România ar trebui să permită negocierea liberă a contractelor dintre producători şi retaileri, consideră reprezentanţii Eurocommerce, asociaţia europeană ce reuneşte peste şase milioane de companii de comerţ.
"Am primit semnale de la retailerii din România despre protecţionismul de pe pieţe naţionale. Pe de o parte, acest protecţionism este de înţeles pentru că criza a pus presiune pe economiile naţionale, dar avem o piaţă unică a UE. Nu este folositor să avem un prortecţionism naţional', a declarat miercuri, pentru Agerpres, preşedintele Eurocommerce, Rainhardt Freiherr von Leoprechting, cu ocazia România Retail Summit.
La rândul său, secretarul general al Eurocommerce, Xavier Durieu, a declarat pentru Agerpres că organizaţia a primit semnale de la retailerii din România şi din afara ţării că legislaţia naţională o încalcă uneori pe cea europeană.
"Poziţia Eurocommerce este că legislaţia europeană trebuie implementată în toate statele membre. Cred că România a făcut multe progrese pentru dezvoltarea IMM-urilor şi trebuie să continue pe acest drum. Însă, în ceea ce priveşte legea, a împiedica publicitatea produselor în magazine, a împiedica taxa de raft pentru poziţionarea produselor este o greşeală. Libertatea încheierii contractelor între producători şi retaileri ar trebui să fie regula, bineînţeles fără să permită abuzul de poziţie dominantă", a spus Durieu.
El a afirmat că, la nivel european, există de multe ori o lipsă de înţelegere a complexităţii lanţului de distribuţie, în ceea ce priveşte preţurile fermierilor spre exemplu, preţurile comercianţilor, marjele lor de profit.
În opinia sa, cele adecvate legislaţii în domeniu din Europa sunt cele din statele scandinave şi Olanda, care respectă interesele tuturor jucătorilor pe lanţul de distribuţie al unui produs, conţin mai puţin populism şi mai puţin lobby din partea jucătorilor mari de pe piaţă.
"Comerţul suferă acum profund din cauza recesiunii, nu numai în România. Trebuie să se confrunte, de asemenea, şi cu unele iniţiative la nivelul UE şi la nivel naţional care, dacă nu suntem atenţi, vor pune piedici dezvoltării viitoare. Pieţele de retail au ajuns la saturaţie în multe state membre UE şi este dificil pentru retaileri să mai crească pe piaţa internă. Prezenţa retailerilor moderni din Europa de vest a afectat structura tradiţională a comerţului în noile state membre şi aceste schimbări au generat tensiuni. Dar economiile naţionale au beneficiat de acest proces, iar consumatorii au avut acces la o gamă mai largă de produse, de calitate, la preţuri mai mici. Odată cu intrarea Europei în criză ne-am văzut însă sectorul acuzat de jupuirea consumatorilor şi de stoarcerea producătorilor şi furnizorilor noştri", a spus Durieu.
"Am primit semnale de la retailerii din România despre protecţionismul de pe pieţe naţionale. Pe de o parte, acest protecţionism este de înţeles pentru că criza a pus presiune pe economiile naţionale, dar avem o piaţă unică a UE. Nu este folositor să avem un prortecţionism naţional', a declarat miercuri, pentru Agerpres, preşedintele Eurocommerce, Rainhardt Freiherr von Leoprechting, cu ocazia România Retail Summit.
La rândul său, secretarul general al Eurocommerce, Xavier Durieu, a declarat pentru Agerpres că organizaţia a primit semnale de la retailerii din România şi din afara ţării că legislaţia naţională o încalcă uneori pe cea europeană.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Realizarea de sapun natural este cea mai profitabila afacere Obtii venituri de 1 000 de lei pentru doar 2 ore de munca Ce contine Ghidul practic pentru realizarea de sapun natural Cum sa faci sapun 100 natural – nu numai informatiile de baza ci toate sfaturile si trucurile necesare pentru a obtine inca de la prima incercare ...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
"Poziţia Eurocommerce este că legislaţia europeană trebuie implementată în toate statele membre. Cred că România a făcut multe progrese pentru dezvoltarea IMM-urilor şi trebuie să continue pe acest drum. Însă, în ceea ce priveşte legea, a împiedica publicitatea produselor în magazine, a împiedica taxa de raft pentru poziţionarea produselor este o greşeală. Libertatea încheierii contractelor între producători şi retaileri ar trebui să fie regula, bineînţeles fără să permită abuzul de poziţie dominantă", a spus Durieu.
El a afirmat că, la nivel european, există de multe ori o lipsă de înţelegere a complexităţii lanţului de distribuţie, în ceea ce priveşte preţurile fermierilor spre exemplu, preţurile comercianţilor, marjele lor de profit.
În opinia sa, cele adecvate legislaţii în domeniu din Europa sunt cele din statele scandinave şi Olanda, care respectă interesele tuturor jucătorilor pe lanţul de distribuţie al unui produs, conţin mai puţin populism şi mai puţin lobby din partea jucătorilor mari de pe piaţă.
"Comerţul suferă acum profund din cauza recesiunii, nu numai în România. Trebuie să se confrunte, de asemenea, şi cu unele iniţiative la nivelul UE şi la nivel naţional care, dacă nu suntem atenţi, vor pune piedici dezvoltării viitoare. Pieţele de retail au ajuns la saturaţie în multe state membre UE şi este dificil pentru retaileri să mai crească pe piaţa internă. Prezenţa retailerilor moderni din Europa de vest a afectat structura tradiţională a comerţului în noile state membre şi aceste schimbări au generat tensiuni. Dar economiile naţionale au beneficiat de acest proces, iar consumatorii au avut acces la o gamă mai largă de produse, de calitate, la preţuri mai mici. Odată cu intrarea Europei în criză ne-am văzut însă sectorul acuzat de jupuirea consumatorilor şi de stoarcerea producătorilor şi furnizorilor noştri", a spus Durieu.
Autor: AgroRomania.ro
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News