Transavia investeste in panouri fotovoltaice pentru producerea de energie verde
Transavia a anuntat ca investeste in energia regenerabila si in cogenerare pentru a ajunge la acoperirea integrala a necesarului de energie. In acest an, compania va investi in amplasarea a peste 22.000 de panouri fotovoltaice care vor produce energie verde.
Transavia este liderul pe piata de carne de pui din Romania. Compania intentioneaza sa acopere aproximativ 30% din consumul anual de electricitate al facilitatilor sale cu ajutorul unei capacitati de 10 Mwh anual. Acest proces va elimina cel putin patru milioane de kilograme de emisii de CO2 anual. Aceasta cantitate este echivalentul anual provenit de la 1778 de autoturisme.
Aceasta reducere de emisii va fi suplimentata de un efect economic pozitiv asupra performantelor companiei. Odata ce businessul isi va produce necesarul energetic pe cont propriu se vor produce fluctuatii majore ale preturilor la energie.
Compania intentioneaza sa amplaseze panourile fotovoltaice pe acoperisurile fermelor de pui si pe teren, in functie de structura constructiilor. In prezent, se vor instala peste 100.000 de metri patrati de panouri fotovoltaice.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Stiati ca romanii sunt printre cei mai mari consumatori de bere la nivel mondial Cu cei 85 de litri cap de locuitor an ne situam pe un „onorabil” loc 8 in Europa si pe locul 12 in clasamentul mondial liderii fiind cehii 142 de litri urmati de austrieci 105 litri si de nemti 104 litri Piata autohtona a berii...
Oferta Speciala
valabila 48h
"Ambitia noastra este sa ne asiguram, pana la finalul anului 2023, aproape in integralitate energia electrica necesara. De aceea, investim masiv in energia verde si solutii de eficienta energetica ce vor contribui la rezultatele noastre pe termen lung.
Doar in prima etapa, concentrata in anul in curs, vom acoperi circa o treime din necesarul de energie electrica pentru facilitatile noastre, creand si un avantaj unic in piata. Singurul factor care ne-ar putea afecta progresul ar fi functionarea defectuoasa a lanturilor logistice.
Avem insa incredere ca, impreuna cu companiile cu care colaboram in implementarea proiectului, vom gasi solutii astfel incat sa reusim pana la finalul anului viitor sa producem 80%-100% din energia de care avem nevoie", potrivit dr. ing. Ioan Popa, Presedinte si Fondator Transavia.
Initiativa vine in sprijinirea strategiei de sustenabilitate, prin care compania s-a mobilizat sa protejeze resursele pentru generatiile viitoare. Rezultatul acestui proces este responsabilizarea asupra mediului, protejand oamenii, animalele si spatiul inconjurator.
"Suntem hotarati sa fim un model pentru toti jucatorii din piata si sa contribuim activ la Obiectivele de Dezvoltare Durabila (ODD) ale Natiunilor Unite, reducandu-ne la minimum posibil amprenta de carbon.
Doar cei 10 MWh, produsi de panourile fotovoltaice din prima etapa, sunt echivalentul plantarii a 187.000 de copaci sau, altfel spus, a unei paduri de aproape 200 de hectare.
Contribuim astfel direct la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera (GES) si la combaterea efectelor schimbarilor climatice", a declarat Theodora Popa, Vicepresedinte Transavia.
Pe langa acesta initiativa, compania doreste implemntarea a doua proiecte de cogenerare de inalta eficienta electrica si termica.
In procesul de eficientizare a consumului de energie, Transavia a implementat utilizarea tehnologiilor si echipamentelor pentru a nu exista pierderi. De asemenea, compania a devansat cu patru ani atingerea obiectivului tinta de reducere a consumului de energie.
Cu ajutorul corpurilor de iluminat LED la toate punctele de lucru, compania a redus cu 15% consumul de energie in acest sector, conform Raportului de Sustenabilitate publicat de Transavia.
Afacerea de familie, cu un capital 100% romanesc, foloseste gaze naturale in producerea aburului pentru asigurarea fluxului tehnologic, la incalzirea spatiilor administrative, dar si la incalzirea spatiilor pentru animale.
Tot in demersul acestui proces, compania continua sa utilizeze izolare termica si de monitorizare a microclimatului cu ajutorul echipamentului automatizat in halele de crestere. Masurile specifice pentru fiecare punct de lucru au fost luate in functie de zona geografica si de variatia de temperatura pentru perioada iarna-vara.
In ultimii doi ani, Transavia este singurul producator de carne de pui care a publicat in mod voluntar Raportul de Sustenabilitate. Compania este prima din Romania co-semnatara a Codului Conduita al UE asupra practicilor responsabile comerciale si de marketing in sectorul alimentar.
Autor:
Redactia Agroromania
Cei doi autori care formeaza in prezent echipa din spatele acestui website va aduc zilnic cele mai relevante informatii si va mentin conectati la ceea ce conteaza cu adevarat. De la stiri generaliste pana la informatii de nisa, suntem aici pentru a va furniza doar ceea ce conteaza.