Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Piata laptelui:
Piata produselor lactate ar putea creste, in 2009, cu 5%, la 1,15 miliarde euro, a declarat presedintele APRIL
Piata produselor lactate ar putea sa creasca in 2009 cu circa 5% la 1,15 miliarde euro, daca isi mentine trendul de crestere manifestat in lunile mai si iunie, cand s-a majorat cu 4,5%, comparativ cu perioada similara din 2008, a declarat pentru NewsIn, directorul general al APRIL, Valentin Blanaru.
Potrivit directorului general al Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui (APRIL), Valentin Blanaru, piata produselor lactate a atins in 2008 valoarea de 1,1 miliard de euro. Acesta a explicat ca printr-o crestere constanta a pietei cu circa 5% in urmatoarele sase luni, asa cum a fost inregistrata in lunile mai si iunie, scaderea de 20% a vanzarilor, inregistrata in primele patru luni ale anului, poate fi recuperata si se poate inregistra o crestere cu circa 5% pentru intreg anul 2009.
"Putem face aceste estimari, pentru ca desi vanzarile au scazut in primul trimestru cu 20%, in lunile mai si iunie se inregistreaza o crestere a consumului fata de acceasi perioada a anului anterior. Daca pana in aprilie am avut o scadere, fata de 2008, pe fondul diminuarii puterii de cumparare, ne asteptam, din istoricul lunilor mai si iunie, ca si in aceste doua luni sa avem scaderi, pentru ca in sezonul cald exista multi substituenti ai laptelui, insa am inregistrat majorari ale vanzarilor. Daca pastram cresterea si in urmatoarele luni, cu siguranta recuperam scaderea si va fi o crestere de circa 5% a pietei", a spus Valentin Blanaru.
Acesta a explicat ca potrivit datelor Institului National de Statistica (INS) in lunile mai si iunie 2009 a fost inregistrata o crestere de 1,2% a vanzarilor de produse lactate comparativ cu perioada similara din anul precedent, insa, din statisticile facute pe segmentul vanzarilor din retail, cresterea din aceasta perioada a fost de 4,5%.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri
Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
"Obiceiul de consum al romanilor s-a schimbat fata de cum il stiam anterior si avem toate premisele ca se va mentine constant si in urmatoarele luni, astfel incat la sfarsitul anului 2009, decalajul pierdut in primele luni sa fie recuperat", a mai spus directorul general al APRIL.
Blanaru a adaugat ca cea mai mare crestere a vanzarilor se inregistreaza pe laptelui de consum, urmat de iaurturi si branzeturi.
Referitor la exporturile de produse lactate, directorul general al APRIL a spus ca acestea se vor mentine la aceeasi valoare din anul 2008, respectiv 30 de milioane de euro. El a adaugat ca principalele produse lactate pe care Romania le exporta sunt laptele bio si branzeturile. Exporturile se realizeaza catre Italia, Marea Britanie, Spania.
Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, Ilie Sarbu, declara in luna mai ca vanzarile de lapte de pe piata romaneasca au scazut cu 30 de procente in primele trei luni din 2009, trend manifestat la nivelul majoritatii tarilor din Uniunea Europeana.
Autor:
Dragos Serban
Newsletter gratuit
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".
Votati articolul
Nota: 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News