Amenzi de 3,5 milioane de lei pentru magazinele Lidl
Publicat la data de 25 Aug. 2022 in:
Stiri Comisarii de la Protectia Consumatorilor au aplicat amenzi de 3,5 milioane de lei unor magazine Lidl din toata tara. Acestia au constatat nereguli in timpul controalelor efectuate in unitati, care s-au derulat in luna august.
Controalele s-au desfasurat in 265 de magazine, potrivit unui comunicat al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor. Astfel, comisarii ANPC au aplicat urmatoarele sanctiuni:
- 347 de amenzi contraventionale, in valoare totala de 3,5 milioane de lei
- 144 de avertismente
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cultura de sofran
Afla acum tot ce trebuie sa stii despre cultura de sofran - "aurul rosu" Iti propunem afacerea anului cultura de sofran De ce tocmai sofran Pentru ca Sofranul Crocus stativus furnizeaza cel mai scump condiment din lume Si nu numai Este si cel mai scump aliment mai scump decat caviarul carnea de vita Kobe sau otetul...
Oferta Speciala
valabila 48h
- oprirea definitiva de la comercializare a produselor alimentare neconforme, in valoare de aproximativ 75.000 de lei
- oprirea temporara a prestarii de servicii, pana la remedierea deficientelor, pentru 24 de unitati
- inchiderea unitatii pentru o perioada de pana la 6 luni pentru patru magazine
- inchiderea unitatii pentru o perioada cuprinsa intre 6-12 luni pentru o unitate
Printre neregulile constatate de catre reprezentantii Protectiei Consumatorului s-au evidentiat comercializarea unor produse alimentare cu data limita de consum depasita, comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafata, insecte, comercializarea unor bauturi alcoolice cu deficiente de etichetare (lipsa unor ingrediente de pe eticheta), comercializarea unor legume si fructe necuratate corespunzator, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite si comerecializarea unor oua neigienizate.
Comisarii ANPC au identificat neconcordanta intre valoarea inscrisa pe eticheta si cea afisata pe produs. De asemenea, magazinele Lidl au prezentat aceasta neregula si in ceea ce priveste pretul de la raft comparativ cu cel de la casa de marcat.
Printre faptele ce au dus la amendarea magazinelor se numara si utilizarea unor vitrine insalubre de expunere la comercializare a produselor de panificatie-patiserie, existenta unor insecte vii in spatiul de preparare si coacere, deficiente de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor mentiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii in limba romana), utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzator, cu chedere murdare, strat de praf, mazga, cu scurgeri de lichide si rugina si utilizarea unor lazi frigorifice cu acumulari masive, excesive de gheata, praf, impuritati, resturi alimentare si par.
"Nu stiu suficienta germana pentru a traduce ce spuneam si in trecut: nu suntem pelicanii Europei! Consumatorul roman, cel care va asigura veniturile, trebuie respectat! Renovati, curatati, aduceti produse de calitate, nu mai cautati variante sa ne determinati sa 'o luam mai usor'! Daca la voi acasa este ordine si curatenie, considerati si aceasta tara si pe cetatenii ei ca parte din Europa! Meritam sa fim tratati onorabil! Ce parere aveti?", a declarat Horia Constantinescu, presedintele ANPC.
Raspunsul reprezentantilor Lidl Romania
In acest sens, reprezentantii Lidl au venit cu un raspuns.
"Controalele ANPC din luna curenta, intr-un numar neobisnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl Romania. Aceste actiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri in anumite magazine din retea. Am facut toate demersurile pentru a remedia in cel mai scurt timp posibil aceste situatii avand in vedere ca, in relatia cu autoritatile, noi dam permanent dovada de totala deschidere si pentru ca ne asiguram in tot ceea ce facem ca ne imbunatatim constant pentru a ne pastra locul in inima clientilor nostri.
Inca de la intrarea noastra pe piata, obiectivul nostru cel mai important a fost acela de a oferi clientilor nostri cea mai buna experienta de cumparaturi. Echipa Lidl Romania multumeste milioanelor de clienti care ne trec pragul datorita calitatii produselor noastre, dar si pentru ca stiu ca sanatatea si siguranta lor sunt prioritare pentru noi. Ii asteptam in continuare cu produsele pe care le cunosc si le apreciaza si garantam efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-pret", potrivit reprezentantilor Lidl Romania.
Autor:
Redactia Agroromania
Cei doi autori care formeaza in prezent echipa din spatele acestui website va aduc zilnic cele mai relevante informatii si va mentin conectati la ceea ce conteaza cu adevarat. De la stiri generaliste pana la informatii de nisa, suntem aici pentru a va furniza doar ceea ce conteaza.
Idei de afaceri in agricultura
Cultura de goji. Cum ingrijesti plantele
Goji este considerat un fruct minune. Este fructul tineretii si, adaugam noi, al prosperitatii. Randamentul unei plantatii de goji este de 2.250 kg fructe uscate/ hectar la arbustii de 3 ani si de 4.050 kg fructe uscate /hectar la arbustii de 5 ani.... citeste mai mult>>