Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum se obtin noile atestate de producator si certificatele de comercializare
Conform noii Legi a pietelor, detinerea acestor documente este obligatorie, incepand de la 1 mai, pentru toti agricultorii care vor sa isi vanda produsele in piete.
Dupa cum se stie, noile atestate de producator si certificatele de comerciant au devenit obligatorii pentru toti producatorii care vor sa mai aiba acces in piete, odata cu intrarea in vigoare a noii legi a pietelor numerosi fermieri manifstandu-si nemultumirea ca nu li se mai permite accesul in aceste piete, intrucat nu poseda documentele respective.
In timp ce o parte a fermierilor acuza autoritatile, sustinand ca documentele nici macar nu au fost tiparite, ministrul Agriculturii a transmis ca acestea au fost trimise deja catre toate consiliile judetene din tara si pot fi oricand distribuite producatorilor.
Pentru agricultorii care nu au intrat inca in posesia noilor atestate si a certificatelor de comercializare, redam in cele ce urmeaza principalii pasi pe care trebuie sa i faca pentru a-si obtine aceste documente si a-si redobandi implicit dreptul de a-si vinde produsele in piata.
Obtinerea atestatului de producator si a carnetului de comercializare a produselor agricole se face urmand pasi simpli. Astfel, producatorul agricol se duce la primarie, unde solicita eliberarea celor doua documente, la fel cum cerea si eliberarea certificatului de producator.
Primaria este obligata prin lege fie sa elibereze documentele solicitate de agricultor in termen de 5 zile de la inregistrarea cererii, fie sa motiveze de ce nu le poate elibera.
Dupa inregistrarea cererii formulate de producator, primaria trebuie sa realizeze o serie de verificari. In cadrul primariei exista o persoana desemnata care se ocupa de Registrul Agricol. Aceasta, impreuna cu reprezentantii formei asociative inregistrate si recunoscute de catre MADR de pe raza comunei in care isi desfasoara activitatea fermierul, iar in cazul in care nu exista asociatii sarcina revine Camerei Agricole sau Directiei Agricole Judetene, verifica daca producatorul detine sau nu teren pe care cultiva legume sau cereale (in functie de produsele pentru care solicita eliberarea celor doua documente) sau daca detine animale. Ulterior, in functie de rezultatul verificarilor, i se elibereaza producatorului cele doua documente.
De asemenea, primaria centralizeaza cererile primite de la producatori si le transmite Consiliului Judetean. Pe baza solicitarilor comunicate de primari, consiliile judetene/Consiliul General al Municipiului Bucuresti solicita Companiei Nationale „Imprimeria Nationala” - S.A. tiparirea necesarului de carnete de producator.
In timp ce o parte a fermierilor acuza autoritatile, sustinand ca documentele nici macar nu au fost tiparite, ministrul Agriculturii a transmis ca acestea au fost trimise deja catre toate consiliile judetene din tara si pot fi oricand distribuite producatorilor.
Pentru agricultorii care nu au intrat inca in posesia noilor atestate si a certificatelor de comercializare, redam in cele ce urmeaza principalii pasi pe care trebuie sa i faca pentru a-si obtine aceste documente si a-si redobandi implicit dreptul de a-si vinde produsele in piata.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri
Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
Obtinerea atestatului de producator si a carnetului de comercializare a produselor agricole se face urmand pasi simpli. Astfel, producatorul agricol se duce la primarie, unde solicita eliberarea celor doua documente, la fel cum cerea si eliberarea certificatului de producator.
Primaria este obligata prin lege fie sa elibereze documentele solicitate de agricultor in termen de 5 zile de la inregistrarea cererii, fie sa motiveze de ce nu le poate elibera.
Dupa inregistrarea cererii formulate de producator, primaria trebuie sa realizeze o serie de verificari. In cadrul primariei exista o persoana desemnata care se ocupa de Registrul Agricol. Aceasta, impreuna cu reprezentantii formei asociative inregistrate si recunoscute de catre MADR de pe raza comunei in care isi desfasoara activitatea fermierul, iar in cazul in care nu exista asociatii sarcina revine Camerei Agricole sau Directiei Agricole Judetene, verifica daca producatorul detine sau nu teren pe care cultiva legume sau cereale (in functie de produsele pentru care solicita eliberarea celor doua documente) sau daca detine animale. Ulterior, in functie de rezultatul verificarilor, i se elibereaza producatorului cele doua documente.
De asemenea, primaria centralizeaza cererile primite de la producatori si le transmite Consiliului Judetean. Pe baza solicitarilor comunicate de primari, consiliile judetene/Consiliul General al Municipiului Bucuresti solicita Companiei Nationale „Imprimeria Nationala” - S.A. tiparirea necesarului de carnete de producator.
Autor:
Catalin Adrian Tintareanu
Newsletter gratuit
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News