptul ca reprezinta, poate, singura solutie de a alimenta o planeta cu sase miliarde de cetateni, toate temerile de pana acum au fost risipite de studiile efectuate intre timp”, a precizat presedintele Academiei de Stiinte Medicale din Romania.

In ceea ce priveste bolile care se transmit de la animal la om, medicul Irinel Popescu a precizat ca in acest domeniu sunt necesare mai multe ghiduri mult mai precise si mai consistente decat cel existente le ora actuala. „Daca organismele modificate genetic nu prezinta niciun poericol pentru populatie, avem in schimb zoonozele, acele boli care se transmit de la animal la om. E vorba de infectii cauzate de bacterii, virusuri sau ciuperci, care au creat destule epidemii cu un numar mare de morti si care au fost foarte greu de controlat. La noi, de exemplu a fost gripa aviara. Este nevoie de ghiduri mai precise, mai consistente, si de o implicare mai mare atunci cand studiem impreuna sanatatea omului si a animalelor”, a mai precizat Irinel Popescu.

Articole conexe:

clubagricultura.ro

- intrebarea zilei

Subventii apicultura

Intrebare: daca am stupi si vreau sa ma inregistrez ca producator de miere ecologica ce conditii trebuie sa indeplinesc?

Raspuns: Buna seara, potrivit ghidului solicitantului de acordare a ajutorului specific pentru imbunatati... citeste tot raspunsul aici

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Agricultura cu profit - 7 Idei de Afaceri in Agricultura care iti aduc bani in 2017".

Lenuta spune: Știe cineva in cat timp de la dovada celor 2t se face plata prețului ajutor tomate?
22 Nov. 2017 07:07:14
Angga spune: Am acordat împrumuturi companiilor și persoanelor fizice cu o rată a dobânzii rezonabilă de 2%. E-mail la: anggadiman1@gmail.com dacă sunteți interesat de oferta de împrumut.
22 Nov. 2017 02:00:01
Jonna spune: Aveți nevoie de împrumuturi de afaceri sau personale cu o calificare ușoară de la 5.000 la 10.000.000? Creditul rău sau creditul bun, nu face nicio diferență cu noi. 2% din cereri sunt aprobate...
22 Nov. 2017 01:03:02
clubagricultura.ro

Cresterea si exploatarea vitei de vie ...

Planta aromatica bienala cu tulpina de 60-100 cm ramificata. Fructifica numai in al doilea an de veg ...

Adauga mai jos adresa ta de mail si vei primi raportul special gratuit "Agricultura cu profit - 7 Idei de Afaceri in Agricultura care iti aduc bani in 2017" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.

Da, vreau sa primesc revista de Agricultura