Autor: AgroRomania.ro
Publicat in: Vegetal

Este vorba de aproximativ 200 de fermieri care au demarat astazi programul denumit „Dor de gust”.
O initiativa pe care multi o considera cea mai viabila solutie pentru micii producatori de a patrunde cu produsele lor in marile retele de retail a fost pusa in practica in premiera de un grup de aproximativ 200 de fermieri din bazinul legumicol de sud al tarii, care s-au asociat pentru a-si putea valorifica mai bine produsele pe rafturile supermarket-urilor si hypermarket-urilor.
Asociarea s-a facut in cadrul programului „Dor de gust” pe care Asociatia Cultivatorilor de Legume si Centrul de Comunicare al Fermierilor din Romania l-au lansat inca de anul trecut, insa pana in prezent s-a aflat in faza de testare si calibrare, astfel incat sa se poata asigura o livrare continua si o calitate constanta a produselor. A fost vorba, de fapt de o asociere a celor doua organizatii, intr-ua singura, in scopul facilitarii accesului in marile magazine.
Dupa aceasta perioada de testari, programul a fost lansat oficial in cursul zilei de azi cei 200 de fermieri care s-au asociat in acest scop provenind din bazine legumicole recunoscute precum Vidra, Izbiceni, Dracea, Nuci, Lunguletu, Gheorghe Doja, Mariuţa, toate aflate in zona de sud a tarii.
Principalul promotor al acestui program demarat oficial astazi este Gheorghe Vlad, unul din cei 200 de legumicultori din asociatie, care a avut initiativa asocierii, atragand de partea sa fermieri din sase judete. Cu ocazia festivitatii prilejuite de lansarea oficiala a programului acesta a precizat ca legumicultura poate fi astfel o afacere profitabila si pentru producatorii mici si mijlocii.
Referindu-se la modul in care functioneaza programul si la colaborarea pe care asociatia nou infiintata o are cu marile lanturi de magazine, acesta a precizat ca „Noi nu facem depozitare; camioanele trec dimineata pe la fiecare producator din program, iau marfa si platesc banii pe loc pentru legumele incarcate. Totul se face cu borderou, cu factura, ca la carte. Preturile de achizitie se stabilesc saptamanal, se mai adauga ambalarea si consumul de carburant pentru transport si asta e tot. De exemplu pentru castraveti pretul de achizitie acum este, cu aproximatie, de 0,7 lei pe kilogram si 3 lei pentru rosii”.
Gheorghe Vlad a mai declarat ca programul este benefic si pentru consumatori, pentru ca acestia beneficiaza de prospetimea garantata a legumelor, care ajung in magazine la ora 5.00 dimineata, putand totodata sa cunoasca cu exactitate provenienta produselor, intrucat fiecare ladita are inscrise pe ea numele producatorului si localitatea.
„Dor de gust inseamna si dorinta de a avea gustul de odinioara al legumelor dar si dorinta de a munci pentru a obtine acel gust. Ii asteptam si pe alti legumicultori in acest program. Am avut discutii si cu cei de la Matca, deocamdata nu ne-am inteles dar usa noastra este deschisa. Este important sa se stie ca tot acest program, pe langa ajutorul pe care il dam producatorilor, este un efort continuu de a respecta conditiile marilor magazine in ceea ce priveste calitatea legumelor si fructelor. Astfel, vom fi un competitor serios in fata importurilor”, si-a incheiat legumicoltorul alocutiunea.
Asociarea s-a facut in cadrul programului „Dor de gust” pe care Asociatia Cultivatorilor de Legume si Centrul de Comunicare al Fermierilor din Romania l-au lansat inca de anul trecut, insa pana in prezent s-a aflat in faza de testare si calibrare, astfel incat sa se poata asigura o livrare continua si o calitate constanta a produselor. A fost vorba, de fapt de o asociere a celor doua organizatii, intr-ua singura, in scopul facilitarii accesului in marile magazine.
Dupa aceasta perioada de testari, programul a fost lansat oficial in cursul zilei de azi cei 200 de fermieri care s-au asociat in acest scop provenind din bazine legumicole recunoscute precum Vidra, Izbiceni, Dracea, Nuci, Lunguletu, Gheorghe Doja, Mariuţa, toate aflate in zona de sud a tarii.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Vrei sa demarezi o afacere online Secretele comertului online iti sunt in sfarsit dezvaluite in stick-ul “Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online” Te gandesti sa demarezi o afacere orice fel de afacere Atunci primul pas pe care il ai OBLIGATORIU de facut consta in realizarea unui mic studiu de piata serios...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
Principalul promotor al acestui program demarat oficial astazi este Gheorghe Vlad, unul din cei 200 de legumicultori din asociatie, care a avut initiativa asocierii, atragand de partea sa fermieri din sase judete. Cu ocazia festivitatii prilejuite de lansarea oficiala a programului acesta a precizat ca legumicultura poate fi astfel o afacere profitabila si pentru producatorii mici si mijlocii.
Referindu-se la modul in care functioneaza programul si la colaborarea pe care asociatia nou infiintata o are cu marile lanturi de magazine, acesta a precizat ca „Noi nu facem depozitare; camioanele trec dimineata pe la fiecare producator din program, iau marfa si platesc banii pe loc pentru legumele incarcate. Totul se face cu borderou, cu factura, ca la carte. Preturile de achizitie se stabilesc saptamanal, se mai adauga ambalarea si consumul de carburant pentru transport si asta e tot. De exemplu pentru castraveti pretul de achizitie acum este, cu aproximatie, de 0,7 lei pe kilogram si 3 lei pentru rosii”.
Gheorghe Vlad a mai declarat ca programul este benefic si pentru consumatori, pentru ca acestia beneficiaza de prospetimea garantata a legumelor, care ajung in magazine la ora 5.00 dimineata, putand totodata sa cunoasca cu exactitate provenienta produselor, intrucat fiecare ladita are inscrise pe ea numele producatorului si localitatea.
„Dor de gust inseamna si dorinta de a avea gustul de odinioara al legumelor dar si dorinta de a munci pentru a obtine acel gust. Ii asteptam si pe alti legumicultori in acest program. Am avut discutii si cu cei de la Matca, deocamdata nu ne-am inteles dar usa noastra este deschisa. Este important sa se stie ca tot acest program, pe langa ajutorul pe care il dam producatorilor, este un efort continuu de a respecta conditiile marilor magazine in ceea ce priveste calitatea legumelor si fructelor. Astfel, vom fi un competitor serios in fata importurilor”, si-a incheiat legumicoltorul alocutiunea.
Autor: AgroRomania.ro
Votati articolul
Nota: 3.33 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News