Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pretul motorinei - Anul 2011 a inceput cu aplicarea calendarului de majorare a accizelor carburantilor


În anul 2010 până în decembrie, transportatorii rutieri au înregistrat o creştere a preţului la carburanţi (motorină) în România cu cca 30%, în baza diferitelor justificări mai mult sau mai puțin plauzibile. Anul 2011, a început cu aplicarea calendarului de majorare a accizelor carburanților - acciza la benzina a ajuns la pragul minim din UE de 359 Euro/1000 litri, încheind perioada de tranziție de 4 ani, iar acciza la motorină majorată la 302,51 Euro/1000 litri își urmează calendarul până la 01.01.2013 când trebuie să atingă un minim de 330 Euro/100 litri.
La începutul acestui an, pentru prima dată și publicul larg și media au început să realizeze că în România, țară cu resurse naturale și cu port maritim, prețul carburantului fără taxe este mai mare decât în alte țări europene care nu dispun nici de resurse proprii și nici de acces maritim.

Astfel, am constatat că în 2011 în România prețul de referință final în euro al celei mai ieftine motorine este 1,179 Euro/litru conform prețurilor de referință, accizelor și TVA valabil în ianuarie 2011, iar fără accize și TVA prețul este de 0,64 euro/litru.

În Austria prețul de referință este 1,225 Euro/litru, din care acciza este 0,37 euro/litru, iar TVA de 20% reprezintă 0,204 Euro/litru, prețul fără taxe fiind, conform Ministerului Economiei din Austria, de 0,585 Euro/litru, diferența reprezentând marja industriei. În Germania, conform asociației petroliștilor, prețul de referință este 1,25 Euro/litru, cu o acciză de 0,47 euro/litru, cu o valoare de 0,458 Euro/litru și cu o marjă de 0,125 euro/litru pentru industrie.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propria ta Plantatie de Paulownia


Cum sa castigi 30 000 euro ha chiar din cel de-al 3-lea an al afacerii tale cu fabulosii arbori Paulownia   Comanda acum CD-ul tau despre Plantatia de Paulownia Este UNICUL ghid aparut pe piata ideilor de afaceri privind infiintarea unei plantatii de Paulownia El iti arata de la A la Z ce inseamna aceasta afacere si te invata cum sa...

Oferta Speciala
valabila 48h

România are un PIB/locuitor de 7390 USD, situată pe locul 67 într-un clasament global (din 182 țări), următoare țară din UE fiind Polonia, aflată în același clasament pe locul 50 cu 11520 USD.

La clasamentul parității puterii de cumpărare, România coboară pe locul 70, iar Polonia urcă pe locul 44.

Având în vedere aceste situaţie, UNTRR solicită Guvernului României să dispună toate măsurile necesare pentru:

1. Stoparea creşterii necontrolate a preţurilor la motorină,
2. Asigurarea funcţionării libere a pieţei carburanţilor,
3. Asigurarea transparenţei structurii preţurilor carburanţilor,
4. Returnarea către transportatorii rutieri a accizei aferente transporturilor rutiere comerciale.

Reamintim că în România în 2009, s-a înregistrat conform datelor oficiale un consum de:

Benzina 1.632 mii tone (densitate 0,77) -------->>> 2.119.480.000 litri (2,11 miliarde litri)
Motorina 4.060 mii tone (densitate 0,84)-------->>> 4.833.000.000 litri (4,83 miliarde litri)

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe:

Comentarii
Comentarii2 comentarii





Daniel 2011-01-13 21:33:51

Acum cativa ani, ne-am grabit sa privatizam Petrom-ul cu tot cu resurse, pe motiv ca nu este rentabil, cu toate, ca, se stie, cele mai profitabile afaceri sunt cele cu petrol. Guvernul Romaniei nu mai are nici o parghie, prin care sa actioneze asupra pretului carburantului. Prin Petrom, Guvernul ar fi putut face acest lucru, daca nu il vindea. Ne meritam soarta. Iar preturile nu se vor opri la acest nivel.

Nelutu 2011-01-12 13:07:09

De ce sa nu fie returnata acciza tuturor celor care au cumparat benzina si motorina ? Sa se reduca la 10% acciza ! Ajung banii colectati si in acest fel,pentru ca oricum nu se folosesc la constructia sau intretinerea de drumuri ! Problema este altaa;avem prea multi bugetari,unii dintre ei chiar "de lux",pensii speciale si de serviciu uriase,fara ca unii dintre acesti "beneficiari"sa fi produs ceva util pentru tara,sa-si fi adus aportul la dezvoltarea economica a unei localitati ! Ce UE,ce norme impuse,sa avem coloana vertebrala si sa hotarim daca avem vre-un beneficiu din apartenenta la aceasta uniune nefasta!!!

Ultima ora

Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
Afaceri in agricultura: 7 idei cu profit garantat in 2021

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Afaceri in agricultura: 7 idei cu profit garantat in 2021".



Forum
blaga felician spune: am avut un smochin in curte-am mancat smochine anul trecut ,din primavera au aparut smochine noi si frunze De doua luni frunzele au inceput sa se usuce si fructele si ele Ce s-a intamplat? Ce sa...
04 Sep. 2019 17:39:28
Raspunde la intrebare
Victor Gh Banța spune: În privința comasării terenurilor, cred că trebuie luată în calcul istoricitatea fenomenului : au mai fost comasate numai că-n forma CAP-urilor proprietarul terenului nu avea niciun drept de...
21 Aug. 2019 22:13:22
Raspunde la intrebare
Rubrica meteo

Stratul extern al scoartei copacilor batrani care este format din tesuturi moarte. In timp acestea s ...

Padure rara sau parte de padure cu arbori batrani in care este interzisa taierea lemnelor. ...
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton
 
 

Raport Special GRATUIT

Afaceri in agricultura: 7 idei cu profit garantat in 2021


Adauga mai jos adresa ta de mail si vei primi raportul special gratuit "Afaceri in agricultura: 7 idei cu profit garantat in 2021" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016