Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Greseli ce trebuie evitate la intocmirea dosarelor pentru subventii
AFIR a alcatuit o lista cu cele mai des intalnite greseli, de care cei care doresc sa obtina finantare europeana trebuie sa tina cont atunci cand isi intocmesc dosarul.
Ca sa-i ajute pe cei care vor sa-si dezvolte fermele cu ajutorul fondurilor europene, in mare parte nerambusabile, AFIR a alcatuit o statistica cu cele mai frecvente greseli facute de fermieri. Iata de ce trebuie sa se fereasca fermierii cand acceseaza fonduri europene:
- atasarea la documentele ce insotesc cererea de finantare a ofertelor identice ceea ce duce la neeligibilitatea achizitiilor;
- intocmirea proiectelor de catre firme de consultanta folosind copy-paste, fapt care are ca si consecinta trecerea sumelor ce reprezinta serviciile de consultanta ca sume neeligibile;
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cresterea prepelitelor japoneze
Cresterea prepelitelor japoneze Lucrarea "Cresterea prepelitelor japoneze" - iti asigura toate informatiile de care ai nevoie pentru a demara acest tip de afacere - iti arata punctele sensibile inerente oricarui inceput - te ajuta sa eviti greseli costisitoare Informatiile prezente pe CD-ul "Cresterea prepelitelor...
valabila 48h
- necunoasterea foarte clara a conditiilor Programului FEADR (criterii de eligibilitate, criterii de selectie, etc.), considerand ca este suficient sa le cunoasca consultantul;
- necunoasterea continutului propriului proiect;
- stabilirea unor perioade nerealiste de realizare ale proiectului;
- exploatatiile care au puncte de lucru pe raza mai multor comune adeseori nu prezinta certificate fiscale de la toate punctele de lucru;
- multi fermieri nu negociaza suficient de bine clauzele contractuale cu consultantul sau nu citesc contractul;
- utilizarea eronata a cursului euro al BNR si nu cel al European Central Bank, conform mentiunilor clare din Ghidul Solicitantului;
- completarea eronata a cererii de finantare;
- nu se prezinta acte de proprietate pentru cladirile prevazute sa se modernizeze, se prezinta doar contracte de comodat, de inchiriere; nu se anexeaza extras Cartea Funciara ci doar Foaie de Avere;
- nu se prezinta certificate fiscale pentru punctele de lucru;
- nu se face o delimitare clara intre fundamentarea obiectivelor generale si a celor specifice;
- nu se prezinta integral documentele obligatorii si nici toate exemplarele originale necesare;
- prezentarea in ultimul moment a documentatiilor la Oficiul Judetean, de multe ori chiar in ultimele ore ale termenului de depunere, cu probleme legate de indosariere, opisare, stampilare, semnare.
Totodata, AFIR a constatat ca fermierii care nu sunt eligibili pentru obtinerea banilor europeni incearca prin toate mijloacele sa smulga finantarea proiectelor, creandu-si avantaje artificiale. In noul PNDR, aceste nereguli le aduc doi ani de interdictie.
Dosarele proiectelor depuse pentru finantare sunt verificate in amanuntime, iar orice neregula descoperita in dosar duce la respingerea acestuia sau la rezilierea contractului de finantare si la interzicerea pe timp de doi ani a accesarii fondurilor europene.
Iata care sunt cele mai frecvente nereguli gasite de AFIR si pe care fermierii trebuie sa le evite:
- adevaratul beneficiar al finantarii este in dificultate economica – situatie in care nu ar fi eligibil si creeaza o noua entitate care se incadreaza la categoria impusa de regulamente;
- solicitantul doreste obtinerea finanţarii pentru un proiect cu o valoare mai mare decat se poate rambursa legal (ex: conform regulii de minimis care impune un plafon de maxim 200.000 euro in 3 ani fiscali). Ca sa fie eligibil „imparte” adevaratul proiect in mai multe proiecte mai mici pe care, direct sau indirect, le coordoneaza si de pe urma carora va beneficia; acestea vor fi depuse de mai multe societati infiintate doar pentru a crea aparenta unora independente;
- solicitantul se poate angaja la crearea unui numar mai mare de locuri de munca decat este necesar;
- solicitantul poate introduce in proiect echipamente de producere a energiei din surse regenerabile nejustificate din punct de vedere al necesitaţilor sau costului;
- solicitantul poate depune proiectul printr-un intermediar, o persoana fizica sau juridica pe care o coordoneaza direct sau indirect, pentru ca proiectul depus astfel sa beneficieze de punctaj pentru proiecte depuse de tineri sub 40 de ani sau de femei;
- solicitantul se poate asocia formal cu alte societati, insa asocierea nu funcţioneaza in fapt, nefiind indeplinite obiectivele de asociere stipulate in Fisa Masurii (ex: Masura 121).
- un beneficiar doreste implementarea unui nou proiect pe o masura in cadrul careia deja mai are un proiect in implementare (ex: Masura 121): va crea o noua entitate ce va depune, aparent, in nume propriu, independent, cerere de finantare pentru acel proiect. Societatea nou infiintata este, de asemenea, controlata de primul beneficiar, direct sau indirect.
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturiUltima ora
- » MADR si AFIR: Fermierii trebuie sa isi evalueze exploatatia agricola
- » Carnea de pui se afla in topul preferintelor romanilor
- » Ministrul Agriculturii vine cu promisiuni. Un nou sprijin pentru oierii afectati de PMR
- » Veniturile medicilor veterinari. Cum variaza sumele primite
- » MADR: Tehnologia rachetelor antigrindina nu produce o crestere a emisiilor de poluanti in aer, apa sau sol
Idei de afaceri in agricultura