Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

BDPR - ce este si cui ii foloseste?

bdpr-ce-este-si-cui-ii-foloseste

Baza de Date cu Preturi de Referinta (BDPR) pentru masini, utilaje si echipamente specializate este la indemana oricarui agricultor si poate fi extrem de utila.


In conformitate cu cerintele regulamentelor europene care reglementeaza sprijinul pentru dezvoltare rurala acordat din FEADR, sprijinul acordat beneficiarilor trebuie sa respecte principiul rezonabilitatii costurilor. In acest sens, statele membre au obligatia de a se asigura de faptul ca toate costurile sunt stabilite printr-o metoda de calcul corecta, echitabila si verificabila. Baza de date utilizata pentru evaluarea proiectelor cofinantate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala in cadrul programelor nationale de dezvoltare rurala cuprinde preturi de referinta pentru masini, utilaje si echipamente specializate. 
 
ATENTIE! Prezenta unui element in Baza de Date ofera informatii privind gradul de echipare si pretul de referinta fara sa se asigure eligibilitatea acestuia in cadrul proiectelor.
 
Baza de date cuprinde preturi de referinta pentru masini, utilaje si echipamente specializate, specifice masurilor finantate prin PNDR 2007-2013 si 2014-2020. Se defineste ca ”element” fiecare produs ce poate fi identificat in baza de date cu preturi de referinta. Nu fac obiectul bazei de date cu preturi de referinta pentru masini, utilaje si echipamente specializate elementele care se pot incadra in categoriile: consumabile, scule, dispozitive, accesorii, materiale de constructii, electrocasnice, sisteme IT etc. 
 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cultivarea plantei cu 5 arome


Probabil acum auzi pentru prima oara de Schisandra Trebuie sa stii insa ca in Orient aceasta planta asemanatoare cu vita-de-vie cu fructe mici si rosii care cresc in ciorchine este la fel de celebra ca ginsengul gratie efectelor ei iesite din comun in combaterea unei game foarte largi de afectiuni – de la astm si tuberculoza pana la...

Oferta Speciala
valabila 48h
NOTA! Prin accesoriu se intelege orice obiect, piesa, componenta dintr-un echipament/mecanism/utilaj care constituie un element secundar, anex, complementar si care nu are importanta vitala in functionarea acestuia sau care nu este strict legat de functionarea acestuia, nu are rol activ/direct in actiunea/obiectul echipamentului de baza. De exemplu, producatorul/importatorul/dealerul poate introduce in baza de date, separat, elemente (si piese de schimb, daca acestea sunt organe active) din categoriile: hedere, tavalugi, bare de erbicidat, cupe, furci, lame, kit-uri pentru rapita, floareasoarelui etc., burghie pentru pamant sau beton, snecuri, clesti pentru baloti sau pentru busteni etc. 
 
Preturile din baza de date vor fi exprimate in Euro si nu vor include TVA. Pretul inscris reprezinta pretul de vanzare catre beneficiar (cu transport, montaj, instructaj personal, punere in functiune, alte taxe etc.). In cazuri justificate, sustinute de documente, moneda de exprimare poate fi USD. Inscrierea elementelor exprimate in moneda USD se va realiza in urma analizei de catre expertii SBD a documentelor prezentate. Verificarea rezonabilitatii pretului exprimat in moneda USD se va realiza utilizand cursul de schimb al Bancii Centrale Europene din data transmiterii elementului spre verificare. 
 
Metodologia pentru colectarea datelor necesare constituirii bazei de date cu preturi de referinta pentru masini, utilaje si echipamente specializate, are la baza principiile transparentei, asigurarii rezonabilitatii costurilor si bunei gestionari a fondurilor comunitare. 
 
Preturile de referinta sunt centralizate in cadrul Bazei de date cu preturi de referinta in care se regasesc urmatoarele informatii:
  • Cod CPV;
  • Denumirea produsului;
  • Marca;
  • Model (un model poate fi introdus o singura data in baza de date);
  • Caracteristici tehnice principale;
  • Specificatii tehnice standard detaliate – acestea vor reprezenta standardul de comercializare a produsului respectiv pe piata din Romania, conform informatiilor primite din partea distribuitorilor. Standardul de echipare reprezinta configuratia cea mai vanduta a echipamentului respectiv in Romania.
  • Observatii echipare;
  • Pret exprimat in Euro, fara TVA.
  • Pret exprimat in USD, fara TVA (acolo unde este cazul).
  • Observatii pret.
 
NOTA! Numele traderului care inscrie elemente in baza de date nu va aparea online, aceasta informatie fiind confidentiala.
 
Elaborarea, actualizarea si dezvoltarea Bazei de date cu preturi de referinta pentru masini, utilaje si echipamente specializate se va realiza de catre Serviciul Baze de date din cadrul AFIR cu respectarea urmatoarelor etape:
 
Pentru alocarea marcii in vederea inscrierii de elemente in Baza de date cu preturi de referinta producatorul/importatorul/dealerul acceseaza portalul AFIR, fiind necesar sa isi creeze (sau sa aiba creat) un cont de utilizator.
 
In acest cont, utilizatorul trebuie sa incarce urmatoarele documente semnate electronic: 
  • Solicitarea de inscriere;
  • Declaratie pe propria raspundere privind inscrierea in Baza de Date cu preturi de referinta;
  • Declaratia producatorului prin care recunoaste dreptul importatorului/dealerului autorizat de a-si stabili preturile de vanzare pentru Romania 
 
In cazul in care utilizatorul ale calitatea de producator documentele necesare inscrierii sunt:
  • Solicitarea de inscriere;
  • Declaratie pe propria raspundere privind inscrierea in Baza de Date cu preturi de referinta;
  • La incarcarea unui Dosar de marca nou de catre un trader, se verifica conformitatea documentelor transmise de catre trader in cel mult cinci zile lucratoare de la data primirii dosarului. In plus, fata de documentele incarcate, producatorul/importatorul/dealerul trebuie sa transmita la Serviciul Baze de date (pe hartie sau in format electronic) si un catalog cu preturi al producatorului sau o lista de preturi semnata de producator, sau alt(e) contract(e) de vanzare-cumparare cu alti clienti decat beneficiarii fondurilor derulate prin PNDR, incheiate cu minimum 30 de zile inainte de data solicitarii inscrierii in baza de date, sau print screen din configuratorul intern din care sa reiasa pretul, sau orice alta dovada care poate fi prezentata pentru a sustine rezonabilitatea preturilor elementelor solicitate a fi introduse in baza de date. In cazul in care se transmite lista de pret semnata de producator, aceasta trebuie sa contina detaliat gradul de echipare. In cazul in care se transmit documente care contin date personale (de ex. contracte de vanzare-cumparare, facturi etc.) acestea vor fi anonimizate in vederea respectarii protectiei datelor personale conform legislatiei in vigoare. Acestea se vor transmite in cel mult cinci zile lucratoare de la data incarcarii si transmiterii elementului catre verificare. In caz contrar, elementul va fi declarat neconform, traderul avand posibilitatea de a-l reinscrie.
 
ATENTIE! In baza de date se vor introduce preturile de vanzare catre beneficiari, nu preturile recomandate de producatori, acestea putand reprezenta doar o etapa de verificare a rezonabilitatii preturilor. 
 
NOTA! Preturile produselor aflate in perioada de promotie/discount/bonus, nu vor influenta preturile de referinta din Baza de Date. Producatorul/importatorul/dealerul care a inscris elementele in Baza de date, trebuie sa informeze din timp Serviciul Baze de date din cadrul AFIR asupra promotiilor/discount/bonus, perioadelor lor de desfasurare si a preturilor ce vor fi utilizate in aceste perioade (minim 5 zile lucratoare inainte de data inceperii perioadei de promotie/discount/bonus). In perioada promotiei/discountului, nu se admit achizitii directe utilizand baza de date AFIR la alte preturi decat cele de promotie, acesta fiind un pret fix la care nu se accepta alte discounturi (pentru promotii la care discountul este mai mare de 5%). In perioada promotiilor/discounturilor/bonusurilor, online vor fi mentionate clar conditiile care  definesc oferta in cauza. In acest sens, producatorul/importatorul/dealerul va completa in contul sau de pe site-ul AFIR toate detaliile promotiei/discountului/bonusului, pentru fiecare element in cauza.
 
Informatia se va prelua online in urma analizarii acesteia de catre expertii Serviciului Baze de date.
 
Conducerea AFIR sau Serviciul Baze de date poate decide aplicarea de verificari suplimentare pentru orice element sau grup de elemente pentru care exista transmisa documentatia completa. In acest caz, in cel mult 60 de zile, solicitantul va fi informat asupra acestui lucru si asupra termenului estimat pentru finalizarea verificarilor, care poate fi de cel mult 180 de zile.
 
In cazul acordarii unor bonusuri, care nu se pot afisa pe site-ul AFIR, de ex. o anumita firma acorda un echipament bonus sau un anumit discount acordat pentru achitarea facturilor inainte de termenul normal de eligibilitate (reduceri financiare) sau acordat pentru un anumit volum de vanzari realizat intr-o anumita perioada calendaristica (reduceri comerciale: ex. bonusuri anuale care se pot acorda si dupa facturarea bunurilor achizitionate in cadrul proiectului si care corecteaza costul stocurilor) care se vor putea acorda si pentru contractele de vanzarecumparare incheiate cu beneficiari ai fondurilor europene prin programele derulate de AFIR se vor anunta atat la cabinetul directorului general cat si la Directia Relatii Publice din AFIR (prin email pe adresele mentionate pe site-ul AFIR). In cazul in care AFIR intra in posesia unor informatii referitoare la faptul ca un trader care are inscrise elemente in baza de date, a acordat astfel de bonusuri fara a notifica in prealabil AFIR, toate elementele (din toate marcile) inscrise la solicitarea traderului in cauza se vor retrage din baza de date online pana la solutionarea diferendului, traderul fiind informat asupra acestui lucru in termen de maximum 30 de zile de la data retragerii elementelor. 
 
Actualizarea Bazei de date cu preturi de referinta presupune doua aspecte:
  • Actualizarea informatiilor si a preturilor;
  • Introducerea de noi elemente.
 
Actualizarea preturilor se va realiza o data la 12 luni pentru fiecare marca per trader in limita a 5%, sau o data la 6 luni pentru fiecare marca per trader in limita a 2,5%, cu aprobarea conducerii AFIR. Actualizarea preturilor unei marci se va realiza la solicitarea oficiala a producatorului/importatorului/dealerului care a inscris marca respectiva in Baza de Date in urma analizarii acesteia de catre expertii din cadrul Serviciului Baze de Date. Chiar daca perioada trecuta de la ultima solicitare de actualizare a preturilor este mai mare de 12 luni, procentul maxim acceptat este cel de 5%. In cazul in care traderul constata ca a introdus un pret gresit, are dreptul de a solicita corectarea acestuia in termen de maximum 5 zile lucratoare de la aparitia online a elementului. Odata cu depasirea termenului mentionat, traderul poate solicita actualizarea preturilor, fie o data pe an pentru fiecare marca per trader in limita a 5%, fie de doua ori pe an pentru fiecare marca per trader in limita a 2,5%, cu aprobarea conducerii AFIR.
 
Exceptie! Actualizarea preturilor cu un procent mai mare decat cele mentionate de 2,5%, respectiv 5% se poate accepta numai in urmatoarele cazuri:
  • daca noile preturi sunt comunicate oficial de producator;
  • daca este cazul de corectare a unor erori produse la transmiterea informatiilor catre AFIR.
 
In cazul in care traderul a solicitat actualizarea preturilor cu mai mult de 5% in decursul a 12 luni (crestere confirmata de catre producator), urmatoarea actualizare a preturilor se poate realiza dupa cel putin 12 luni de la cea anterioara. Pentru ambele exceptii, modificarea se va efectua la cererea oficiala din partea producatorului/importatorului/dealerului care a solicitat inscrierea elementului, in urma analizarii explicatiilor si daca este cazul a argumentatiei tehnice, de catre expertii din cadrul Serviciului Baze de Date.
 
Pentru informatii suplimentare puteti descarca GHIDUL BAZEI DE DATE CU PRETURI DE REFERINTA PENTRU MASINI, UTILAJE SI ECHIPAMENTE SPECIALIZATE UTILIZATA PENTRU EVALUAREA PROIECTELOR COFINANTATE DIN FONDUL EUROPEAN AGRICOL PENTRU DEZVOLTARE RURALA IN CADRUL PROGRAMELOR NATIONALE DE DEZVOLTARE RURALA in format .PDF dand click AICI!

Newsletter gratuit
Top 4 Afaceri agricole in 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".



Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Ultima ora

Idei de afaceri in agricultura



Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
Top 4 Afaceri agricole in 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".


Articole recomandate

Rubrica meteo
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton
 
 

Raport Special GRATUIT

Top 4 Afaceri agricole in 2024


Adauga mai jos adresa ta de mail si vei primi raportul special gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016