Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Centrul de producere a alimentelor tradiţionale de la Saschiz, judeţul Mureş
Printul Charles al Marii Britanii a inaugurat in Saschiz, judetul Mures, un centru de procesare a produselor traditionale, amenajat in fostul hambar al unei case, la care satenii din zona pot apela pentru a-si produce gemurile, conform conditiilor de igiena si securitate alimentara stabilite de UE.
Centrul de procesare, o investitie de 100.000 euro, este multifunctional, fiind conceput in asa fel incat sa fie folosit atat pentru producerea gemurilor, cat si pentru alte produse, cum ar fi branza maturata - care este mai usor de pastrat si de transportat la targuri decat branza proaspata - carnatii, zacusca sau batoanele de fructe.
In afara de pliantele cu informatii legate de importanta naturala si culturala a zonei Tarnava Mare, despre activitatile si serviciile de turism disponibile, turistii pot cumpara de aici diverse produse, de la gemuri la obiecte de artizanat.
Nat Page, britanicul care a promovat Saschizul
Un britanic ii ajuta pe taranii din Transilvania sa vanda turistilor straini gemul, carnatii sau branza produse in propriile gospodarii. Nat Page i-a invatat pe localnicii din Saschiz cum ar putea sa isi transforme casele in pensiuni agroturistice "dezbracate" de kitsch, material plastic si termopane.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri
Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
Fost diplomat de cariera, Page sustine ca produsele naturale si frumusetea zonelor trebuie vandute turistilor sub "palaria" unui brand care sa scoata in evidenta specificul local.
Nat Page a venit prima oara in Romania in 1991, unde timp de patru ani a ocupat pozitia de prim-secretar al Ambasadei Marii Britanii. La finalul mandatului a luat o decizie surprinzatoare – a anuntat ca paraseste diplomatia. Apoi si-a cumparat o ferma in tara natala. "Unii au zis ca sunt nebun, dar eu stiam ce viata minunata ma asteapta", spune Nat, incantat de inspiratia pe care a avut-o in urma cu 13 ani.
In Romania isi facuse prieteni, cu unii dintre ei pastrase legatura. Nu i-a refuzat cand acestia i-au cerut – in 1998 – sa se implice in realizarea unor proiecte de conservare a arhitecturii satelor din Transilvania.
Cand a descoperit frumusetea naturala a Saschizului, un sat sasesc din judetul Mures, mancarea traditionala pe care o preparau multi dintre cei 2.300 de sateni ai sai, a decis ca toate aceste "bogatii" rurale trebuie scoase in lume.
Prin Fundatia Adept, infiintata in 2002 alaturi de alt britanic, Jim Turnbull, a facilitat vanzarea produselor traditionale din Saschiz (cum ar fi gemul de rubarba) in Marea Britanie. De asemenea, mai multe familii din zona au mers cu produse traditionale la salonul "Slow Food" din Italia.
"Le-am spus localnicilor ca succesul deriva din modul in care isi prezinta produsele, i-am indemnat sa spuna povestea gemului de rubarba, a branzei vandute in coaja, sa le atraga turistilor atentia ca mananca produse pe care nu le gasesc in alta parte. Ceea ce noi am realizat la Saschiz ar putea fi un model pentru alti mici intreprinzatori. Problema Romaniei este ca are trei sau patru milioane de mici producatori. Nu ii putem consilia pe toti. Ii putem invata, insa, pe cativa dintr-o zona restransa, iar ulterior ceilalti fermieri se pot inspira din succesul acestora."
Britanicul a intuit potentialul turismului rural din partea de sud-est a Transilvaniei. "Oamenii locului nu trebuie decat sa prezinte darurile cu care natura a inzestrat aceste pamanturi, iar turistii le vor indragi. Romania are un potential urias in acest sens. Strainii nu vor televiziune, cablu, lucruri cumparate de la supermarket, lux izbitor sau de prost gust. Noi le-am aratat celor care vor sa isi deschida o pensiune ceea ce nu doresc turistii sa vada. Am incercat sa le insuflam increderea ca, intr-adevar, ei au exact ceea ce turistii cauta de fapt."
Doi ani consecutiv, fundatia a organizat cursuri pentru 40 de oameni care vor sa lucreze in turism. Cele mai multe au fost predate de catre specialisti straini. Tot in Saschiz functioneaza un punct turistic de informare. "Oricine poate suna sau se poate informa direct daca la doamna Popescu, sa zicem, exista locuri libere de cazare, care sunt preturile si ce servicii ofera", spune Nat. Britanicul sustine ca satenii trebuie sa intre in lumea virtuala, prezentandu-si produsele sau ofertele de cazare pe pagini personalizate de Internet.
Autor:
Dragos Serban
Newsletter gratuit
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News