Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook

MADR a inceput analiza programelor depuse pentru promovarea produselor agricole in UE

madr-a-inceput-analiza-programelor-depuse-pentru-promovarea-produselor-agricole-in-ue

Depunerea documentatiilor de catre producatorii interesati s-a incheiat pe 15 aprilie, iar pana pe 15 iunie, ministerul va trimite propunerile de programe la Comisia Europeana, unde se va face evaluarea si selectia finala.


Pe data de 15 aprilie a expirat termenul pana la care organizatiile profesionale si interprofesionale interesate in promovarea produselor proprii in Uniunea europeana ar fi trebuit sa transmita pe adresa Ministerului Agriculturii propunerile de programe, in vederea unei prime etape de preselctie. dupa cum au transmis preprezentantii MADR, imediat dupa acest termen, la nivelul ministerului a inceput activitatea de preselectare la nivel national a proiectelor de programe primite, urmand ca acestea sa fie trimise comisiei europene pana cel tarziu pe 15 iunie, in vederea evaluarii si selectiei finale. Proiectele ce vor fi aprobate de forul european, urmeaza a fi anuntate pana la data de 15 noiembrie 2014.
 
Pentru aceste programe de informare si promovare a produselor agricole, contributia UE nu va depasi jumatate din costurile eligibile ale programelor, iar organizatiile din domeniul agroalimentar care propun programe vor participa la finantarea acestora cu minimum 20 la suta din cheltuielile eligibile. In cazul programelor cu o durata de doi sau trei ani, contributia pe fiecare an de punere in aplicare nu poate depasi plafonul respectiv, iar pentru actiunile de promovare a fructelor si legumelor destinate copiilor in institutiile scolare din tarile UE, contributia financiara a UE este de 60 la suta din costurile eligibile ale programelor de informare si promovare.
 
Potrivit ghidului de accesare a sprijinului financiar acordat pentru promovarea produselor agricole pe piata interna si in tari terte, bugetul national sustine diferenta de 30 la suta din valoarea programelor, iar MADR are prevazuta pentru acest an o suma de 500.000 de euro. Sectoarele si produsele eligibile la cofinantare din bugetul national pe piata UE sunt fructele si legumele proaspete sau procesate, care au un buget de 120.000 de euro, respectiv de 140.000 de euro, vinurile cu denumire de origine protejata sau indicatie geografica protejata cu 120.000 de euro si produsele lactate cu un buget similar de 120.000 de euro.
 
Produsele eligibile pentru promovarea in tari terte sunt carnea de vita sau de porc proaspata sau refrigerata, preparate alimentare pe baza de aceste produse, carne de pasare de calitate, produse lactate, ulei de masline si masline de consum, vinuri cu denumire de origine protejata sau indicatie geografica protejata, plante vii si produse de horticultura, bauturi spirtoase cu indicatie geografica protejata, fructe si legume proaspete sau procesate sau produse provenind din agricultura ecologica, produse procesate pe baza de cereale si orez, in textil sau carne de oaie.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cresterea prepelitelor japoneze


Cresterea prepelitelor japoneze Lucrarea Cresterea prepelitelor japoneze - iti asigura toate informatiile de care ai nevoie pentru a demara acest tip de afacere - iti arata punctele sensibile inerente oricarui inceput - te ajuta sa eviti greseli costisitoare Informatiile prezente pe CD-ul Cresterea prepelitelor japoneze sunt impartite in...

Oferta Speciala
valabila 48h

 
Promovarea in tari terte se poate face in zone geografice precum America de Nord, America Latina, Asia de Sud-Est, Orientul Apropiat si Mijlociu si Africa, respectiv in 24 de tari terte. Programele de promovare se realizeaza pe o perioada de cel putin un an si de cel mult trei ani de la data intrarii in vigoare a contractului incheiat cu APIA si organizatia a carui program a fost selectat de UE. Programul se imparte in etape de 12 luni.
 
Conform regulamentului european, pentru piata interna a UE se va acorda prioritate programelor de promovare care pun in evidenta avantajele produselor comunitare, in special in ceea ce priveste calitatea, valoarea nutritionala, precum si siguranta si reprezentativitatea productiei agricole si alimentare europene. De asemenea, sunt prioritare programele privind etichetarea, bunastarea animalelor si protectia mediului.
 
Pentru tarile terte sunt eligibile actiuni de informare privind sistemul comunitar al vinurilor de masa, participarea la manifestari, targuri si expozitii de importanta internationala, in special prin intermediul standurilor destinate valorizarii imaginii produselor comunitare, studii ale noilor piete, necesare pentru extinderea pietelor de desfacere si misiuni comerciale la nivel inalt.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe:

Comentarii
Comentarii0 comentarii




Ultima ora

Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri".



Forum
blaga felician spune: am avut un smochin in curte-am mancat smochine anul trecut ,din primavera au aparut smochine noi si frunze De doua luni frunzele au inceput sa se usuce si fructele si ele Ce s-a intamplat? Ce sa...
04 Sep. 2019 17:39:28
Raspunde la intrebare
Victor Gh Banța spune: În privința comasării terenurilor, cred că trebuie luată în calcul istoricitatea fenomenului : au mai fost comasate numai că-n forma CAP-urilor proprietarul terenului nu avea niciun drept de...
21 Aug. 2019 22:13:22
Raspunde la intrebare
Rubrica meteo

Piesa la plugurile perfectionate, cu ajutorul careia se rastoarna brazdele. ...

Amestec de culoare inchisa, uscata, degajand miros. Este format din materie organica descompusa. Fab ...
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton
 
 

Raport Special GRATUIT

Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri


Adauga mai jos adresa ta de mail si vei primi raportul special gratuit "Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016