Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Studiu de piata pentru sectorul vitivinicol din Romania
Acesta a fost demarat la initiativa MADR si urmeaza sa fie finalizat in prima parte a luni idecembrie.
Pentru a veni in sprijinul producatorilor romani, MADR a decis realizarea unui studiu de piata care sa cuprinda elemente legate de cererea si oferta de struguri si vin din Romania, dar si informatii despre distributie si consum, pe categorii de varsta, despre preturi ori standarde de calitate. Elementele studiului au fost agreate impreuna cu reprezentantii producatorilor, respectiv organizatia interprofesionala ONIV.
Studiul urmeaza a fi realizat de Institutul de Cercetare pentru Economie Agriculturii si Dezvoltare Rurala din cadrul Academiei de Stiinte Agricole si Silvice si va avea urmatoarele elemente: regiunile viticole din Romania, sortimentul viticol al Romaniei, cererea si oferta de struguri si vin in Romania, distributia si consumul de vin din Romania, consumul pe categorii de varsta, preturile de consum la struguri si vin, standarde de calitate pentru comercializarea strugurilor de masa si a vinului, continutul in zaharuri, sprijinul financiar acordat sectorului, concluzii etc. Acest studiu este in plina desfasurare, fiind demarat in 15 noiembrie 2016 si va fi finalizat in 8 decembrie 2016.
„Sprijinirea producatorilor romani este una dintre prioritatile mele. Este nevoie de sprijin pentru crearea de noi piete de desfacere. Sectorul vitivinicol fiind unul dintre cele mai dezvoltate cu produse de calitate, care a consumat toate fondurile europene pentru plantatii noi, constructii, modernizare si dezvoltare, are nevoie de acest sprijin. Studiul de piața pe care l-am comandat este un prim pas pentru cunoasterea pietei din Romania. In primul rand, este nevoie ca romanii sa cunoasca si sa inteleaga ca avem o traditie milenara in producerea vinului, importanta consumului moderat de vin si, nu in ultimul rand, faptul ca este important sa sustinem noi, romanii, pe cei care produc produse romanesti. S-ar putea, daca identificam o necesitate si surse de finantare, sa extindem acest studiu la piața intracomunitara sau mondiala”, a afirmat ministrul Agriculturii, Achim Irimescu.
Valoarea fondurilor alocate din bugetul Uniunii Europene (UE) pentru masura de promovare a produselor agricole a crescut pe total UE de la peste 50 milioane Euro in anul 2015 la aproximativ 111 milioane de euro in anul 2016 si va creste pana la 200 milioane Euro pana in anul 2020, aspect care, conform estimarilor, va conduce la cresterea numarului si valorii programelor de informare si promovare a produselor agricole derulate de beneficiari romani.
Eficienta acestor masuri care valorizeaza si sprijinul financiar primit in amonte conduce la cresterea pe termen mediu si lung a fluxurilor comerciale cu produse agricole si a exporturilor de vinuri de calitate, produse pe teritoriul national este relevata de evaluarile periodice si raportarile care se efectueaza pentru masura de informare si promovare a produselor agricole pe piata interna şi pe pietele tarilor terte si a celei de promovare a vinurilor in cadrul Programului National de Sprijin in sectorul vitivinicol.
Activitatea de promovare a produselor agricole, respectiv a vinurilor, inregistreaza si in Romania, din anul 2009 si pana in prezent, un trend crescator, in condiţiile derularii cu sprijinul financiar al Uniunii Europene şi de la bugetul de stat a 27 programe multianuale, in valoare totala de 23.771.081,50 euro.
Sectorul vitivinicol este unul dintre cele mai dezvoltate sectoare ale agriculturii, cu cea mai mare rata de absorbție a fondurilor europene in proportie de 98% din Programul National de Sprijin al Romaniei in sectorul vitivinicol, pentru perioada 2007-2014, cu investitii importante in plantatii viticole dar si in tehnologie de ultima ora.
Studiul urmeaza a fi realizat de Institutul de Cercetare pentru Economie Agriculturii si Dezvoltare Rurala din cadrul Academiei de Stiinte Agricole si Silvice si va avea urmatoarele elemente: regiunile viticole din Romania, sortimentul viticol al Romaniei, cererea si oferta de struguri si vin in Romania, distributia si consumul de vin din Romania, consumul pe categorii de varsta, preturile de consum la struguri si vin, standarde de calitate pentru comercializarea strugurilor de masa si a vinului, continutul in zaharuri, sprijinul financiar acordat sectorului, concluzii etc. Acest studiu este in plina desfasurare, fiind demarat in 15 noiembrie 2016 si va fi finalizat in 8 decembrie 2016.
„Sprijinirea producatorilor romani este una dintre prioritatile mele. Este nevoie de sprijin pentru crearea de noi piete de desfacere. Sectorul vitivinicol fiind unul dintre cele mai dezvoltate cu produse de calitate, care a consumat toate fondurile europene pentru plantatii noi, constructii, modernizare si dezvoltare, are nevoie de acest sprijin. Studiul de piața pe care l-am comandat este un prim pas pentru cunoasterea pietei din Romania. In primul rand, este nevoie ca romanii sa cunoasca si sa inteleaga ca avem o traditie milenara in producerea vinului, importanta consumului moderat de vin si, nu in ultimul rand, faptul ca este important sa sustinem noi, romanii, pe cei care produc produse romanesti. S-ar putea, daca identificam o necesitate si surse de finantare, sa extindem acest studiu la piața intracomunitara sau mondiala”, a afirmat ministrul Agriculturii, Achim Irimescu.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Realizarea de sapun natural este cea mai profitabila afacere Obtii venituri de 1 000 de lei pentru doar 2 ore de munca Ce contine Ghidul practic pentru realizarea de sapun natural Cum sa faci sapun 100 natural – nu numai informatiile de baza ci toate sfaturile si trucurile necesare pentru a obtine inca de la prima incercare ...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
Valoarea fondurilor alocate din bugetul Uniunii Europene (UE) pentru masura de promovare a produselor agricole a crescut pe total UE de la peste 50 milioane Euro in anul 2015 la aproximativ 111 milioane de euro in anul 2016 si va creste pana la 200 milioane Euro pana in anul 2020, aspect care, conform estimarilor, va conduce la cresterea numarului si valorii programelor de informare si promovare a produselor agricole derulate de beneficiari romani.
Eficienta acestor masuri care valorizeaza si sprijinul financiar primit in amonte conduce la cresterea pe termen mediu si lung a fluxurilor comerciale cu produse agricole si a exporturilor de vinuri de calitate, produse pe teritoriul national este relevata de evaluarile periodice si raportarile care se efectueaza pentru masura de informare si promovare a produselor agricole pe piata interna şi pe pietele tarilor terte si a celei de promovare a vinurilor in cadrul Programului National de Sprijin in sectorul vitivinicol.
Activitatea de promovare a produselor agricole, respectiv a vinurilor, inregistreaza si in Romania, din anul 2009 si pana in prezent, un trend crescator, in condiţiile derularii cu sprijinul financiar al Uniunii Europene şi de la bugetul de stat a 27 programe multianuale, in valoare totala de 23.771.081,50 euro.
Sectorul vitivinicol este unul dintre cele mai dezvoltate sectoare ale agriculturii, cu cea mai mare rata de absorbție a fondurilor europene in proportie de 98% din Programul National de Sprijin al Romaniei in sectorul vitivinicol, pentru perioada 2007-2014, cu investitii importante in plantatii viticole dar si in tehnologie de ultima ora.
Autor:
Ardeleanu Marian
Newsletter gratuit
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Idei de afaceri in agricultura