Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ilie Sârbu nu va ezita nici pe viitor să-şi asume măsuri radicale, dacă interesul fermierilor va fi afectat de incompetenţă
Luând act de declaraţiile făcute de preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor APIA, Radu Ungureanu, sindicat ce reprezintă, în fapt, directorii demişi ai instituţiei ca urmare a incompetenţei dovedite în gestionarea obiectivelor şi activităţilor APIA, Ilie Sârbu face următoarele precizări cu privire la decizia de demitere a conducerii centrale şi locale a APIA, pentru corecta informare a opiniei publice:
În primul rând, demiterea conducerii APIA, caracterizată de către Sindicatul directorilor APIA ca fiind o „metodă securisto-comunista”, reprezintă în viziunea ministrului Sârbu unica soluţie prin care acesta putea să-şi respecte angajamentul asumat faţă de fermieri de efectuare în termen a plăţilor pe suprafaţă. De asemenea, Ilie Sârbu nu va ezita nici pe viitor să-şi asume astfel de măsuri radicale, dacă interesul fermierilor va fi afectat de incompetenţa top-managementului instituţiilor aflate în subordinea MAPDR.
În al doilea rând, măsura nu a fost aplicată unitar şi discreţionar, dacă la aceasta s-au referit liderii sindicatului directorilor din APIA când au numit-o „securisto-comunistă”, ci a ţinut cont de eficienţa fiecărui director în parte. Acest lucru este confirmat de faptul că trei dintre foştii directori ai centrelor judeţene APIA – Harghita, Ilfov şi Argeş – au fost numiţi să asigure interimatul conducerii centrale a instituţiei.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri
Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
În ceea ce priveşte acuzaţia potrivit căreia conducerea MAPDR „nu a identificat mai întâi cauzele care au dus la întârzierea plăţilor”, facem cunoscut opiniei publice faptul că Ilie Sârbu, încă de la reinstalarea în funcţie, a convocat şedinţe operative periodice cu conducerea APIA în cadrul cărora au fost analizate problemele legate de gestionarea fondurilor europene, s-au trasat sarcini şi au fost urmărite termenele de realizare a acestora.
Deşi a fost stabilită, de comun acord cu conducerea APIA, începerea plăţilor pe suprafaţă la data de 15 martie 2009, ulterior fiind solicitată o prelungire de 3 zile acceptată de ministrul agriculturii, nici acest termen nu a fost respectat. Astfel, în cadrul şedinţei operative din data de 19 martie 2009, conducerea APIA a înaintat un nou termen de o lună pentru începerea plăţilor, solicitare de neacceptat având în vedere faptul că fermierii se află în plină campanie agricolă şi au nevoie de finanţare.
Referitor la declaraţia liderului sindicatului directorilor din APIA potrivit căreia „ultimele misiuni de audit au relevat ca activitatea APIA a fost corespunzătoare”, MAPDR subliniază faptul că ultimele misiuni de audit au arătat tocmai contrariul a ce afirmă sindicalistul Radu Ungureanu.
Astfel, în data de 17 februarie 2009, prin infograma nr. 1672, Reprezentanţa Permanentă a României la Bruxelles a adus la cunoştinţă MAPDR faptul că României i s-au calculat penalităţi de 8.409.939 euro întrucât APIA nu a reuşit sa efectueze plăţile directe în contul anului 2007 până la data de 30 iunie 2008.
De asemenea, prin scrisoarea Comisiei Europene rezultata în urma misiunii de audit desfăşurată între 29 septembrie – 3 octombrie 2008 cu privire la plăţile unice pe suprafaţa (SAPS) şi plăţile naţionale directe complementare (CNDP) aferente anului 2007, România a fost înştiinţată că i se vor aplica corecţii financiare de mai multe milioane de euro. La acestea se adăugă reducerea prevăzută de Regulamentul 1423/2006 referitor la clauza de salvgardare în agricultură, suma totală a penalizărilor ajungând la cca. 79 milioane euro.
Dacă aceste date reprezintă „activitatea corespunzătoare a APIA” în viziunea liderului sindicaliştilor directorilor din APIA, atunci MAPDR nu poate adopta acelaşi punct de vedere păgubos pentru fermieri. Dimpotrivă, conducerea MAPDR urmăreşte reducerea întârzierilor şi nu perpetuarea sau chiar prelungirea acestora, optând pentru o selecţie pe bază de competenţă a top-managementului instituţiilor din subordine. Una din priorităţile MAPDR este aceea ca plăţile să se facă la timp către beneficiari, APIA trebuind să se conformeze acestui obiectiv.
Din dorinţa de a stimula personalul APIA în a depune eforturile necesare pentru a începe plăţile pe suprafaţă la timp, instituţia a fost susţinută de MAPDR cu sporul de 75% la salariul de bază şi cu plata orelor suplimentare, ponderea veniturilor din salarii a APIA reprezentând 57,58% din veniturile întregului personal din MAPDR finanţat integral de la bugetul se stat.
Referitor la acuzaţia total nerealistă şi iresponsabilă a liderilor sindicatului directorilor APIA ca prin decizia de demitere a managementului APIA, ministrul agriculturii „s-a răzbunat pe nişte oameni care au muncit ca tâmpiţii trei ani şi ale căror rezultate au fost recunoscute de Comisia Europeană” , facem precizarea că funcţionarii de execuţie ai APIA şi-au dublat sau poate chiar triplat volumul de muncă şi de efort, tocmai din cauza incompetenţei şi proastei gestionari a activităţilor instituţiei de către conducerea centrală şi judeţeană.
Prin urmare, măsura luată în data de 19 martie de către Ilie Sarbu nu vizează personalul de execuţie al instituţiei, personal care se va bucura în continuare de toate drepturile salariale în concordanţă cu evaluarea eficientei angajaţilor, ci personalul de conducere care, prin incompetenţă şi delăsare, a contribuit în sens negativ la sporirea efortului prin organizarea defectuoasă a muncii.
Autor:
Dragos Serban
Newsletter gratuit
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News