Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Nasui, Economie: E un blocaj pe Masura 2

nasui-economie-e-un-blocaj-pe-masura-2

Claudiu Nasui, noul ministru al Economiei, arata ca e un blocaj pe Masura 2. Cererile sunt numeroase, iar aprobarile se fac cu zecile zilnic.


Primul lucru a fost sa facem transparente solicitarile. Ele sunt pe site-ul Ministerului Economiei. Saptamana asta vom face la fel. Avem un blocaj semnificativ. Sunt 18.000 de cereri pe masura doi si se merge pe un ritm de 90 de cereri pe zi. Avem patru masuri. Sistemul STS. Avem planul sa mai luam oameni din minister. E si solutia sa mai apelam si la solutii externe ca sa vedem cum putem aduce forte de munca sa solutionam aceste cereri. Incercam sa acceleram cat mai mult. E foarte putin, 90 de cereri pe zi, dar am toata convingerea ca vom accelera aceste cereri”, a afirmat Claudiu Nasui, intrebat luni la Digi 24 cand vor fi facute platile pe masura 2.
 
El a amintit despre intalnirea cu reprezentantii STS de saptamana trecuta.
 
„Am avut o intalnire cu domnii de la STS saptamana trecuta. Si ei sunt destul de incarcati cu procesul de vaccinare”, a completat Nasui.
 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri


Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...

Oferta Speciala
valabila 48h
CHestionat daca va exista finantare pentru toate cele trei programe, ministrul Economiei a raspuns: „Acest lucru e prevazut deja in legislatie”.
 
„Va pot promite ca nu o sa mai facem lucrurile in felul acesta. Faptul ca statul incepe toata procesarea aceasta, in alte tari nu se mai face asta. Nu mi se pare o idee buna ca functionarii publica sa analizeze planuri de bussiness. Nu poti sa ai pretentia sa judeci planuri de bussiness care sunt foarte variabile. Nu putem sa punem sarcina asta pe umerii functionarilor publici. Trebuie sa folosim mult mai mult sistemul bancar si financiar. Nu o sa ascundem nicio problema sub pres. Vom prezenta si problemele si solutiile pe viitor”, a mai spus Claudiu Nasui.
 
Ministrul Economiei a scris si pe Facebook, la finalul anului trecut, despre cele trei scheme de ajutor de stat acordate prin ordonanta de urgenta 130 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene.
 
„Sunt 3 scheme principale de ajutor de stat in contextul pandemiei, acordate prin OUG 130. Prima prin care statul da 2.000 de euro (microgranturi). A doua prin care statul da 15% din cifra de afaceri a anului 2019 (capital de lucru). A treia prin care statul da pana la 200.000 de euro pentru investitii. Toate aceste scheme sunt prin fonduri europene, statul roman dand numai partea de cofinantare.
 
Cand am venit in minister, publicul nu se stia in ce stadiu este fiecare schema. Desi mediul de afaceri care aplicase pentru aceste masuri intreba destul de frecvent, informatia nu aparea nicaieri. Asa ca in prima seara am facut public stadiul schemelor. Mai mult, vom pune pe site-ul ministerului saptamanal stadiul lor, oricare ar fi el. Zic asta pentru ca sunt intarzieri majore si e corect ca romanii care au aplicat pentru aceste scheme sa fie informati corect. Oricare ar fi situatia, nu voi abdica niciodata de la transparenta. Adevarul trebuie spus.
 
Pe schema 1 nu sunt probleme mari si lucrurile functioneaza bine. Am citit articole care spun ca finantarile s-au facut preferential si nu in ordinea inscrierii. Am investigat si este fals. Ce s-a intamplat, insa, este ca dosarele au fost repartizate la cele 9 agentii din subordinea ministerului pentru a fi procesate mai repede. Iar impartirea s-a facut pe calupuri. Astfel incat procesarile nu s-au mai facut in ordinea inscrierilor. Primii procesati au fost cei care erau la inceputul calupurilor si nu neaparat cei care au solicitat primii. In momentul de fata mai sunt ~500 de cereri de procesat pentru schema 1 iar banii au plecat deja in banci, astfel incat, toti cei care au aplicat si au fost admisi vor primi banii.
 
Pe schema 2 este un blocaj mare. Sunt 18.000 de solicitari care nu au fost inca procesate. Deblocarea acestui proces este prioritatea noastra principala acum. Ieri am fost la STS sa discutam despre imbunatatirea platformei astfel incat angajatii Ministerului Economiei sa trebuiasca sa faca cat mai putine operatiuni manuale. Trebuie sa recunosc ca STS-ul este o institutie a statului roman deosebit de profesionista si foarte bine condusa. Obiectivul lor principal este reusita vaccinarii, iar lucrul acesta este normal. Avem, insa, si sprijinul lor pentru imbunatatirea platformei de ajutoare de stat, lucru care ar trebui sa mai deblocheze o parte din schema 2. Pentru a depasi restul blocajelor, avem mai multe idei despre cum putem suplimenta forta de munca care se ocupa de procesare.
 
Pentru schema 3, am primit multe intrebari de clarificare. Le-am dat in lucru si vom pune la zi site-ul ministerului astfel incat sa se regaseasca acolo toate raspunsurile in mod oficial.
 
Pe viitor, sunt solutii pentru a face lucrurile mult mai eficient. Deocamdata, insa, lucram cu ce avem. Am spus la audieri ca e nevoie de predictibilitate si continuitate. Nu putem sa schimbam roata la masina din mers. Ducem la bun sfarsit aceste scheme, dar avem grija sa facem mai bine pe viitor. Nu voi sustine sa se mai faca aceste scheme de ajutor de stat in felul in care au fost facute pana acum. Nu mai trebuie statul sa dea punctaje si sa decida cine primeste si cine nu primeste finantari. Exista solutii de piata, dar despre asta vorbim alta data.
 
Tot la capitolul acesta, nu am vrut sa intarzii cu nimic schema de ajutor de stat pentru Horeca. Era deja gata in minister asa ca i-am dat drumul pe circuitul de avizare. Si aceasta schema se va desfasura prin aceeasi aplicatie pe care o avem si acum pentru schemele de mai sus. Problema mare cu aceasta schema este ca este de 500 de milioane de euro, deci 2.5 miliarde de lei, fara niciun euro de bani europeni. Toti banii pleaca in intregime din bugetul de stat.
 
Este o suma colosala, mai ales intr-un an infernal bugetar. Ma voi lupta ca masura sa fie finantata pe fonduri europene. Nu de alta, dar cu banii acestia puteam incepe cea mai puternica reforma anti-saracie si pro-dezvoltare: Zero taxe pe salariul minim. Ca sa avem un ordin de marime, impactul aplicarii ei in agricultura ar fi sub 1 miliard de lei. Pentru o masura care ar scoate din saracie zeci de mii de romani, e foarte putin. Din pacate o vom aplica abia din 2022 intr-un sector care nu e inca ales, dar sper eu sa fie cel al agriculturii. Nu de alta, dar s-ar preta foarte bine. Si de acolo o extindem in tot restul economiei”, arata Nasui.

Newsletter gratuit
Top 4 Afaceri agricole in 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".



Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Idei de afaceri in agricultura



Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
Top 4 Afaceri agricole in 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".


Articole recomandate

Rubrica meteo
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton
 
 

Raport Special GRATUIT

Top 4 Afaceri agricole in 2024


Adauga mai jos adresa ta de mail si vei primi raportul special gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016