Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Precizari de la MADR in privinta ajutoarelor acordate crescatorilor de porci

precizari-de-la-madr-in-privinta-ajutoarelor-acordate-crescatorilor-de-porci

Prin acordarea ajutoarelor de stat in domeniul cresterii porcinelor, se urmareste eficientizarea activitatii acestui sector, asigurarea necesarului de consum intern de produse proaspete, obtinerea unor produse de calitate, competitive cu cele de pe piata europeana, a unei eficienţe economice in realizarea si valorificarea acestora, acoperirea pierderilor de venit inregistrate de crescatorii de porcine, precum si evitarea migratiei din mediul rural, odata cu crearea de noi locuri de munca.


Analiza asupra produselor cele mai deficitare in balanta comerciala a Romaniei a fost facuta pe date publice si a avut in vedere identificarea primelor doua produse deficitare din aceasta balanta, respectiv a produselor unde importul de produs depaseste in termeni maximi exportul de produs si capacitatea interna de productie.
 
Programul de sustinere a produselor deficitare nu si-a propus un scop limitativ, in sensul de a se referi doar la doua produse in opt ani, ci de a veni, cu scheme de sprijin, in fiecare an, pe primele doua produse deficitare rezultate din balanta comerciala a Romaniei, asa cum este ea comunicata de catre Institutul National de Statistica.
 
Astfel, daca in primul an, produsele deficitare sunt tomatele si carnea de porc, pentru anul urmator, produsele pentru care se cauta finantare vor fi cele care vor rezulta din analiza anuala a acestei balante comerciale. Fiecare schema de sprijin se acorda pe o perioada de opt ani, considerandu-se ca aceasta perioada este una suficienta pentru echilibrarea capacitatii de productie interne si asigurarea consumului de produse alimentare din piata autohtona.
 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cresterea prepelitelor japoneze


Cresterea prepelitelor japoneze Lucrarea "Cresterea prepelitelor japoneze" - iti asigura toate informatiile de care ai nevoie pentru a demara acest tip de afacere - iti arata punctele sensibile inerente oricarui inceput - te ajuta sa eviti greseli costisitoare Informatiile prezente pe CD-ul "Cresterea prepelitelor...

Oferta Speciala
valabila 48h

Romania importa cca 230.000 tone de porci si carne de porc (circa 30.000 tone porci vii si 200.000 tone de carne de porc), in valoare de circa 350 milioane euro si exporta circa 4000 to carne si produse din carne de porc.
 
In ceea ce priveste sectorul de crestere a suinelor, acest sector a fost unul care, dupa anul 1989 a intampinat cele mai mari dificultati, din cauza subventionarii precare, a costurilor de productie din ce in ce mai mari, a concurentei cu piata europeana si a altor factori care au aparut.
 
Daca la bovine, subventiile oferite potrivit reglementarilor europene ajung la peste 600 de euro pe cap de animal, la porcine, plata pe bunastare ajunge la cel mult 30 euro/cap de animal, crescatorii de porci neavand dreptul la alte subventii.
 
Insa plata pe bunastare nu este o subventie care se cuvine doar pentru ca un crescator creste animalele. Plata pe bunastare inseamna acoperirea unor costuri care tin de diminuarea capacitatilor de productie, de costuri privind conditiile de transport si de crestere a animalului. Iar asta se petrece in contextul in care, la o carcasa de 100 de kg, 40% din costul de productie o reprezinta costul purcelului tanar importat, iar 45% o reprezinta costul furajelor (la un cost al purceilor de cca 50 euro/cap).

Dintr-o alta perspectiva, in domeniul cresterii animalelor, concurenta cu produse din afara tarii a avut influente negative in valorificarea produselor obtinute. Acestui context i s-au adaugat si disfunctionalitatile pietei, care pericliteaza existenta unei economii functionale si echitabile in acest sector, confruntat si in prezent cu dificultati legate de pierderile de venit ale producatorilor, cauzate de perturbarile inregistrate pe piata: embargoul impus de Federatia Rusa la inceputul anului 2014, seceta severa din anii 2015 si 2016 care a condus la cresterea costurilor inputurilor in cadrul exploatatiilor agricole.
 
De asemenea, in prezent, producatorii de carne de porc inregistreaza pierderi de venit considerabile din cauza contextului global nefavorabil, in ceea ce priveste dezechilibrarea raportului dintre cerere si oferta.
Desi inainte de anul 2014 Romania nu a fost unul dintre statele exportatoare de produse agricole in Federatia Rusa, instituirea embargoului din vara anului 2014 a afectat in mod indirect producatorii romani din cauza surplusului de produse existent pe piata UE. Ca urmare, scaderi severe ale preturilor au fost inregistrate chiar si in perioade in care acestea ating in mod normal varful de sezon.
 
In prezent, produsul carne de porc necesita sprijin financiar pentru a asigura necesarul de consum din productia interna.
 
Avand in vedere contextul volatilitatii tot mai persistente manifestate pe piata Uniunii Europene si mondiale agroalimentare,  distorsionarea mecanismului cerere-oferta urmare a embargoului impus de Federatia Rusa si reducerea exporturilor pe unele piete traditionale, producatorii de carne de porc din Romania se confrunta cu presiuni deosebite in valorificarea productiei, care afecteaza grav competitivitatea, fapt ce poate avea consecinte importante asupra PIB-ului, asupra mentinerii activitatii de crestere a porcinelor.
 
De asemenea, pentru a se asigura securitatea alimentara a populaţiei este nevoie de mentinerea capacitatilor de productie locale cu referire directa la productia primara si unitatile de procesare, precum si realizarea unui procent echitabil de produse pe rafturile magazinelor care sa consolideze pozitia producatorilor romani si cresterea valorii adaugate.
 
Prin acordarea ajutoarelor de stat in domeniul cresterii porcinelor, se urmareste eficientizarea activitatii acestui sector, asigurarea necesarului de consum intern de produse proaspete, obtinerea unor produse de calitate, competitive cu cele de pe piata europeana, a unei eficiente economice in realizarea si valorificarea acestora, acoperirea pierderilor de venit inregistrate de crescatorii de porcine, precum si evitarea migratiei din mediul rural, odata cu crearea de noi locuri de munca.
 
De asemenea, prin acest program se mentin efectivele de porci care reprezinta consumatorii principali de cereale, respectiv porumb si orz, precum si de oleaginoase, aceasta determinand cresterea productiei si valorificarea superioara a materiilor prime.

Newsletter gratuit
Top 4 Afaceri agricole in 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".



Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Ultima ora

Idei de afaceri in agricultura



Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
Top 4 Afaceri agricole in 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".


Articole recomandate

Rubrica meteo
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton
 
 

Raport Special GRATUIT

Top 4 Afaceri agricole in 2024


Adauga mai jos adresa ta de mail si vei primi raportul special gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016