Care sunt principalele preocupari ale consumatorilor din Romania?
Un factor important care influenteaza alegerile consumatorilor din Romania este siguranta alimentara, potrivit unui comunicat al Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor.
Potrivit comunicatului, 59% dintre romani declara ca se ghideaza in achizitionarea alimentelor dupa gradul de siguranta al acestora. Ulterior acestui factor se afla pretul (48% dintre romani vs 54% dintre cetatenii UE). De asemenea, al treilea criteriu este reprezentat de gust (43% dintre romani vs 51% dintre cetatenii UE).
"Si mai mare este procentul atunci cand vorbim despre constientizarea importantei sigurantei alimentare. 71% dintre romani (70% dintre cetatenii UE) s-au declarat preocupati de acest subiect.
Cei mai multi au auzit despre aditivii din alimente sau bauturi (49% dintre romani vs 70% dintre cetatenii UE), despre toxiinfectiile alimentare cauzate de contaminarea cu bacterii, virusuri sau paraziti (49% dintre romani vs 57% dintre cetatenii UE) si despre reziduuri de pesticide din alimente (47% dintre romani vs 65% dintre cetatenii UE), acestea fiind la egalitatea cu bolile animalelor (47% dintre romani vs 60% dintre cetatenii UE)", se mentioneaza in comunicat.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cresterea prepelitelor japoneze
Cresterea prepelitelor japoneze Lucrarea "Cresterea prepelitelor japoneze" - iti asigura toate informatiile de care ai nevoie pentru a demara acest tip de afacere - iti arata punctele sensibile inerente oricarui inceput - te ajuta sa eviti greseli costisitoare Informatiile prezente pe CD-ul "Cresterea prepelitelor...
Oferta Speciala
valabila 48h
De asemenea, televiziunea este principala sursa de informatii avand in vedere ca aproximativ 6 din 10 romani o folosesc pentru a afla despre riscurile alimentare. Urmatoarele criterii din aceasta categorie sunt familia, prietenii, vecinii sau colegii (50% dintre romani vs 44% dintre cetatenii UE). In ceea ce priveste internetul, acesta este utilizat ca sursa de informare de 27% dintre romani si 37% dintre cetatenii UE.
Mai mult de 8 din 10 respondenti au incredere in medici (81% dintre romani vs 89% dintre cetatenii UE). Dupa acestia urmeaza universitatile/oamenii de stiinta finantati din fonduri publice (77% dintre romani vs 82% dintre cetatenii UE) si fermierii si producatorii primari (76% dintre romani vs 74% dintre cetatenii UE).
"O minoritate dintre consumatori nu si-ar schimba comportamentul in cazul unei alerte alimentare (18% dintre romani vs 21% dintre cetatenii UE). Printre acestea, principalele motive invocate sunt: pregatirea alimentelor in modalitate recomandata (34% dintre romani vs 45% dintre cetatenii UE) si convingerea ca toate alimentele implica un anumit numar de riscuri si sunt imposibil de evitat toate (22% dintre romani vs 25% dintre cetatenii UE)", se mai precizeaza in comunicat.
Sondajul a fost realizat de Autoritatea Europeana pentru Siguranta Alimentelor, in perioada martie - aprilie 2022. In cadrul acestuia au fost luate 1.000 de interviuri persoanelor din Romania si 27.000 personelor din UE. In acest sens, cercetarea prezinta o imagine a modului in care europenii aleg alimentele, constientizeaza si sunt preocupati de siguranta alimentara.
Autor:
Redactia Agroromania
Cei doi autori care formeaza in prezent echipa din spatele acestui website va aduc zilnic cele mai relevante informatii si va mentin conectati la ceea ce conteaza cu adevarat. De la stiri generaliste pana la informatii de nisa, suntem aici pentru a va furniza doar ceea ce conteaza.
Idei de afaceri in agricultura
Afacere profitabila pe un teren de 100 mp
Flori in ghiveci?! De ce nu? Va propunem o idee prin care puteti exploata inteligent si profitabil un teren de doar 100 de mp care va va aduce pana la 30.000 de euro pe an doar prin cultivarea si comercializarea de flori in ghiveci.... citeste mai mult>>
Ferma de raci. Comertul si desfacerea produselor
Explicati detaliat cum veti utiliza internetul in afacerea dumneavoastra. Faceti o defalcare a costurilor ce le veti avea pentru desfacerea produselor dumneavoastra, raci vii sau carne de rac ambalata. Descrieti concurenta si ce preturi aplica la desfacere, modul cum fac aceasta desfacere si care su... citeste mai mult>>