Autor: AgroRomania.ro
Publicat in: Diverse

Startul campaniei se va da joi, iar activitatile vor fi coordonate de MADR, in conditiile in care, in Romania, consumul de carne de oaie este foarte scazut.
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale va lansa pe 26 octombrie 2017 la Romexpo, in cadrul celui mai mare targ pentru agricultura din tara – Indagra 2017, campania de informare si promovare a consumului de carne de oaie denumita „Alege Oaia!”.
In demersul sau, MADR va avea sprijinul tuturor crescatorilor de ovine din Romania, care doresc, prin intermediul acestei campanii, sa determine consumatorii sa manifeste mai mult interes pentru carnea de oaie şi preparatele din carne de oaie.
De asemenea, s-au alaturat campaniei si reprezentanti din cadrul Ministerului Turismului, ai Ministerului Sanatatii si ai Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor, care au format un grup de lucru sub coordonarea Directiei Generale de Politici in Industrie Alimentara in cadrul caruia s-au stabilit obiectivele ce trebuie atinse.
Astfel, prin aceasta campanie se urmareste valorificarea productiilor agro-alimentare provenite de la specia ovine, cresterea valorii de export prin produse prelucrate, atragerea fortei de munca in sectorul de prelucrare a carnii si a produselor din carne de oaie, dar si pastrarea traditiilor privind preparatele culinare din aceasta specie, in special in zonele montane.
Campania de informare si promovare„Alege Oaia!” se va desfasura la nivel national pe o durata de trei luni si are ca principal scop incurajarea consumului de carne si produse din carne de oaie pe tot parcursul anului.
In cadrul targului INDAGRA 2017, oierii vor aduce mai multe rase de oi pentru a le prezenta publicului si vor oferi gratuit, spre degustare, tocanita si pastrama, gatite chiar la faţa locului dupa retete traditionale, pentru a convinge cat mai mulţi vizitatori sa incerce preparatele din carne de oaie.
Obiectivul final al acestei campanii este acela de a informa consumatorul asupra modului de preparare a carnii de oaie si a produselor din carne de oaie, cat si de dezvoltare a unei culturi culinare in ceea ce priveste consumul de carne de oaie.
Totodata, se doreste sprijinirea crescatorilor autohtoni de ovine si infiintarea unei piete de Gross care va constitui un intermediar intre crescatorii de ovine si canalele de comercializare (retail si magazine de proximitate).
Mai multe informatii despre campania “Alege Oaia!” pot fi gasite pe pagina de Facebook special creata, dar si in cadul caravanei care va fi prezenta in mai multe locatii: in Piata Obor intre 4 si 5 noiembrie si in cadrul Targului de Turism al Romaniei intre 18 si 19 noiembrie. Programul ulterior al caravanei va putea fi gasit pe pagina de promovare a campaniei.
Consumul de carne de ovine in anul 2016 a fost in medie de 2,6 kg/cap locuitor, in usoara crestere fata de 2015 cand se inregistra un consum de 2,3 kg/locuitor in 2015, dar semnificativ mai mare fata de anul 2014 cand era de numai 0,7 kg/locuitor anual. Consumul cel mai mare de carne de oaie, respectiv de miel, este in perioada Pastelui, cand necesarul este acoperit in mare parte din productia autohtona.
In demersul sau, MADR va avea sprijinul tuturor crescatorilor de ovine din Romania, care doresc, prin intermediul acestei campanii, sa determine consumatorii sa manifeste mai mult interes pentru carnea de oaie şi preparatele din carne de oaie.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cultura de sofran
Afla acum tot ce trebuie sa stii despre cultura de sofran - "aurul rosu" Iti propunem afacerea anului cultura de sofran De ce tocmai sofran Pentru ca Sofranul Crocus stativus furnizeaza cel mai scump condiment din lume Si nu numai Este si cel mai scump aliment mai scump decat caviarul carnea de vita Kobe sau otetul...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
De asemenea, s-au alaturat campaniei si reprezentanti din cadrul Ministerului Turismului, ai Ministerului Sanatatii si ai Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor, care au format un grup de lucru sub coordonarea Directiei Generale de Politici in Industrie Alimentara in cadrul caruia s-au stabilit obiectivele ce trebuie atinse.
Astfel, prin aceasta campanie se urmareste valorificarea productiilor agro-alimentare provenite de la specia ovine, cresterea valorii de export prin produse prelucrate, atragerea fortei de munca in sectorul de prelucrare a carnii si a produselor din carne de oaie, dar si pastrarea traditiilor privind preparatele culinare din aceasta specie, in special in zonele montane.
Campania de informare si promovare„Alege Oaia!” se va desfasura la nivel national pe o durata de trei luni si are ca principal scop incurajarea consumului de carne si produse din carne de oaie pe tot parcursul anului.
In cadrul targului INDAGRA 2017, oierii vor aduce mai multe rase de oi pentru a le prezenta publicului si vor oferi gratuit, spre degustare, tocanita si pastrama, gatite chiar la faţa locului dupa retete traditionale, pentru a convinge cat mai mulţi vizitatori sa incerce preparatele din carne de oaie.
Obiectivul final al acestei campanii este acela de a informa consumatorul asupra modului de preparare a carnii de oaie si a produselor din carne de oaie, cat si de dezvoltare a unei culturi culinare in ceea ce priveste consumul de carne de oaie.
Totodata, se doreste sprijinirea crescatorilor autohtoni de ovine si infiintarea unei piete de Gross care va constitui un intermediar intre crescatorii de ovine si canalele de comercializare (retail si magazine de proximitate).
Mai multe informatii despre campania “Alege Oaia!” pot fi gasite pe pagina de Facebook special creata, dar si in cadul caravanei care va fi prezenta in mai multe locatii: in Piata Obor intre 4 si 5 noiembrie si in cadrul Targului de Turism al Romaniei intre 18 si 19 noiembrie. Programul ulterior al caravanei va putea fi gasit pe pagina de promovare a campaniei.
Consumul de carne de ovine in anul 2016 a fost in medie de 2,6 kg/cap locuitor, in usoara crestere fata de 2015 cand se inregistra un consum de 2,3 kg/locuitor in 2015, dar semnificativ mai mare fata de anul 2014 cand era de numai 0,7 kg/locuitor anual. Consumul cel mai mare de carne de oaie, respectiv de miel, este in perioada Pastelui, cand necesarul este acoperit in mare parte din productia autohtona.
Autor: AgroRomania.ro
Votati articolul
Nota: 2.5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News