Micii producători susţin că vânzările au scăzut cu până la 20%, în 2009
Procesatorii nu au redus semnificativ cererea
Micii producători autohtoni susţin că vânzările de miere ecologică au scăzut cu până la 20%, după primele nouă luni din 2009, din cauza crizei economice, care îi determină pe cumpărători să aleagă doar produsele de primă necesitate, informează Mediafax.
Astfel, micii producători, prezenţi la târgul Indagra Farm, au declarat că mierea şi, în special, cea ecologică, este considerată un lux de către cumpărătorii români, aceştia orientându-şi cumpărăturile, în acest an, cu preponderenţă către produsele de bază. "Anul acesta vânzările sunt mai scăzute decât în anii trecuţi, puterea de cumpărare este mai redusă, iar la noi vânzările au scăzut cu până la 20 de procente faţă de anul trecut. Oamenii ar trebui totuşi să se gândească la faptul că acest produs este mult mai sănătos decât zahărul şi merită să-l cumpere şi să nu îl mai considere un lux", a declarat Alina Onea, producător de miere ecologică, în 150 de stupi, în judeţul Maramureş.
De asemenea, Mihai Biriş, producător de miere ecologică din judeţul Alba, deţinător a peste 350 de stupi, a declarat că, la nivelul stupinei deţinute, vânzările după primele nouă luni din acest an reprezintă circa 80% din vânzările din aceeaşi perioadă din 2008. "Piaţa este ceva mai slabă decât anul trecut, în special la cumpărătorii finali. În ceea ce priveşte vânzările către procesatori, pot spune că nu sunt diferenţe vizibile faţă de perioada similară a anului trecut. Astfel, la nivel macro nu sunt mari scăderi, însă pentru noi sunt importante şi vânzările către consumatorii finali", a explicat Biriş.
Citeste mai mult in Curierul National
Procesatorii nu au redus semnificativ cererea
Micii producători autohtoni susţin că vânzările de miere ecologică au scăzut cu până la 20%, după primele nouă luni din 2009, din cauza crizei economice, care îi determină pe cumpărători să aleagă doar produsele de primă necesitate, informează Mediafax.
Astfel, micii producători, prezenţi la târgul Indagra Farm, au declarat că mierea şi, în special, cea ecologică, este considerată un lux de către cumpărătorii români, aceştia orientându-şi cumpărăturile, în acest an, cu preponderenţă către produsele de bază. "Anul acesta vânzările sunt mai scăzute decât în anii trecuţi, puterea de cumpărare este mai redusă, iar la noi vânzările au scăzut cu până la 20 de procente faţă de anul trecut. Oamenii ar trebui totuşi să se gândească la faptul că acest produs este mult mai sănătos decât zahărul şi merită să-l cumpere şi să nu îl mai considere un lux", a declarat Alina Onea, producător de miere ecologică, în 150 de stupi, în judeţul Maramureş.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
3 culturi profitabile - Goji Merisoare Aronia
Fa-ti propria afacere cultivand trei arbusti miraculosi care te pot imbogati Cine nu a aflat de efectele absolut miraculoase pentru sanatate ale merisorului Dar de cele ale fructelor de Goji sau Aronia Si daca nu ai aflat inca iti spunem noi Aceste fructe mici sunt cotate ca super-alimente fiind unele dintre cele mai puternice...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
De asemenea, Mihai Biriş, producător de miere ecologică din judeţul Alba, deţinător a peste 350 de stupi, a declarat că, la nivelul stupinei deţinute, vânzările după primele nouă luni din acest an reprezintă circa 80% din vânzările din aceeaşi perioadă din 2008. "Piaţa este ceva mai slabă decât anul trecut, în special la cumpărătorii finali. În ceea ce priveşte vânzările către procesatori, pot spune că nu sunt diferenţe vizibile faţă de perioada similară a anului trecut. Astfel, la nivel macro nu sunt mari scăderi, însă pentru noi sunt importante şi vânzările către consumatorii finali", a explicat Biriş.
Citeste mai mult in Curierul National
Autor: AgroRomania.ro
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News