Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Marile supermarketuri au raspuns agresiv acuzatiilor ca nu vand fructe si legume romanesti
La inceputul acestei saptamani, asociatia Word Wild Fund for Nature a publicat un studiu dn care reiesea faptul ca retelele de supermarketuri vand putin sau deloc fructe si legume romanesti. Cam 25%, spuneau autorii studiului. Ca rosia romaneasca nu prea are loc pe rafturi, nu e un lucru de mirare si cunoscut de ieri, de azi, scriam noi. Si totusi, iata ca reprezentantii supermarketurilor au reactionat prompt la aceste acuzatii pe care le considera, spun ei, nefondate.
Ca isi sustin interesele, e normal sa fie asa. Si iata ca Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) deplange, intr-un comunicat citat de Agerpres, modul neprofesionist si tendentios in care organizatia World Wild Fund For Nature a realizat studiul "Retailer Scoreboard".
AMRCR atrage atentia ca autorii studiului nu au tinut cont de aspecte esentiale, care intorc categoric concluziile raportului impotriva retailerilor, practica ce lasa sa se inteleaga ca WWF a avut un singur scop, acela de a denigra marile retele comerciale.
"Rezultatele studiului sunt dezmintite de realitatea din piata. Retailerii fac eforturi uriase pentru a coopera cu producatorii locali, dar, cu toata bunavointa ambelor parti, productia de legume si fructe depinde de conditiile meteorologice, de absenta serelor si a solariilor care sa poata asigura o continuitate in productie si livrare. Situatia este ingreunata si de lipsa unui sistem de irigatii care sa suplineasca, vara, lipsa ploii, ceea ce are efecte directe asupra legumelor si fructelor sezoniere. De altfel, nici nu exista depozite de unde marfa sa poata fi aprovizionata in cantitatile foarte mari necesare retelelor de magazine iar marea majoritate a producatorilor nu sunt asociati si nici fiscalizati, ceea ce face imposibila preluarea si comercializarea produselor lor de catre marile lanturi de magazine", se arata intr-un comunicat al AMRCR.
AMRCR precizeaza ca WWF nu are suport real cand sustine ca doar o mica parte din legumele si fructele din marile magazine din tara nu provin din Romania, deoarece perioada in care s-a realizat studiul a fost, pentru aceasta categorie de produse, improprie. De exemplu, merele romanesti se aflau la final de sezon, fiind astfel prezente in magazine doar sporadic, iar cartofii noi romanesti au aparut dupa finalizarea studiului.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cresterea prepelitelor japoneze
Cresterea prepelitelor japoneze Lucrarea "Cresterea prepelitelor japoneze" - iti asigura toate informatiile de care ai nevoie pentru a demara acest tip de afacere - iti arata punctele sensibile inerente oricarui inceput - te ajuta sa eviti greseli costisitoare Informatiile prezente pe CD-ul "Cresterea prepelitelor...
valabila 48h
Pana aici, nimic surprinzator. Retailerii isi apara pozitia si arata cu degetul in stanga si in dreapta.
De neinteles este insa modul agresiv prin care acestia inteleg sa isi comunice dezacordul!
Autorii studiului, amenintati cu instanta
"De pe marginea terenului, toata lumea stie cum sa marcheze la poarta. Nu intelegem scopul demersului World Wild Fund For Nature, e clar ca raportul nu oglindeste corect realitatea si este departe de a fi constructiv", a declarat Delia Nica, vice-presedintele AMRCR.
Oficialul a spus ca studiul WWF este, din pacate, opera unor persoane rau-intentionate si creeaza un prejudiciu serios marilor retaileri, care risca sa isi piarda clientii fidelizati cu greu. Prin urmare, asociatia ia in calcul o actiune in instanta impotriva WWF.
"In loc sa critice, WWF ar trebui sa-si consume energia implicandu-se in actiuni constructive. Este evidenta insa apetenta organizatiei pentru atacuri la adresa multinationalelor si pe baza carora sa-si creeze capital de imagine", a adaugat Delia Nica.
"Ne intriga si implicarea in activitatea organizatiei a lui Bogdan Olteanu, vice-guvernator BNR, care pare sa gireze, astfel, o actiune de manipulare a pietei de capital, dat fiind faptul ca unii dintre marii retaileri sunt listati la bursa. Sub pretextul unei implicari umaniste, Daciana Sarbu ataca, din nou, marii retaileri. Speram ca europarlamentarul nu si-a propus sa devina varful de lance impotriva multinationalelor care contribuie in mod substantial, prin taxele si impozitele platite, la bugetul statului", a mai spus Delia Nica.
Datul cu pumnul in masa, practica obisnuita in multinationale
Nu este prima data cand reprezentantii unor multinationale ameninta in momentul in care se confrunta cu opinii potrivnice. Le reamintim acestora ca dreptul la opinie este un drept pe care Romania l-a recastigat cu sacrificii in urma cu douazeci de ani. Le reamintim ca Romania este o tara membra a Uniunii Europene, a tara a carei Constitutie garanteaza dreptul la exprimare.
Modul in care unele companii sau asociatii patronale incearca sa inchida gura unora ne aminteste de practicile multinationalelor care extrag resurse si materii prime din tarile lumii a treia. Nu este cazul la noi.
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi