Autor: AgroRomania.ro
Publicat in: Stiri

UE va contribui cu 35,97 de milioane de euro la promovarea produselor agricole in Uniunea Europeana si tarile terte. CE a aprobat 22 de programe menite sa promoveze produsele agricole. Programele au un buget de aproape 72 de milioane de euro, din care aproximativ
36 de milioane de euro sunt bani europeni, iar cele mai multe dintre ele se intind pe o durata de trei ani.
In schemele de informare si de promovare, la serviciile Comisiei Europene au fost depuse 36 de propuneri de programe pana la data de 30 noiembrie 2012, care sunt destinate atat tarilor membre UE, cat si tarilor terte . Dupa evaluare au fost selectate 22 de programe pentru cofinantare , 16 pentru piata interna si 6 pentru tarile terte. Programele retinute acopera uleiul de masline, laptele si produsele lactate, carnea, fructele si legumele proaspete si prelucrate, produsele ecologice, ouale, vinurile si bauturile spirtoase, produsele horticole, dar si produsele de calitate inregistrate si protejate ca DOP(denumiri de origine protejate), IGP (indicatii geografice protejate) si STG (specialitati traditionale garantate).
Tarile terte sunt reprezentate de Rusia, China, America de Nord, Asia de Sud-Est, Norvegia, Elvetia, Ucraina, India si Coreea de Sud.
“ In 2000, Consiliul a decis ca UE poate sa contribuie la finantarea masurilor care ofera informatii privind produsele agricole si alimentare sau promoveaza comercializarea acestora pe piata unica a UE si in tarile terte. Bugetul anual total disponibil pentru aceste programe de promovare este de aproximativ 55 de milioane de euro.
Masurile finantate pot consta in relatii publice, campanii de promovare sau de publicitate, care subliniaza in mod deosebit avantajele produselor din UE, in special in ceea ce priveste calitatea, siguranta si igiena produselor alimentare, calitatea nutritive, etichetarea, bunastarea animalelor sau metodele de productie care respecta mediul inconjurator. Aceste masuri pot acoperi, de asemenea, participarea la evenimente si targuri, campanile de informare cu privire la sistemul UE de denumiri de origine protejata (DOP), indicatii geografice protejate (IGP) si specialitati traditionale garantate (STG), informatiile privind sistemele de calitate si de etichetare ale UE si privind agricultura ecologica, precum si campanii de informare privind sistemul UE al vinurilor de calitate produse in regiuni determinate. UE finanteaza pana la 50% din costul acestor masuri (pana la 60% pentru programele de promovare a consumului de fructe si legume in randul copiilor sau cele referitoare la informarea cu privire la consumul responsabil de bauturi alcoolice si la pericolele prezentate de consumul excesiv de alcool), restul fiind preluat de catre organizatiile profesionale/interprofesionale care le-au propus si , in unele cazuri, de asemenea, de catre statele member in cauza. In ceea ce priveste promovarea pe piata unica si in tarile terte, organizatiile profesionale interesate pot adresa statelor membre propunerile lor de doua ori pe an. Statele membre trimit apoi Comisiei lista programelor pe care le-au selectionat impreuna cu o copie a fiecarui program. Dupa aceea, Comisia evalueaza programele si decide daca acestea sunt eligibile” context publicat de CE intr-un comunicat de presa.
Sursa foto: www.sxc.hu
Tarile terte sunt reprezentate de Rusia, China, America de Nord, Asia de Sud-Est, Norvegia, Elvetia, Ucraina, India si Coreea de Sud.
“ In 2000, Consiliul a decis ca UE poate sa contribuie la finantarea masurilor care ofera informatii privind produsele agricole si alimentare sau promoveaza comercializarea acestora pe piata unica a UE si in tarile terte. Bugetul anual total disponibil pentru aceste programe de promovare este de aproximativ 55 de milioane de euro.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Stiati ca romanii sunt printre cei mai mari consumatori de bere la nivel mondial Cu cei 85 de litri cap de locuitor an ne situam pe un „onorabil” loc 8 in Europa si pe locul 12 in clasamentul mondial liderii fiind cehii 142 de litri urmati de austrieci 105 litri si de nemti 104 litri Piata autohtona a berii...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
Masurile finantate pot consta in relatii publice, campanii de promovare sau de publicitate, care subliniaza in mod deosebit avantajele produselor din UE, in special in ceea ce priveste calitatea, siguranta si igiena produselor alimentare, calitatea nutritive, etichetarea, bunastarea animalelor sau metodele de productie care respecta mediul inconjurator. Aceste masuri pot acoperi, de asemenea, participarea la evenimente si targuri, campanile de informare cu privire la sistemul UE de denumiri de origine protejata (DOP), indicatii geografice protejate (IGP) si specialitati traditionale garantate (STG), informatiile privind sistemele de calitate si de etichetare ale UE si privind agricultura ecologica, precum si campanii de informare privind sistemul UE al vinurilor de calitate produse in regiuni determinate. UE finanteaza pana la 50% din costul acestor masuri (pana la 60% pentru programele de promovare a consumului de fructe si legume in randul copiilor sau cele referitoare la informarea cu privire la consumul responsabil de bauturi alcoolice si la pericolele prezentate de consumul excesiv de alcool), restul fiind preluat de catre organizatiile profesionale/interprofesionale care le-au propus si , in unele cazuri, de asemenea, de catre statele member in cauza. In ceea ce priveste promovarea pe piata unica si in tarile terte, organizatiile profesionale interesate pot adresa statelor membre propunerile lor de doua ori pe an. Statele membre trimit apoi Comisiei lista programelor pe care le-au selectionat impreuna cu o copie a fiecarui program. Dupa aceea, Comisia evalueaza programele si decide daca acestea sunt eligibile” context publicat de CE intr-un comunicat de presa.
Sursa foto: www.sxc.hu
Autor: AgroRomania.ro
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News