Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
APIA: Lista fermierilor eligibili pentru microgranturi de 5.000 euro
Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura a publicat lista cu fermierii care sunt eligibili pentru microgranturile de 5.000 de euro, acordate de Guvern.
Pe platforma destinata inscrierii pentru microgranturi au fost inregistrate 32.153 de cereri, potrivit documentului. De asemenea, acesta include si situatia de eligibilitate pentru toti fermierii inscrisi.
Cererile s-au inregistrat in perioada 27 - 31 mai, lista publicata de APIA fiind una preliminara. Fermierii neeligibili se pot adresa CJ APIA de care apartin, in termen de doua zile, pentru depunerea contestatiilor.
Contestatia se formuleaza in aplicatia electronica si va cuprinde:
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri
Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
– datele de identificare ale solicitantului
– obiectul contestatiei
– motivele de fapt si de drept pe care se intemeiaza contestatia
– dovezile pe care se intemeiaza
– semnatura reprezentantului legal
Bugetul alocat acestei finantari este de 50 milioane de euro, iar primii 10.000 de fermieri eligibili vor putea beneficia.
Lista fermierilor eligibili poate fi consultata aici.
Mai jos puteti citi despre bugetul masurii si despre beneficiarii de ajutor de stat din cadrul acesteia.
Bugetul masurii si modalitatea de acordare a ajutoarelor de stat
Masura este valabila pana la 30 iunie 2022, platile in cadrul masurii vor fi efectuate pana la 31 decembrie 2023. In conditiile in care valabilitatea masurii va fi prelungita prin modificarea legislatiei in vigoare, prevederea se va aplica de drept si asupra prezentului ghid.
Ajutoarele se acorda dupa obtinerea deciziei de autorizare a Comisiei Europene. Fondurile alocate pentru acordarea Microgranturilor din fonduri externe nerambursabile si de la bugetul de stat pentru activitati specifice din domeniul agroalimentar in cadrul POC 2014-2020 aprobate prin OUG nr. 61/2022 si sunt in valoare totala de 50.000.000 euro, din care 29.845.080 euro, respectiv 25.000.000 euro FEDRREACT EU si 4.845.080 euro cofinantare de la bugetul de stat si 20.154.920 euro de la bugetul de stat. Cursul valutar este cursul info/euro aferent lunii mai 2022, respectiv 4,9479 lei.
Beneficiarii de ajutor de stat in cadrul masurii
3.1. Beneficiarii ajutorului de stat sunt microintreprinderile, intreprinderile mici si mijlocii, (IMM), persoane fizice autorizate (PFA), intreprinderi individuale (II), intreprinderi familiale (IF) care primesc ajutorul de stat prin intermediul micrograntului prin incheierea unui contract de ajutor de stat cu administratorul schemei de ajutor de stat.
3.2. (1) Microgranturile se acorda pe baza de contract de acordare a ajutorului de stat incheiat cu urmatoarele categorii de beneficiari:
a) microintreprinderile, intreprinderile mici si mijlocii care fac dovada prin situatiile financiare depuse ca nu detin salariati cu contract individual de munca la data de 31 decembrie 2019, cu activitate economica in domeniile de activitate cu codurile CAEN REV 2 prevazute in anexa la OUG nr. 61/2022.
Intreprinderea unica include toate intreprinderile intre care exista cel putin una dintre relatiile urmatoare:
(a) o intreprindere detine majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor unei alte intreprinderi;
(b) o intreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte intreprinderi;
(c) o intreprindere are dreptul de a exercita o influenta dominanta asupra altei intreprinderi in temeiul unui contract incheiat cu intreprinderea in cauza sau in temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;
(d) o intreprindere care este actionar sau asociat al unei alte intreprinderi si care controleaza singura, in baza unui acord cu alti actionari sau asociati ai acelei intreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor intreprinderii respective.
Intreprinderile care intretin, cu una sau mai multe intreprinderi, relatiile la care se face referire la literele (a)-(d) sunt considerate intreprinderi unice.
b) persoane fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, astfel cum sunt reglementate prin OUG nr. 44/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, cu activitate economica in domeniile de activitate cu codurile CAEN REV 2 prevazute in anexa la OUG nr. 61/2022.
Pentru inscrierea in platforma electronica, aplicantii trebuie sa fie inregistrati cu Cod Unic de Identificare/Certificat de Identificare Fiscala la ANAF.
(2) Verificarea incadrarii beneficiarului in categoria IMM se realizeaza, pe baza de esantion, de catre MADR/APIA/APIA - CJ, dupa depunerea cererii de finantare si incheierea contractelor de finantare.
(3) Fondurile alocate prin microgrant se recupereaza daca se constata ca beneficiarul nu s-a incadrat in categoria de IMM la data depunerii cererii de finantare, cu exceptia fondurilor alocate catre PFA/II/IF.
In conditiile in care rata de eroare este de peste 2% din esantion, se mareste esantionul cu 0,5% pana la un maxim de 2%.
(4) Microgranturile se acorda, pe baza de contract de acordare a ajutorului de stat, beneficiarilor care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii de eligibilitate :
a) au desfasurat activitate curenta/operationala pe perioada a cel putin 3 luni calendaristice inainte de data de 31 decembrie 2019;
b) au obtinut o cifra de afaceri/venituri de cel putin echivalentul in lei a 5.000 euro la data de 31 decembrie 2019, cu exceptia beneficiarilor ajutorului de stat prevazuti la art. 5 alin. (1) lit. a) din OUG nr 61/2022, care au fost infiintati in anul 2019, cu o cifra de afaceri mai mica de 5.000 euro pentru care plafonul minim al cifrei de afaceri se calculeaza prin inmultirea numarului de luni intregi de activitate din anul 2019 cu suma de 415 euro si a beneficiarilor ajutorului de stat prevazuti la art. 5 alin. (1) lit. b) din OUG nr.61/2022;
c) isi mentin activitatea pe o perioada de cel putin 6 luni de la acordarea masurii de sprijin sub forma de microgrant;
d) nu se aflau in dificultate la 31 decembrie 2019, in sensul prevederilor art. 2 pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a unor categorii de ajutoare compatibile cu piata interna in aplicarea art. 107 si 108 din tratat, modificat si completat prin Regulamentul (UE) nr. 1084/2017, ale Regulamentelor de exceptare in bloc in sectorul agricultura (ABER) si Regulamentul de exceptare in bloc in sectorul pescuitului si acvaculturii (FIBER).
e) suma totala a ajutoarelor de stat primite in cadrul temporar Covid 19 instituit de Comisia Europeana insumata cu cuantumul ajutorului de stat solicitat in cadrul prezentei masuri se incadreaza in plafoanele mentionate de Cadru temporar COVID-19, respectiv de 345.000 euro pentru fiecare intreprindere care isi desfasoara activitatea in sectorul pescuitului si acvaculturii, 290.000 euro pentru fiecare intreprindere care isi desfasoara activitatea in domeniul productiei primare de produse agricole, respectiv 2.300.000 euro pentru fiecare intreprindere care isi desfasoara activitatea in celelalte domenii de activitate.
f) nu exista impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate si recuperate integral, conform prevederilor legale in vigoare.
g) nu sunt supusi concordatului preventiv, procedurilor de lichidare, insolventa sau faliment.
Nota referitoare la conflictul de interese :
Legislatie conexa: Legea nr 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, cu modificarile si completarile ulterioare; Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrativ; Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei si Noul Cod Penal al Romaniei.
Autor:
Redactia Agroromania
Cei doi autori care formeaza in prezent echipa din spatele acestui website va aduc zilnic cele mai relevante informatii si va mentin conectati la ceea ce conteaza cu adevarat. De la stiri generaliste pana la informatii de nisa, suntem aici pentru a va furniza doar ceea ce conteaza.
Cei doi autori care formeaza in prezent echipa din spatele acestui website va aduc zilnic cele mai relevante informatii si va mentin conectati la ceea ce conteaza cu adevarat. De la stiri generaliste pana la informatii de nisa, suntem aici pentru a va furniza doar ceea ce conteaza.
Newsletter gratuit
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".
Votati articolul
Nota: 4.4 din 5 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Ultima ora