Verde nu înseamnă neapărat mai bine nici pentru oameni, nici pentru mediu. Biocarburanţii vor duce la înrăutăţirea schimbărilor climatice şi vor priva populaţiile sărace de mâncare, din moment ce fermierii vor converti suprafeţe de circa 69.000 de kilometri pătraţi în plantaţii, potrivit unui studiu realizat de nouă organizaţii ecologiste.
Suprafaţa respectivă este egală cu mărimea Irlandei, scrie Reuters. Planurile Uniunii Europene (UE) ca 10% din combustibilul folosit în transporturi să fie din surse regenerabile în 2020 vor avea mai multe efecte negative decât pozitive.
Drept rezultat al tintei impuse de UE, folosirea biocombustibililor va genera între 81% şi 167% mai mult dioxid de carbon decât combustibilii fosili, ca urmare a cultivării terenurilor. Nouă grupuri ecologiste au ajuns la această concluzie după ce au analizat datele oficiale ale UE în privinţa atingerii proporţiei de 10% regenerabile în transporturile anului 2020. Dar Comisia Europeană contrazice rezultatele studiului, spunând că suprafeţele suplimentare pentru culturile energetice vor veni din folosirea terenului abandonat în Europa şi Asia. Oficialii europeni cred că doar două treimi din ţinta respectivă vor fi realizate din biocombustibili, restul provenind din folosirea electricităţii pe vehicule.
Numai că acum 23 din 27 state membre UE şi-au publicat strategiile lor naţionale pentru energii regenerabile, revelând faptul că 9,5% din transport va fi biocombustibil în 2020, care va proveni în proporţie de 90% din cultivarea de recolte.
În esenţă, toată problema are în centru faptul că fermierii vor considera mai profitabil să treacă la cultivarea de recolte pentru biocombustibil în locul celor alimentare (cereale, legume, fructe), ceea ce înseamnă că undeva cândva cineva în lume va muri de foame. În plus, în zonele tropicale, economia deseori dictează fermierilor să radă sau să dea foc la păduri şi jungle întregi pentru a face loc pentru zone agricole fertile.
citeste mai mult in jurnalul national
Suprafaţa respectivă este egală cu mărimea Irlandei, scrie Reuters. Planurile Uniunii Europene (UE) ca 10% din combustibilul folosit în transporturi să fie din surse regenerabile în 2020 vor avea mai multe efecte negative decât pozitive.
Drept rezultat al tintei impuse de UE, folosirea biocombustibililor va genera între 81% şi 167% mai mult dioxid de carbon decât combustibilii fosili, ca urmare a cultivării terenurilor. Nouă grupuri ecologiste au ajuns la această concluzie după ce au analizat datele oficiale ale UE în privinţa atingerii proporţiei de 10% regenerabile în transporturile anului 2020. Dar Comisia Europeană contrazice rezultatele studiului, spunând că suprafeţele suplimentare pentru culturile energetice vor veni din folosirea terenului abandonat în Europa şi Asia. Oficialii europeni cred că doar două treimi din ţinta respectivă vor fi realizate din biocombustibili, restul provenind din folosirea electricităţii pe vehicule.
Numai că acum 23 din 27 state membre UE şi-au publicat strategiile lor naţionale pentru energii regenerabile, revelând faptul că 9,5% din transport va fi biocombustibil în 2020, care va proveni în proporţie de 90% din cultivarea de recolte.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Vrei sa demarezi o afacere online Secretele comertului online iti sunt in sfarsit dezvaluite in stick-ul “Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online” Te gandesti sa demarezi o afacere orice fel de afacere Atunci primul pas pe care il ai OBLIGATORIU de facut consta in realizarea unui mic studiu de piata serios...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
În esenţă, toată problema are în centru faptul că fermierii vor considera mai profitabil să treacă la cultivarea de recolte pentru biocombustibil în locul celor alimentare (cereale, legume, fructe), ceea ce înseamnă că undeva cândva cineva în lume va muri de foame. În plus, în zonele tropicale, economia deseori dictează fermierilor să radă sau să dea foc la păduri şi jungle întregi pentru a face loc pentru zone agricole fertile.
citeste mai mult in jurnalul national
Autor: AgroRomania.ro
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News