Autor: AgroRomania.ro
Publicat in: Agricultura ecologica

Comisia Europeana propune metode cu aplicabilitate in intreaga UE pentru a masura performanta de mediu a produselor si a organizatiilor si incurajeaza statele membre si sectorul privat sa le adopte.
Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene, intreprinderile care doresc sa evidentieze performanta de mediu a produselor lor se confrunta cu numeroase obstacole. Ele au de ales dintre mai multe metode promovate de guverne si de initiative private, sunt deseori obligate sa suporte costuri multiple pentru a furniza informatii referitoare la impactul asupra mediului si se confrunta cu neincrederea consumatorilor care sunt derutati de prea multe etichete continand informatii care fac dificila compararea produselor.
Conform ultimului sondaj Eurobarometru referitor la produsele ecologice, 48 % dintre consumatorii europeni sunt derutati de fluxul de informatii pe care le primesc referitoare la impactul asupra mediului. Mai multe federatii industriale au lansat indemnuri de a se aplica o metoda paneuropeana, bazata pe evaluari stiintifice si pe analize ale ciclului de viata realizate in intreaga UE. Ele au exprimat temerea ca existenta mai multor initiative la nivelul statelor membre ar fi in contradictie cu principiile pietei unice, derutand consumatorii si crescand costurile pentru industrie.
Janez Potočnik, comisarul pentru mediu, a declarat: "Pentru a stimula cresterea durabila, trebuie sa ne asiguram ca produsele realizate prin cea mai eficienta utilizare a resurselor si care au cel mai favorabil impact asupra mediului sunt cunoscute si usor de recunoscut. Oferind consumatorilor informatii fiabile si comparabile despre impacturile asupra mediului si despre caracteristicile produselor si organizatiilor, le oferim posibilitatea sa aleaga. Iar ajutand intreprinderile sa isi uniformizeze metodele, le reducem costurile si sarcinile administrative."
"Propunerea Comisiei, o Comunicare privind crearea pietei unice pentru produse ecologice si o Recomandare privind utilizarea metodelor, ar trebui sa ofere informatii referitoare la impactul asupra mediului comparabile si fiabile, sporind increderea consumatorilor, a partenerilor comerciali, a investitorilor si a altor parti interesate din randul intreprinderilor", se precizeaza in comunicatul CE.
Conform ultimului sondaj Eurobarometru referitor la produsele ecologice, 48 % dintre consumatorii europeni sunt derutati de fluxul de informatii pe care le primesc referitoare la impactul asupra mediului. Mai multe federatii industriale au lansat indemnuri de a se aplica o metoda paneuropeana, bazata pe evaluari stiintifice si pe analize ale ciclului de viata realizate in intreaga UE. Ele au exprimat temerea ca existenta mai multor initiative la nivelul statelor membre ar fi in contradictie cu principiile pietei unice, derutand consumatorii si crescand costurile pentru industrie.
Janez Potočnik, comisarul pentru mediu, a declarat: "Pentru a stimula cresterea durabila, trebuie sa ne asiguram ca produsele realizate prin cea mai eficienta utilizare a resurselor si care au cel mai favorabil impact asupra mediului sunt cunoscute si usor de recunoscut. Oferind consumatorilor informatii fiabile si comparabile despre impacturile asupra mediului si despre caracteristicile produselor si organizatiilor, le oferim posibilitatea sa aleaga. Iar ajutand intreprinderile sa isi uniformizeze metodele, le reducem costurile si sarcinile administrative."
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Stiati ca romanii sunt printre cei mai mari consumatori de bere la nivel mondial Cu cei 85 de litri cap de locuitor an ne situam pe un „onorabil” loc 8 in Europa si pe locul 12 in clasamentul mondial liderii fiind cehii 142 de litri urmati de austrieci 105 litri si de nemti 104 litri Piata autohtona a berii...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
"Propunerea Comisiei, o Comunicare privind crearea pietei unice pentru produse ecologice si o Recomandare privind utilizarea metodelor, ar trebui sa ofere informatii referitoare la impactul asupra mediului comparabile si fiabile, sporind increderea consumatorilor, a partenerilor comerciali, a investitorilor si a altor parti interesate din randul intreprinderilor", se precizeaza in comunicatul CE.
Autor: AgroRomania.ro
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News