Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Care sunt noile masuri simplificate prin care fermierii pot obtine subventii
Un document legislativ in acest sens a fost semnat de ministrul Achim Irimescu, iar in scurt timp va fi publicvat in Monitorul Oficial, avand darul de a facilita accesul fermierilor la subventii.
In cel mai scurt timp acesta se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, iar in cursul acestei saptamani va fi publicat Ordinul nr. 620 care va contine formularul cererii unice de plata.
Astfel, fermierii vor putea, incepand cu 1 martie 2016, sa depuna cererile unice de plata conform perioadei prevazute in actele normative in vigoare, respectiv 1 martie - 15 mai (fara penalitaţi).
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Realizarea de sapun natural este cea mai profitabila afacere Obtii venituri de 1 000 de lei pentru doar 2 ore de munca Ce contine Ghidul practic pentru realizarea de sapun natural Cum sa faci sapun 100 natural – nu numai informatiile de baza ci toate sfaturile si trucurile necesare pentru a obtine inca de la prima incercare ...
valabila 48h
Masurile de simplificare din O.619/ 2015 sunt urmatoarele:
- Se simplifica documentele prin care fermierii fac dovada utilizarii terenului. Se solicita doar adeverinta emisa de primarie conform inscrisurilor din registrul agricol, aferente anului curent de cerere si, dupa caz, contractele de inchiriere /concesiune/ arenda incheiate intre fermier ii UAT/ADS.
Nu se mai solicita copia de pe filele din Registrul Agricol referitoare la Cap II b, Cap III ii Cap XV a, copie a titlului de proprietate ii, in lipsa acestuia, declaratia pe propria raspundere a fermierului privind motivul lipsei acestui document, tabelul centralizator cu contracte (de arendare, inchiriere, comodat, asociere in participatiune), odata cu abrogarea anexei 11 Tabel centralizator al documentelor doveditoare ale utilizarii terenului si pentru identificarea fara echivoc a parcelelor agricole utilizate.
- S-a eliminat Capitolul XVa din adeverinta Inregistrari privind contractele de arendare. Ca urmare, s-a introdus mentiunea ca la suprafata in arenda sa se inscrie suprafata rezultata din insumarea suprafetelor prevazute in contractele de arenda incheiate inaintea depunerii cererii unice de plata, care sunt valabile cel putin pana la data de 1 decembrie a anului de cerere. De asemenea, s-a introdus mentiunea ca eliberarea adeverintei sa nu fie conditionata de plata impozitelor si taxelor locale.
- In contextul simplificarii, functionarul APIA verifica corespondenta suprafetelor utilizate inscrise in adeverinta emisa de primarie, cu suprafetele declarate in cerea unica de plata. Astfel, in urma abrogarii anexei 11, a fost usurata si sarcina administrativa a APIA, intrucat nu se mai verifica corespondenta dintre suprafata din anexa 11 cu suprafetele din adeverinta.
- S-a precizat ca sunt neeligibile doar suprafetele declarate in cererile unice de plata pentru care nu se depun documentele care fac dovada utilizarii terenului pana la data limita de depunere a cererilor unice de plata, si nu intreaga cerere, deoarece in cererea unica de plata sunt incluse, dupa caz si animalele.
- Intrucat digitizarea parcelelor agricole cu suprafete sub 0,1 ha este foarte laborioasa, in sensul prevederilor art. 72 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013, li se da posibilitatea fermierilor care detin parcele agricole cu o suprafata de pana la 0,1 ha nesolicitate la plata, sa nu le declare, cu conditia ca respectivele parcele sa nu depaseasca un hectar.
- Odata cu intrarea in vigoare a Regulamentului (UE) nr. 2333/2015, cererile unice de plata se supun controalelor incrucisate preliminare. Desi este o masura in plus pentru APIA, reprezinta o facilitate pentru fermieri. Astfel, urmare celor constatate de APIA, fermierii au dreptul sa modifice cererea unica de plata, fara penalizari, ducand astfel la creiterea calitatii cererilor depuse si la posibilitatea corectarii unor erori din cererile unice.
- La depunerea cererii unice de plata, fermierul localizeaza parcela agricola prin identificarea corecta a amplasamentului si a conturului parcelei agricole in blocul fizic, pentru care se solicita plati. In conformitate cu art. 72 alin (3) din Regulamentul (UE) nr 1306/201, APIA pune la dispozitia solicitantilor, pentru completarea corecta a cererilor unice de plata, suprafata eligibila si categoria de folosinta a blocurilor fizice, precum si datele si materialele grafice referitoare la parcelele declarate si/sau controlate pe teren in anul de cerere anterior.
- In cazul sprijinului cuplat la cultura de canepa pentru ulei si fibra, pentru a beneficia de sprijin cuplat, se elimina obligativitatea incheierii de contracte cu unitati de procesare autorizate, deoarece legislatia UE in domeniu, respectiv Regulamentul UE nr. 1308/2013 nu prevede nici un regim de sprijin pentru procesarea canepei si in consecinta, nu include nici prevederi privind autorizarea procesatorilor de canepa.
- In cazul ajutorului national tranzitoriu in zootehnie (ANTZ), la schema decuplata de productie la specia bovine in sectorul lapte, a fost eliminata conditia inregistrarii beneficiarilor in sistemul de administrare a cotelor de lapte la data solicitarii ajutorului, avand in vedere excluderea cotelor de lapte in noua politica agricola comuna.
- Registrul individual al exploataţiei (RIA) este un document obligatoriu conform legislatiei sanitare veterinare, dar conditia detinerii s-a eliminat din Ordinul nr. 619/2015 cu modificarile ii completarile ulterioare, avand in vedere ca Regulamentul (UE) nr. 1.307/2013 ii OUG nr. 3/2015, prevad ca ANTZ sa se acorde in aceleaii conditii cu cele in care s-au acordat Platile Nationale Directe Complementare din anul 2013. De asemenea, s-a avut in vedere ca detinerea RIA nu poate fi verificata prin control administrativ.
- Procedura de completare a cererii unice de plata a fost simplificata pentru solicitantii care au obtinut dreptul la prima in anii anteriori, in cazul schemei decuplata de productie la specia bovine in sectorul carne, in sensul ca nu se mai prezinta detaliat pe coduri unice de identificare efectivul de animale purtatoare de prima.
-A fost eliminata din adeverinţa emisa de catre medicul veterinar de libera practica imputernicit mentiunea „acţiunile prevazute sunt efectuate la zi”, avand in vedere, atat termenul de depunere a cererii unice de plata, cat si faptul ca aceste actiuni se desfaioara pe tot parcursul anului.
- Se inscriu in Registrul Genealogic al Rasei, vacile de carne si/sau vacile metise cu rase de carne si/sau taurii de reproductie din rase de carne, iar tineretul mascul si/sau femel nu este obligatoriu sa fie inscris in Registrul genealogic al rasei, intrucat acesta este destinat sacrificarii in abatoare autorizate.
- S-a eliminat adeverinta prin care se recunoaşte statutul de crescator de bovine/ovine/caprine al solicitantului, eliberata de catre o organizatie/asociatie a crescatorilor de bovine/ovine/caprine, in cazul ANTZ, schemele decuplate de productie, specia bovine, in sectoarele lapte si carne, precum si schema cuplata de productie, speciile ovine/caprine. Se considera ca daca solicitantul este inregistrat cu animale in baza nationala de date - Registrul National al Exploatatiilor - ii indeplineite conditiile de eligibilitate corespunzatoare schemei accesate, acesta este crescator de animale.
- S-au eliminat condiţiile care trebuiau indeplinite de organizatiile/asociaţiile care eliberau adeverinta prin care se recunoitea statutul de crescator de bovine/ovine/caprine al solicitantului, ca urmare a eliminarii acestei adeverinte.
- Se introduc noi prevederi prin care se reglementeaza modul de desfiintare a culturilor secundare, incorporarea in sol fiind inlocuita cu distrugerea mecanica, termen mai larg, ceea ce permite executarea ii a altor lucrari in afara celor ce presupun mobilizarea solului.
Distrugerea mecanica (termen prevazut la punctul 56 din preambulul Regulamentului Delegat (UE) nr. 639/2014) se poate face pana la data limita de 31 martie. Pentru situatiile in care condiţiile meteorologice nu permit desfiintarea culturii pana la data 31 martie, s-a prelungit acest termen pana la data de 30 aprilie, cu condiţia notificarii prealabile a Centrului local/Centrului judetean al Agentiei de Plati ii Interventie pentru Agricultura.
-In vederea flexibilizarii conditiilor de accesare a platii pentru inverzire, se da posibilitatea fermierilor sa modifice utilizarea parcelelor agricolein ceea ce priveştezonele acoperite de strat vegetal prin schimbarea amplasamentului parcelei agricole sau schimbarea amestecului de specii de culturi pentru strat vegetal, fara sa modifice procentul zonelor acoperite de strat vegetal declarat, cu obligativitatea notificarii APIA pana la data de 15 octombrie.
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".
Votati articolul
Nota: 3.17 din 3 voturiUltima ora