Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele de transport ameninta ca nu vor mai alimenta in Romania

firmele-de-transport-ameninta-ca-nu-vor-mai-alimenta-in-romania

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) solicita Guvernului, Ministerului Finantelor Publice (MFP) si Ministerului Transporturilor (MT) suplimentarea bugetului alocat in 2019 restituirii supraaccizei pentru transportatorii rutieri, pentru a putea acoperi toate cererile din partea firmelor si pentru a mentine competitivitatea industriei de transport rutier romanesti.


Reamintim ca transportul rutier a fost anul trecut principalul contributor la exportul de servicii al Romaniei, cu un total de 5,144 miliarde de euro, cu aproape 14% mai mult decat intreaga ramura de servicii telecom si IT. Transportul rutier genereaza aproape un sfert din exportul total de servicii al Romaniei, de 22 miliarde de euro, iar in 2018 a realizat un excedent de 3,765 miliarde de euro, reprezentand aproape jumatate din soldul total al comertului international cu servicii, de 8,1 miliarde euro.
 
Prin restituirea supraaccizei firmelor de transport rutieri, consumul de motorina este mentinut in Romania, de unde statul poate incasa TVA si restul de acciza. Potrivit ultimelor date de la Comisia Europeana din data de 08.07.2019, analizate de UNTRR, rezulta un cost pentru firmele de transport rutier (pret motorina fara TVA si cu acciza recuperabila) de 0,96 euro/litru in Romania, in comparatie cu Ungaria – 0,95 euro/litru, Bulgaria – 0,92 euro/litru sau Slovenia – 0,94 euro/litru.
 
Fara acciza recuperabila si TVA, costul pentru firmele de transport rutier din Romania ar ajunge la peste 1 euro/litru, iar volumele de motorina alimentate de transportatorii rutieri vor migra catre tarile vecine, cu impact negativ asupra bugetului de stat. Totodata, transportatorii rutieri vor fi nevoiti sa majoreze tarifele de transport cu cel putin 12% ca urmare a intarzierii rambursarii supraaccizei pentru transportatorii rutieri, crestere care se va resimti direct si imediat in preturile platite de populatie.
 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Ghid practic Realizarea de sapun natural


Realizarea de sapun natural este cea mai profitabila afacere Obtii venituri de 1 000 de lei pentru doar 2 ore de munca Ce contine Ghidul practic pentru realizarea de sapun natural Cum sa faci sapun 100 natural – nu numai informatiile de baza ci toate sfaturile si trucurile necesare pentru a obtine inca de la prima incercare ...

Oferta Speciala
valabila 48h
In perioada 2014-2017, au fost aprobate 2.638 cereri de restituire a supraaccizei, in valoare de peste 67,6 milioane lei.
 
La finalul anului 2018, in urma interventiilor UNTRR privind implementarea unei scheme de rambursare a supraaccizei, aproape 150 de firme de transport rutier au depus 311 cereri si au beneficiat de facilitate, MFP achitand catre acestea peste 8,18 milioane lei, in conditiile in care operatorii de transport au avut posibilitatea de a solicita restituirea de accize incepand cu data de 25 august 2018 prin sistemul informatizat pentru motorina achizitionata incepand cu data de 30 martie 2018.
 
Pentru 2019, bugetul alocat pentru restituirea supraaccizei a fost de 20 milioane lei, acesta fiind deja epuizat.
 
In acest sens, UNTRR solicita Guvernului sa aloce un buget suficient schemei de rambursare a supraaccizei in 2019 si sa plateasca sumele aferente firmelor de transport rutier fara intarzieri, in termenul prevazut de legislatie.
 
Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) este o organizatie profesionala si patronala, neguvernamentala, independenta, apolitica, fondata in 1990 pe principii democratice, care promoveaza si apara interesele transportatorilor rutieri pe plan intern si international, inregistrand de la infiintare pana in prezent peste 16.000 de firme inscrise - operatori care efectueaza transporturi interne si internationale de marfa si persoane. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

ComentariiComentarii0 comentarii




Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
Afaceri in agricultura: 7 idei cu profit garantat in 2021

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Afaceri in agricultura: 7 idei cu profit garantat in 2021".



Forum
Adrian spune: Foarte interesant!
01 Iul. 2021 10:20:40
Raspunde la intrebare
blaga felician spune: am avut un smochin in curte-am mancat smochine anul trecut ,din primavera au aparut smochine noi si frunze De doua luni frunzele au inceput sa se usuce si fructele si ele Ce s-a intamplat? Ce sa...
04 Sep. 2019 17:39:28
Raspunde la intrebare
Rubrica meteo

Stratul extern al scoartei copacilor batrani care este format din tesuturi moarte. In timp acestea s ...

Frunza a embrionului plantelor cu seminte care serveste la hranirea plantei imediat dupa încoltire ...
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton
 
 

Raport Special GRATUIT

Afaceri in agricultura: 7 idei cu profit garantat in 2021


Adauga mai jos adresa ta de mail si vei primi raportul special gratuit "Afaceri in agricultura: 7 idei cu profit garantat in 2021" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016