Autor: AgroRomania.ro
Publicat in: Diverse

In aceasta dimineata a avut loc o conferinta organizata de patronatul Romconserv. Aurel Tanase, presedintele acestei organizatii, a atras atentia asupra concurentei dintre producatorii romani de legume si fructe si importatori, care se lupta pentru prezenta legumelor pe rafturile din supermarketuri.
"Pentru produsele romanesti se platesc in lanturile de retail taxe foarte mari, impuse pentru listare, deschidere de magazine noi, servicii marketing si promovare, care nu au justificare (...) Producatorii straini au intaietate si intotdeauna, la negocierile cu marile lanturi, acestea ne prezinta preturi de import, la care noi trebuie sa ne raportam si sa le acceptam, daca dorim sa colaboram cu aceste hipermarketuri. Acestea solicita discount promotional foarte mare, iar volumele din vanzari sunt foarte mici", a declarat Aurel Tanase.
El i-a acuzat pe reprezentantii lanturilor de supermarket ca prefera produsele de import, pe care le pozitioneaza favorabil. In opinia sa, pretentiile lanturilor internationale cresc an de an, iar costul de marketing pe care trebuie sa-l suporte producatorul ajunge la 35-50% din valoarea produsului.
Oficial, insa, opinia presedintelui Romconserv este contrazisa de ministrul Agriculturii, care considera ca Romania "produce mai mult decat necesarul pietei", dar ca legumele noastre "se pierd pe undeva".
"Eu am o statistica vis-a-vis de procentele care se produc pe piata interna la legume-fructe si am vazut ca tot ce producem practic satisface consumul. Problema pe care o avem este ca nu suntem suficient de bine organizati astfel incat sa aducem in fata consumatorului mai usor produsele respective. Repet, producem mai mult decat necesarul de pe piata interna", a spus ministrul Daniel Constantin, marti, la conferinta Mediafax talks about agriculture.
El i-a acuzat pe reprezentantii lanturilor de supermarket ca prefera produsele de import, pe care le pozitioneaza favorabil. In opinia sa, pretentiile lanturilor internationale cresc an de an, iar costul de marketing pe care trebuie sa-l suporte producatorul ajunge la 35-50% din valoarea produsului.
Oficial, insa, opinia presedintelui Romconserv este contrazisa de ministrul Agriculturii, care considera ca Romania "produce mai mult decat necesarul pietei", dar ca legumele noastre "se pierd pe undeva".
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cultura de sofran
Afla acum tot ce trebuie sa stii despre cultura de sofran - "aurul rosu" Iti propunem afacerea anului cultura de sofran De ce tocmai sofran Pentru ca Sofranul Crocus stativus furnizeaza cel mai scump condiment din lume Si nu numai Este si cel mai scump aliment mai scump decat caviarul carnea de vita Kobe sau otetul...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
"Eu am o statistica vis-a-vis de procentele care se produc pe piata interna la legume-fructe si am vazut ca tot ce producem practic satisface consumul. Problema pe care o avem este ca nu suntem suficient de bine organizati astfel incat sa aducem in fata consumatorului mai usor produsele respective. Repet, producem mai mult decat necesarul de pe piata interna", a spus ministrul Daniel Constantin, marti, la conferinta Mediafax talks about agriculture.
Autor: AgroRomania.ro
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News