Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Consiliul Concurentei i-a luat in colimator pe producatorii de bere
Contractele de promovare presupun exclusivitate la expunere si, in unele cazuri, achizitionarea unui volum minim de bere sau limitarea sursei de aprovizionare la distribuitorii desemnati.
In urma unei anchetei derulate pe piata berii, Consiliul Concurentei a constatat ca unitaţile HoReCa incheie fie contracte privind prestarea anumitor servicii de promovare in beneficiul produselor unor producatori, fie contracte prin care producatorii dau spre folosinta gratuita echipamente pentru comercializarea berii draft, continand clauze restrictive.
Referitor la contractele privind instalarea echipamentelor pentru berea draft, durata nelimitata a acestora, combinata cu absenta reglementarii in contracte a posibilitatii de denuntare de catre partenerii HoReCa, s-a stabilit ca acestea elimina posibilitatea acestor unitati de a schimba furnizorul si de a aduce in oferta si marcile altor producatori, reducand, in acest fel, presiunea concurentiala asupra producatorului, proprietar al echipamentului.
Pentru cresterea concurentei pe segmentul HoReCa, Consiliul Concurentei a recomandat introducerea in contracte a optiunii ca unitatile HoReCa sa poata denunta unilateral acordurile privind echipamentele draft, fara penalitati, limitarea duratei contractelor privind plasarea echipamentelor draft la maxim 5 ani, prelungirea fiind posibila prin renegociere si nu tacit.
Totodata, consiliul recomanda ca operatorii HoReCa sa aiba posibilitatea de a achizitiona cu acordul producatorilor echipamentul draft, dupa perioada initiala de 5 ani, la o valoare reziduala, precum si limitarea la 5 ani a duratei clauzelor privind acordarea sub forma de imprumut a unor bunuri, precum vitrine frigorifice, copertine, corturi, incalzitoare terasa, baruri mobile, umbrele, garduri imprejmuire, meniuri, mobilier, in conditii de exclusivitate, prelungirea fiind posibila prin renegociere si nu tacit.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cresterea prepelitelor japoneze
Cresterea prepelitelor japoneze Lucrarea "Cresterea prepelitelor japoneze" - iti asigura toate informatiile de care ai nevoie pentru a demara acest tip de afacere - iti arata punctele sensibile inerente oricarui inceput - te ajuta sa eviti greseli costisitoare Informatiile prezente pe CD-ul "Cresterea prepelitelor...
valabila 48h
In ceea ce priveşte consumul, analiza Consiliului Concurentei a aratat ca ponderea cea mai mare este detinuta de berea ambalata la PET, care reprezinta 54 la suta din berea comercializata in Romania, urmata de berea la sticla, aproximativ 28 la suta, in timp ce consumul de bere la doze metalice se incadreaza in intervalul 10-15 la suta din piaţa. Consumul de bere la PET indica o preferinţa pentru consumul casnic şi mai puţin pentru segmentul HoReCa.
O particularitate a pietei romanesti este legata de consumul de bere la draft, care reprezinta un procent mic din totalul vanzarilor, sub 5 la suta, spre deosebire de piata europeana, unde consumul de bere la draft reprezinta o traditie. Din cantitatea totala de bere comercializata in Romania, aproximativ 46 la suta reprezinta bere din segmentul mediu, 33 la suta bere din segmentul economic, 19 la suta bere premium si doar 2 la suta superpremium.
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi