Publicat in: Stiri
Marile supermarketuri au raspuns agresiv acuzatiilor ca nu vand fructe si legume romanesti
La inceputul acestei saptamani, asociatia Word Wild Fund for Nature a publicat un studiu dn care reiesea faptul ca retelele de supermarketuri vand putin sau deloc fructe si legume romanesti. Cam 25%, spuneau autorii studiului. Ca rosia romaneasca nu prea are loc pe rafturi, nu e un lucru de mirare si cunoscut de ieri, de azi, scriam noi. Si totusi, iata ca reprezentantii supermarketurilor au reactionat prompt la aceste acuzatii pe care le considera, spun ei, nefondate.
Ca isi sustin interesele, e normal sa fie asa. Si iata ca Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) deplange, intr-un comunicat citat de Agerpres, modul neprofesionist si tendentios in care organizatia World Wild Fund For Nature a realizat studiul "Retailer Scoreboard".

AMRCR atrage atentia ca autorii studiului nu au tinut cont de aspecte esentiale, care intorc categoric concluziile raportului impotriva retailerilor, practica ce lasa sa se inteleaga ca WWF a avut un singur scop, acela de a denigra marile retele comerciale.

"Rezultatele studiului sunt dezmintite de realitatea din piata. Retailerii fac eforturi uriase pentru a coopera cu producatorii locali, dar, cu toata bunavointa ambelor parti, productia de legume si fructe depinde de conditiile meteorologice, de absenta serelor si a solariilor care sa poata asigura o continuitate in productie si livrare. Situatia este ingreunata si de lipsa unui sistem de irigatii care sa suplineasca, vara, lipsa ploii, ceea ce are efecte directe asupra legumelor si fructelor sezoniere. De altfel, nici nu exista depozite de unde marfa sa poata fi aprovizionata in cantitatile foarte mari necesare retelelor de magazine iar marea majoritate a producatorilor nu sunt asociati si nici fiscalizati, ceea ce face imposibila preluarea si comercializarea produselor lor de catre marile lanturi de magazine", se arata intr-un comunicat al AMRCR.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online


Vrei sa demarezi o afacere online Secretele comertului online iti sunt in sfarsit dezvaluite in stick-ul “Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online” Te gandesti sa demarezi o afacere orice fel de afacere Atunci primul pas pe care il ai OBLIGATORIU de facut consta in realizarea unui mic studiu de piata serios...

Oferta Speciala
valabila 48h


AMRCR precizeaza ca WWF nu are suport real cand sustine ca doar o mica parte din legumele si fructele din marile magazine din tara nu provin din Romania, deoarece perioada in care s-a realizat studiul a fost, pentru aceasta categorie de produse, improprie. De exemplu, merele romanesti se aflau la final de sezon, fiind astfel prezente in magazine doar sporadic, iar cartofii noi romanesti au aparut dupa finalizarea studiului.

Pana aici, nimic surprinzator. Retailerii isi apara pozitia si arata cu degetul in stanga si in dreapta.

De neinteles este insa modul agresiv prin care acestia inteleg sa isi comunice dezacordul!
Autorii studiului, amenintati cu instanta
"De pe marginea terenului, toata lumea stie cum sa marcheze la poarta. Nu intelegem scopul demersului World Wild Fund For Nature, e clar ca raportul nu oglindeste corect realitatea si este departe de a fi constructiv", a declarat Delia Nica, vice-presedintele AMRCR.

Oficialul a spus ca studiul WWF este, din pacate, opera unor persoane rau-intentionate si creeaza un prejudiciu serios marilor retaileri, care risca sa isi piarda clientii fidelizati cu greu. Prin urmare, asociatia ia in calcul o actiune in instanta impotriva WWF.

"In loc sa critice, WWF ar trebui sa-si consume energia implicandu-se in actiuni constructive. Este evidenta insa apetenta organizatiei pentru atacuri la adresa multinationalelor si pe baza carora sa-si creeze capital de imagine", a adaugat Delia Nica.

"Ne intriga si implicarea in activitatea organizatiei a lui Bogdan Olteanu, vice-guvernator BNR, care pare sa gireze, astfel, o actiune de manipulare a pietei de capital, dat fiind faptul ca unii dintre marii retaileri sunt listati la bursa. Sub pretextul unei implicari umaniste, Daciana Sarbu ataca, din nou, marii retaileri. Speram ca europarlamentarul nu si-a propus sa devina varful de lance impotriva multinationalelor care contribuie in mod substantial, prin taxele si impozitele platite, la bugetul statului", a mai spus Delia Nica.

Datul cu pumnul in masa, practica obisnuita in multinationale
Nu este prima data cand reprezentantii unor multinationale ameninta in momentul in care se confrunta cu opinii potrivnice. Le reamintim acestora ca dreptul la opinie este un drept pe care Romania l-a recastigat cu sacrificii in urma cu douazeci de ani. Le reamintim ca Romania este o tara membra a Uniunii Europene, a tara a carei Constitutie garanteaza dreptul la exprimare.

Modul in care unele companii sau asociatii patronale incearca sa inchida gura unora ne aminteste de practicile multinationalelor care extrag resurse si materii prime din tarile lumii a treia. Nu este cazul la noi.

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Fermierii reclama discounturile prea mari care le sunt cerute de supermarketuri
Fermierii reclama discounturile prea mari care le sunt cerute de supermarketuri
Reprezentantii asociatiilor producatorilor agricoli din sectorul zootehnic s-au plans ministrului...
Ministerul Agriculturii va pregati un program de promovare a legumelor romanesti in supermarketuri
Ministerul Agriculturii va pregati un program de promovare a legumelor romanesti in supermarketuri
"Cred ca ar trebui sa incurajam consumul de legume romanesti. Noi, la Ministerul Agriculturii, vrem...
Iaşi: Petru Movilă sprijină proiectul de lege privind promovarea produselor tradiţionale în toate supermarketurile
Comisiile de specialitate din Senat vor dezbate în această perioadă o iniţiativă legislativă...
Propunere: Spaţiu rezervat produselor autohtone în supermarketuri
Guvernul va analiza împreună cu Consiliul Concurenţei propunerea patronatelor ca o suprafaţă de...

Ultima ora

Viitor incert pentru fermieri: Ce se intampla cu fondurile europene in 2025
Viitor incert pentru fermieri: Ce se intampla cu fondurile europene in 2025
In ciuda depasirii termenelor anuntate de seful MADR, noutatile legate de liniile de finantare nu...
Buget MADR: Aviz favorabil in comisiile de specialitate din Parlament
Buget MADR: Aviz favorabil in comisiile de specialitate din Parlament
Proiectul de buget a fost aprobat cu 27 de voturi "pentru" si 16 "impotriva"....
Discutii la Bruxelles: Se stabilesc regulile pentru subventii
Discutii la Bruxelles: Se stabilesc regulile pentru subventii
Ministrul Florin Barbu participa astazi, 27 ianuarie, la prima reuniune a Consiliului AgriFish...
Crescatorii de ovine si bovine, in fata unui nou pericol
Crescatorii de ovine si bovine, in fata unui nou pericol
In ceea ce priveste vanzarea animalelor, in prima partea lucrurile pareau bune, cu preturi...

Idei de afaceri in agricultura



Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
TOP 4 Afaceri agricole în 2025

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop∧Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton