Consiliul Concurenţei a propus eliminarea unor taxe care cresc preţurile produselor alimentare, au declarat reprezentanţii Consiliului Concurenţei.
Ei recomandă desfiinţarea taxei pentru acoperirea cheltuielilor de extindere, a celei percepute pentru a acoperi riscul nevânzării produselor şi eliminarea celei a clientului cel mai favorizat. „Această clauză presupune existenţa unei înţelegeri între comercianţi şi furnizori, prin care furnizorii vând acelui comerciant produse la cel mai mic preţ”, a explicat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei. În plus, instituţia solicită ca responsabilitatea alocării spaţiului la raft să rămână în sarcina comerciantului, pentru a garanta tratamentul egal al furnizorului.
Comerţul tradiţional domină
Eliminarea acestor taxe este menţionată şi în Codul de Bune Practici, care se află în prezent la parlament în formă de proiect de lege. Autoritatea de reglementare în domeniul concurenţei a constatat că, în 2008, piaţa de profil s-a ridicat la 54 de miliarde de lei, peste 60% fiind reprezentantă de comerţul tradiţional. În cadrul investigaţiei au fost analizate opt categorii de produse, considerate cu impact important asupra obiceiurilor de consum ale populaţiei - laptele, ouăle, carnea de porc, carnea de pasăre, uleiul, pâinea, mezelurile şi vinul.
Citeste mai mult in Evenimentul Zilei
Ei recomandă desfiinţarea taxei pentru acoperirea cheltuielilor de extindere, a celei percepute pentru a acoperi riscul nevânzării produselor şi eliminarea celei a clientului cel mai favorizat. „Această clauză presupune existenţa unei înţelegeri între comercianţi şi furnizori, prin care furnizorii vând acelui comerciant produse la cel mai mic preţ”, a explicat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei. În plus, instituţia solicită ca responsabilitatea alocării spaţiului la raft să rămână în sarcina comerciantului, pentru a garanta tratamentul egal al furnizorului.
Comerţul tradiţional domină
Eliminarea acestor taxe este menţionată şi în Codul de Bune Practici, care se află în prezent la parlament în formă de proiect de lege. Autoritatea de reglementare în domeniul concurenţei a constatat că, în 2008, piaţa de profil s-a ridicat la 54 de miliarde de lei, peste 60% fiind reprezentantă de comerţul tradiţional. În cadrul investigaţiei au fost analizate opt categorii de produse, considerate cu impact important asupra obiceiurilor de consum ale populaţiei - laptele, ouăle, carnea de porc, carnea de pasăre, uleiul, pâinea, mezelurile şi vinul.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Aveti un teren de 100 mp Puteti castiga fara efort 30 000 de euro an cultivand si comercializand FLORI IN GHIVECI Florile in ghiveci castiga din ce in ce mai mult teren Motivul este usor de intuit – florile in ghiveci rezista un timp mai indelungat – si acesta este un aspect care conteaza enorm mai ales daca este...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
Citeste mai mult in Evenimentul Zilei
Autor: AgroRomania.ro
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News