Scumpirea carburanţilor nu a făcut decât să pună mai mult "gaz pe foc" în problemele pe care le au agricultorii români, scrie EVZ. Fermierii au pierdut rapid "terenul" câştigat în negocierile purtate cu statul pentru micşorarea accizei la motorină după scandalul carburanţilor din ultima perioadă.
"Motorina este de bază pentru noi. Eforturile noastre pentru diminuarea accizei la motorină tocmai au fost reduse la zero", ne-a declarat Ştefan Nicolae, preşedintele Agrostar. Potrivit acestuia, o astfel de creştere a preţului la motorină,de aproape 28% într- un an, îţi paralizează activitatea. "Fiţi siguri că ce s-a întâmplat acum se va vedea foarte bine în preţul cerealelor în iulie. Eu estimez că va fi o creştere a costurilor cerealelor de cel puţin 5%", a mai spus şeful Agrostar.
În industria alimentară, creşterea preţurilor deja s-a văzut, primele care au făcut această mutare fiind hipermarketurile. De exemplu, legumele şi fructele s-au scumpit deja cu 10-15%. "Aici (la retaileri - n.r.) preţurile deja s-au modificat pentru că la ei transportul mărfii se produce acum", a mai afirmat reprezentantul agricultorilor.
Parcul de tractoare, "pe arătură"
Potrivit acestuia, nu era de ajuns că România are parcul de tractoare la pământ acum a mai venit şi problema carburanţilor. "Tractoare noi şi performante care consumă foarte puţin nu au decât marile ferme, cei mici încă mai folosesc vechile modele care consumă de trei ori mai mult decât cele de generaţie nouă", a mai spus Nicolae.
Din cauza consumului foarte mare de carburant, factura se încarcă atât de tare după ce se trage linia, încât agricultura pentru micii fermieri devine o luptă cu morile de vânt, iar rezultatul este unul singur - falimentul.
De aceeaşi părere este şi Nicolae Sitaru, preşedintele Ligii Asociaţiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), care spune că orice scumpire ca aceasta va afecta agricultura şi se va vedea în costuri. "Motorina este şi aşa destul de scumpă. Influenţele deciziilor celor din industria carburanţilor se va vedea. Creşteri de preţuri vor fi, dar încă nu pot estima", a mai spus Sitaru.
Producătorii agricoli din România spun că au cerut Ministerului Agriculturii să scadă preţul motorinei la jumătate, dacă nu vor să reducă acciza pentru motorină. Ei invocă şi faptul că subvenţia la motorină este destul de mică, iar aceasta poate fi recuperată de agricultori numai după ce achiziţionează motorina la preţul de la pompă, iar ajutorul de la stat adeseori întârzie, răsturnând planurile fermierilor.
"Motorina este de bază pentru noi. Eforturile noastre pentru diminuarea accizei la motorină tocmai au fost reduse la zero", ne-a declarat Ştefan Nicolae, preşedintele Agrostar. Potrivit acestuia, o astfel de creştere a preţului la motorină,de aproape 28% într- un an, îţi paralizează activitatea. "Fiţi siguri că ce s-a întâmplat acum se va vedea foarte bine în preţul cerealelor în iulie. Eu estimez că va fi o creştere a costurilor cerealelor de cel puţin 5%", a mai spus şeful Agrostar.
În industria alimentară, creşterea preţurilor deja s-a văzut, primele care au făcut această mutare fiind hipermarketurile. De exemplu, legumele şi fructele s-au scumpit deja cu 10-15%. "Aici (la retaileri - n.r.) preţurile deja s-au modificat pentru că la ei transportul mărfii se produce acum", a mai afirmat reprezentantul agricultorilor.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Stiati ca romanii sunt printre cei mai mari consumatori de bere la nivel mondial Cu cei 85 de litri cap de locuitor an ne situam pe un „onorabil” loc 8 in Europa si pe locul 12 in clasamentul mondial liderii fiind cehii 142 de litri urmati de austrieci 105 litri si de nemti 104 litri Piata autohtona a berii...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
Parcul de tractoare, "pe arătură"
Potrivit acestuia, nu era de ajuns că România are parcul de tractoare la pământ acum a mai venit şi problema carburanţilor. "Tractoare noi şi performante care consumă foarte puţin nu au decât marile ferme, cei mici încă mai folosesc vechile modele care consumă de trei ori mai mult decât cele de generaţie nouă", a mai spus Nicolae.
Din cauza consumului foarte mare de carburant, factura se încarcă atât de tare după ce se trage linia, încât agricultura pentru micii fermieri devine o luptă cu morile de vânt, iar rezultatul este unul singur - falimentul.
De aceeaşi părere este şi Nicolae Sitaru, preşedintele Ligii Asociaţiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), care spune că orice scumpire ca aceasta va afecta agricultura şi se va vedea în costuri. "Motorina este şi aşa destul de scumpă. Influenţele deciziilor celor din industria carburanţilor se va vedea. Creşteri de preţuri vor fi, dar încă nu pot estima", a mai spus Sitaru.
Producătorii agricoli din România spun că au cerut Ministerului Agriculturii să scadă preţul motorinei la jumătate, dacă nu vor să reducă acciza pentru motorină. Ei invocă şi faptul că subvenţia la motorină este destul de mică, iar aceasta poate fi recuperată de agricultori numai după ce achiziţionează motorina la preţul de la pompă, iar ajutorul de la stat adeseori întârzie, răsturnând planurile fermierilor.
Autor: AgroRomania.ro
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News








