Ajutor APIA: conditii si beneficiari
Publicat la data de 19 Mai. 2022 in:
Subventii Procedura de implementare aferenta masurii "Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile si de la bugetul de stat pentru activitati specifice din domeniul industriei agroalimentare" se afla in dezbatere pe site-ul Ministerului Agriculturii. Ajutorul pentru micrograntul APIA este de 5.000 euro/ferma.
Masura este valabila pana la 30 iunie 2022, platile fiind efectuate pana la data de 31 decembrie 2023. Ajutoarele se acorda dupa obtinerea deciziei de autorizare a Comisiei Europene.
"Fondurile alocate pentru acordarea Microgranturilor din fonduri externe nerambursabile si de la bugetul de stat pentru activitati specifice din domeniul industriei agroalimentare in cadrul POC 2014-2020 aprobate prin OUG nr. 61/2022 si sunt in valoare totala de 50.000.000 euro, din care 29.845.080 euro, respectiv 25.000.000 euro FEDRREACT EU si 4.845.080 euro cofinantare de la bugetul de stat si 20.154.920 euro de la bugetul de stat. Cursul valutar este cursul info/euro aferent lunii mai 2022, respectiv 4,9479 lei", conform procedurii.
Beneficiarii APIA
In ceea ce priveste beneficiarii ajutorului de stat, acestia sunt microintreprinderile, intreprinderile mici si mijlocii (IMM), persoanele fizice autorizate (PFA), intreprinderile individuale (II), societatea cooperativa agricola, grup si organizatii de producatori, intreprinderi familiale (IF). Acestia vor putea primi ajutor de stat prin intermediul micrograntului, in urma finalizarii unui contract de ajutor de stat cu administratorul schemei de ajutor de stat.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cresterea prepelitelor japoneze
Cresterea prepelitelor japoneze Lucrarea "Cresterea prepelitelor japoneze" - iti asigura toate informatiile de care ai nevoie pentru a demara acest tip de afacere - iti arata punctele sensibile inerente oricarui inceput - te ajuta sa eviti greseli costisitoare Informatiile prezente pe CD-ul "Cresterea prepelitelor...
Oferta Speciala
valabila 48h
Microgranturile se acorda urmatoarelor categorii de beneficiari:
- microintreprinderile, intreprinderile mici si mijlocii care fac dovada prin situatiile financiare depuse ca nu detin salariati cu contract individual de munca la data de 31 decembrie 2019, cu activitate economica in domeniile de activitate cu codurile CAEN REV 2 prevazute in anexa la OUG nr. 61/2022
- persoane fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, astfel cum sunt reglementate prin OUGnr. 44/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, cu activitate economica in domeniile de activitate cu codurile CAEN REV 2 prevazute in anexa la OUG nr. 61/2022
Microgranturile se acorda, pe baza de contract de acordare a ajutorului de stat, beneficiarilor care indeplinesc urmatoarele conditii cumulative:
- au desfasurat activitate curenta/operationala pe perioada a cel putin 3 luni calendaristice inainte de
data de 31 decembrie 2019
- au obtinut o cifra de afaceri/venituri de cel putin echivalentul in lei a 5.000 euro la data de 31 decembrie 2019, cu exceptia beneficiarilor ajutorului de stat prevazuti la art. 5 alin. (1) lit. a) din OUG nr 61/2022, care au fost infiintati in anul 2019, cu o cifra de afaceri mai mica de 5.000 euro pentru care plafonul minim al cifrei de afaceri se calculeaza prin inmultirea numarului de luni intregi de activitate din anul 2019 cu suma de 415 euro si a beneficiarilor ajutorului de stat prevazuti la art. 5 alin. (1) lit. b) din OUG nr.61/2022
- isi mentin activitatea pe o perioada de cel putin 6 luni de la acordarea masurii de sprijin sub forma de microgrant
- nu se aflau in dificultate la 31 decembrie 2019, in sensul prevederilor art. 2 pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a unor categorii de ajutoare compatibile cu piata interna in aplicarea art. 107 si 108 din tratat, modificat si completat prin Regulamentul (UE) nr. 1084/2017, ale Regulamentelor de exceptare in bloc in sectorul agricultura (ABER) si Regulamentul de exceptare in bloc in sectorul pescuitului si acvaculturii (FIBER)
- suma totala a ajutoarelor de stat primite in cadrul temporar Covid 19 instituit de Comisia Europeana insumata cu cuantumul ajutorului de stat solicitat in cadrul prezentei masuri se incadreaza in plafoanele mentionate de Cadru temporar COVID-19, respectiv de 345.000 euro pentru fiecare intreprindere care isi desfasoara activitatea in sectorul pescuitului si acvaculturii, 290.000 euro pentru fiecare intreprindere care isi desfasoara activitatea in domeniul productiei primare de produse agricole, respectiv 2.300.000 euro pentru fiecare intreprindere care isi desfasoara activitatea in celelalte domenii de activitate
- nu exista impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate si recuperate integral, conform prevederilor legale in vigoare
- nu sunt supusi concordatului preventiv, procedurilor de lichidare, insolventa sau faliment
- nu au solicitat ajutor de stat in cadrul masurii 2- granturi pentru capital de lucru acordate din fonduri externe nerambursabile sub forma de suma forfetara, asa cum este definita in cadrul O.U.G. nr. 61/2022 privind unele masuri pentru acordarea de microgranturi si granturi pentru capital de lucru entitatilor din domeniul agroalimentar cu finantare din fonduri externe nerambursabile
Prezenta procedura se finanteaza in ordinea depunerii cererii de finantare. Sub forma de suma forfetara, beneficiarii pot folosi microgranturile. Acestea sunt alocate din fonduri externe nerambursabile, cofinantate din bugetul de stat, pe baza unui contract de acordare a ajutorului de stat incheiat in format electronic, pentru sustinerea urmatoarelor cheltuieli angajate dupa data de 1 februarie 2020.
- cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, marfuri, precum si alte categorii de stocuri necesare activitatii curente/operationale desfasurate de beneficiari
- datorii curente si restante fata de furnizorii curenti, inclusiv fata de furnizorii de utilitati, potrivit contractelor incheiate
- cheltuieli privind chiria pe baza de contract incheiat si/sau cheltuieli privind arenda sau redeventa pe baza de contract de arenda sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole
- cheltuieli privind achizitia de servicii necesare activitatii curente/operationale, cu exceptia serviciilor de consultanta
- cheltuieli privind achizitia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluarii activitatii curente/operationale
- cheltuieli privind achizitia de echipamente, utilaje, instalatii si tehnologii necesare reluarii activitatii curente/operationale
- cheltuieli privind plata datoriilor catre bugetul statului si bugetele locale
Procedura de inscriere
Procedura de inscriere se va efectua in doua etape:
- Etapa 1 de creare profil, user si parola, unde aplicantii vor inregistra cu semnatura electronica, atat datele reprezentantului legal/imputernicit, cat si datele microintreprinderii/IMM/PFA/II/IF conform art. 3.2. alin. (1) din prezenta procedura
- Etapa 2 de inscriere in cadrul masurii in care aplicantii, cu profilul, user, si parola generate in prima etapa, vor completa si transmite formularul de inscriere conform Anexei nr. 1 la prezenta procedura
Verificarea si plata beneficiarilor
Solicitarile Programului se vor realiza de catre administratorul schemei M1, MADR/APIA Centrelor Judetene ale acesteia.
- Verificarea formularelor si documentelor depuse on-line se va face din punct de vedere administrativ si al eligibilitatii: solicitarile vor fi verificate, in baza documentelor justificative incarcate in aplicatie si a datelor preluate automat de catre aplicatie. Pentru solicitantii la care, in urma verificarilor, se constata neconcordante intre pre-evaluarea realizata prin platforma informatica IMM Recover si documentele anexate cererii de finantare (formularului de inscriere), respectiv cu conditiile de eligibilitate prevazute de prezenta procedura, se va intocmi o nota justificativa prin care se va aproba rezilierea contractului de acordare a ajutorului stat prin rezolutiune de plin drept, fara notificare si fara interventia instantei de judecata.
- Aplicantii au obligatia de a urmari informatiile referitoare la program publicate pe site-ul ministerului, precum si cele trimise pe adresa de corespondenta. Se pot solicita clarificari, aplicantului fiindu-i transmisa prin intermediul aplicatiei in front-office Scrisoare de solicitare clarificari. Raspunsurile clarificarilor solicitate se trimit in aplicatia electronica de inscriere, in 2 zile lucratoare de la transmitere. Netransmiterea clarificarilor solicitate in termen conduce la respingerea proiectului respectiv rezilierea contractului de acordare a ajutorului de stat sau recuperarea ajutorului acordat, dupa caz. Daca in urma analizei documentatiei integral completate in urma transmiterii raspunsului la scrisoarea de clarificare, se constata neconcordante sau ca informatiile declarate de solicitant nu sunt complete/corecte/reale, solicitantul va primi decizie de respingere.Nerespectarea prevederilor prezentei proceduri de implementare conduce, de asemenea, la respingerea proiectului.
- Daca in urma verificarilor se constata ca aplicantul a indeplinit conditiile de eligiblitate si a respectat prevederile prezentei proceduri, CJ APIA autorizeaza la plata.
Puteti citi si descarca intrega procedura
aici.
Autor:
Redactia Agroromania
Cei doi autori care formeaza in prezent echipa din spatele acestui website va aduc zilnic cele mai relevante informatii si va mentin conectati la ceea ce conteaza cu adevarat. De la stiri generaliste pana la informatii de nisa, suntem aici pentru a va furniza doar ceea ce conteaza.