Autor: AgroRomania.ro
Publicat in: Diverse

Comisia Europeana a aprobat, joi, 22 de programe destinate promovarii produselor agricole in Uniunea Europeana si in tarile terte.
Programele, care in marea lor majoritate au o durata de trei ani, sunt prevazute cu un buget total de 70 de milioane EUR, la care UE contribuie cu 35 de milioane EUR. Programele selectate vizeaza produse de calitate inregistrate si protejate ca DOP-uri (denumiri de origine protejate), IGP-uri (indicatii geografice protejate) si STG-uri (specialitati traditionale garantate), vinuri, carne produsa in cadrul sistemelor nationale de calitate, produse ecologice, lapte si produse lactate, fructe si legume proaspete, horticultura ornamentala, miere si produse apicole, carne de vita, de manzat si de porc, precum si carne de pasare de calitate.
Din tara noastra, singurul beneficiar al acestor fonduri este Sonimpex Serv, producatorul magiunului traditional de Topoloveni.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Stiati ca romanii sunt printre cei mai mari consumatori de bere la nivel mondial Cu cei 85 de litri cap de locuitor an ne situam pe un „onorabil” loc 8 in Europa si pe locul 12 in clasamentul mondial liderii fiind cehii 142 de litri urmati de austrieci 105 litri si de nemti 104 litri Piata autohtona a berii...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
„Consider promovarea produselor agricole ale UE pe pietele din si din afara UE un element important al politicii, in special in ceea ce priveste produsele de calitate. Acesta este motivul pentru care ne pregatim sa publicam in urmatoarele saptamani o noua initiativa politica referitoare la promovarea produselor. Este evident ca o crestere a exporturilor de produse europene de calitate poate juca un rol semnificativ in sprijinirea procesului de redresare economica in UE. intr-adevar, saptamana viitoare voi merge in Japonia si in Coreea de Sud, aceste vizite constituind o parte a unei initiative viitoare de a stimula exporturile UE", a precizat comisarul european pentru agricultura si dezvoltare rurala, Dacian Ciolos.
Comisia a primit 34 de cereri de finantare si, dupa evaluarea acestora, a aprobat 22 de programe care vizeaza piata interna, (15) si tarile terte (7), ca parte a celei de-a doua etape de depunere de programe din anul 2013. Doua dintre programele selectate au fost propuse de mai multe state membre. tarile si regiunile terte vizate sunt: America de Nord, Rusia, America Latina, Norvegia, Elvetia, Orientul Mijlociu, Serbia, Muntenegru, fosta Republica Iugoslava a Macedoniei, Bosnia si Hertegovina si Kosovo.
Masurile finantate pot consta in campanii de relatii publice, de promovare sau de publicitate care subliniaza in mod special avantajele produselor din UE, mai ales in ceea ce priveste calitatea, siguranta si igiena produselor alimentare, calitatea nutritiva, etichetarea, bunastarea animalelor sau metodele de productie care respecta mediul inconjurator.
Aceste masuri pot viza de asemenea participarea la evenimente si targuri, campaniile de informare cu privire la sistemul UE de denumiri de origine protejate (DOP), indicatii geografice protejate (IGP) si specialitati traditionale garantate (STG), informarea privind sistemele de calitate si de etichetare ale UE si informarea referitoare la agricultura ecologica, precum si campaniile de informare privind sistemul UE al vinurilor de calitate produse in regiuni determinate (v.c.p.r.d).
UE finanteaza pana la 50% din costul acestor masuri (pana la 60% in cazul programelor de promovare a consumului de fructe si legume in randul copiilor sau in cazul celor referitoare la informarea cu privire la consumul responsabil de bauturi alcoolice si la pericolele prezentate de consumul excesiv de alcool), restul costurilor fiind suportate de catre organizatiile profesionale/interprofesionale care au propus programele respective si, in unele cazuri, de asemenea, de catre statele membre in cauza.
In ceea ce priveste promovarea pe piata unica si in tarile terte, organizatiile profesionale interesate pot adresa statelor membre propunerile lor de doua ori pe an.
Statele membre trimit apoi Comisiei lista propunerilor pe care le-au selectionat, impreuna cu o copie a fiecarui program. Ulterior, Comisia evalueaza programele si decide daca acestea sunt eligibile.
Aceste masuri pot viza de asemenea participarea la evenimente si targuri, campaniile de informare cu privire la sistemul UE de denumiri de origine protejate (DOP), indicatii geografice protejate (IGP) si specialitati traditionale garantate (STG), informarea privind sistemele de calitate si de etichetare ale UE si informarea referitoare la agricultura ecologica, precum si campaniile de informare privind sistemul UE al vinurilor de calitate produse in regiuni determinate (v.c.p.r.d).
UE finanteaza pana la 50% din costul acestor masuri (pana la 60% in cazul programelor de promovare a consumului de fructe si legume in randul copiilor sau in cazul celor referitoare la informarea cu privire la consumul responsabil de bauturi alcoolice si la pericolele prezentate de consumul excesiv de alcool), restul costurilor fiind suportate de catre organizatiile profesionale/interprofesionale care au propus programele respective si, in unele cazuri, de asemenea, de catre statele membre in cauza.
In ceea ce priveste promovarea pe piata unica si in tarile terte, organizatiile profesionale interesate pot adresa statelor membre propunerile lor de doua ori pe an.
Statele membre trimit apoi Comisiei lista propunerilor pe care le-au selectionat, impreuna cu o copie a fiecarui program. Ulterior, Comisia evalueaza programele si decide daca acestea sunt eligibile.
Autor: AgroRomania.ro
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News