Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Avantajele adoptării Legii privind comercializarea produselor agroalimentare
Ilie Sârbu, ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale împreună cu reprezentanţii patronatelor şi sindicatelor din industria alimentară au prezentat, în cadrul unei conferinţe de presă, avantajele adoptării Legii privind comercializarea produselor agroalimentare.
„Contăm pe sprijinul supermarketurilor în punerea în aplicare a acestei legi, cu riscul de a produce anumite nemulţumiri în rândurile acestora. Înţeleg că această lege nu are cum să-i bucure atâta timp cât le poate diminua veniturile, dar trebuie să înţeleagă că pe primul plan, pentru noi, se află consumatorul român” a declarat Ilie Sârbu.
Astfel, adoptarea acestei legi avantajează micii producători şi procesatori de produse alimentare, în sensul menţinerii acestora pe piaţă şi al încurajării comercializării produselor alimentare româneşti.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Stiati ca romanii sunt printre cei mai mari consumatori de bere la nivel mondial Cu cei 85 de litri cap de locuitor an ne situam pe un „onorabil” loc 8 in Europa si pe locul 12 in clasamentul mondial liderii fiind cehii 142 de litri urmati de austrieci 105 litri si de nemti 104 litri Piata autohtona a berii...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
Totodată, adoptarea legii produce consecinţe pozitive cum ar fi:
- menţinerea şi diversificarea ofertei de produse agroalimentare româneşti şi valorificarea economică mai bună a potenţialului de producţie şi a satisfacerii cererii de consum a consumatorilor;
- prevenirea concurenţei neloiale între marii şi micii comercianţi în comerţul cu produse agroalimentare;
- accesul real al fermierilor şi a altor furnizori de produse agroalimentare la consumatori;
- stimularea interesului mediului de afaceri de a investi în domeniul agoalimentar;
- stimularea interesului mediului de afaceri de a accesa fondurile comunitare pentru investiţii în domeniul agroalimentar;
- menţinerea locurilor de muncă în sectorul producţiei de produse agroalimentare.
De asemenea, prin această lege sunt create oportunităţi de reorganizare a activităţilor agroalimentare cu potenţial de dezvoltare şi de creştere a interesului mediului investiţional datorate accesului real al fermierilor şi a altor furnizori de produse agroalimentare la consumatori.
Sunt create astfel premisele valorificării economice mai bune a potenţialului de producţie de produse agroalimentare şi a celor cu însemne de calitate.
Grupurile ţintă avute în vedere sunt operatorii din sectorul agroalimentar care produc produse agroalimentare destinate comercializării pentru consum uman.
Până în prezent lipsa Codului de Bune Practici a provocat consecinţe negative, cum ar fi :
- menţinerea şi restrângerea ofertei de produse agroalimentare româneşti, cu influenţe negative asupra valorificării superioare a potenţialului de producţie şi a acoperirii cererii de consum;
- perpetuarea unei concurenţe neloiale între marii şi micii comercianţi, conducând la dispariţia celor mici şi coagularea puterii în mâinile celor mari;
- îngrădirea accesului real al fermierilor şi a altor furnizori de produse agroalimentare la consumatori
- scăderea interesului mediului de afaceri de a investi în domeniul agroalimentar;
- diminuarea interesului mediului de afaceri de a accesa fondurile comunitare pentru investiţii în domeniul agroalimentar;
- dispariţia de pe piaţă a micilor producători de produse agroalimentare, care nu pot face fată condiţiilor impuse de marii comercianţi.
Actul normativ urmează să fie promulgat de Preşedintele României în maxim 30 de zile, după care va fi publicat în Monitorul Oficial.
Autor:
Dragos Serban
Newsletter gratuit
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News