Exclusiv
Publicat in: Stiri
Fiecare dintre cele trei brutării ale lanţului francez Paul vinde anual pâine, produse de cofetărie şi patiserie de aproape 1 milion de euro, în condiţiile în care bonul mediu de casă al fiecărui client este de circa 25 de lei (6 euro).

Lanţul francez, administrat la nivel local de compania Moulin D'or, a încheiat anul 2010 cu venituri de 2,7 milioane de euro, în creştere cu aproape 30% faţă de anul anterior.

"Anul trecut, cu o nouă cafenea deschisă, am ajuns la venituri de 2,7 milioane de euro şi sperăm ca în 2011 să crească până la 3 - 3,2 milioane de euro. Valoarea cifrei de afaceri va depinde de eventualele noi deschideri", a spus Carmen Lupuleţ, director de marketing în cadrul Paul.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online


Vrei sa demarezi o afacere online Secretele comertului online iti sunt in sfarsit dezvaluite in stick-ul “Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online” Te gandesti sa demarezi o afacere orice fel de afacere Atunci primul pas pe care il ai OBLIGATORIU de facut consta in realizarea unui mic studiu de piata serios...

Oferta Speciala
valabila 48h


Lupuleţ, care se ocupă şi de marketingul Pizza Hut, a mai spus că şi în 2010 brutăriile au terminat pe profit, fără a oferi însă o valoare. Lupuleţ recunoaşte că este mai bine ca în 2009, când profitul a fost de 1,44 de milioane de lei (340.000 de euro).

Compania, care operează pe plan local trei brutării Paul - în Dorobanţi, Băneasa Shopping City şi AFI Cotroceni, are în plan să mai deschidă în acest an alte două puncte, cu care să acopere necesarul Bucureştiului, singurul oraş pregătit pentru acest format.

"Nu ne uităm la mall, căutăm locaţii stradale, pentru că am acoperit centrele comerciale unde trebuia să fim. Mai mult, nu ne grăbim, dacă vor apărea oportunităţi şi dacă vor exista oferte bune, vom deschide".

Viitoarele brutării vor fi dezvoltate printr-o linie de credit, potrivit lui Lupuleţ. Ea a mai spus că investiţia medie într-o astfel de brutărie variază între 400.000 şi 600.000 de euro.

1.000 de clienţi pe zi în cele trei brutării

Dintre cele deja existente, cel mai bine evoluează brutăria din Dorobanţi, pentru că spre deosebire de celelalte nu este condiţionată de traficul din mall. "Vânzările variază în funcţie de anotimp, de momentul săptămânii, de vreme. Spre exemplu în weekend, mall-urile sunt pline ochi".

În fiecare zi însă, cele trei locaţii Paul primesc circa 1.000 de clienţi, dintre care cei mai mulţi sunt străini sau români care au călătorit în străinătate şi acolo au luat contact cu brandul. O caracteristică comună este faptul că toţi clienţii au venituri peste medie. Valoarea medie a unei tranzacţii este de 25 de lei.

"A crescut numărul de clienţi în ultimul an, ba mai mult observăm o creştere continuă a numărului acestora. Cei mai mulţi cumpără pâine, apoi croissante, pain au chocolat şi produse de cofetărie".

Produsele Paul sunt realizate în România, fiecare brutărie având o bucătărie proprie, însă materiile prime sunt aduse din Franţa. Deşi fiecare spaţiu este dotat şi cu o arie pentru luat masa, nu sunt foarte mulţi cei care vin la Paul ca la cofetărie. Cei care o fac însă, o fac pentru a lua micul dejun sau prânzul.

"Ne-am asumat un risc atunci când am decis să aducem conceptul pe piaţa locală. Am observat în timp o mo­dificare a comporta­men­tului de consum. Dacă la în­ce­put erau interesaţi de nou­tăţi, acum sunt mai reticenţi şi cumpără de la noi ceea ce deja cunosc".

Citeste mai mult in Ziarul Financiar

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

57 de unitati de morarit si panificatie inchise in 2013 in urma controalelor autoritatilor
57 de unitati de morarit si panificatie inchise in 2013 in urma controalelor autoritatilor
Urmare a rezultatelor obtinute in cursul anului 2013, seful Politiei Romane a dispus continuarea...
Ferma lui Culita Tarata, amendata de Consiliul Concurentei. Cea mai mare amenda din sectorul morarit si panificatie
Ferma lui Culita Tarata, amendata de Consiliul Concurentei. Cea mai mare amenda din sectorul morarit si panificatie
S.C.  TCE 3 BRAZI  SRL  a contestat in instanta actul de sanctionare, dar  atat...
Morărit şi panificaţie: Boromir, profit în scădere cu 77% pe 2010
Potrivit unui raport furnizat Bursei de valori Bucureşti, producătorul de panificaţie Boromir...
Morarit si panificatie: Titan inregistreaza pierderi in primul semestru
Compania de morarit si panificatie Titan (MPN) a raportat in primul semestru pierderi de 6,56...

Ultima ora

Viitor incert pentru fermieri: Ce se intampla cu fondurile europene in 2025
Viitor incert pentru fermieri: Ce se intampla cu fondurile europene in 2025
In ciuda depasirii termenelor anuntate de seful MADR, noutatile legate de liniile de finantare nu...
Buget MADR: Aviz favorabil in comisiile de specialitate din Parlament
Buget MADR: Aviz favorabil in comisiile de specialitate din Parlament
Proiectul de buget a fost aprobat cu 27 de voturi "pentru" si 16 "impotriva"....
Discutii la Bruxelles: Se stabilesc regulile pentru subventii
Discutii la Bruxelles: Se stabilesc regulile pentru subventii
Ministrul Florin Barbu participa astazi, 27 ianuarie, la prima reuniune a Consiliului AgriFish...
Crescatorii de ovine si bovine, in fata unui nou pericol
Crescatorii de ovine si bovine, in fata unui nou pericol
In ceea ce priveste vanzarea animalelor, in prima partea lucrurile pareau bune, cu preturi...

Idei de afaceri in agricultura



Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
TOP 4 Afaceri agricole în 2025

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop∧Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Rubrica meteo
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton