Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Ce s-a intamplat la „Saptamana Verde” de la Berlin
La editia din anul 2015 a Expozitiei Internationale Saptamana Verde, care are loc la Berlin in perioada 16 - 25 ianuarie 2015, Romania dispune de un spatiu de prezentare al potentialului sectorului agricol romanesc printr-o gama larga de produse, pe o suprafata de 327 metri patrati.
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, impreuna cu Ambasada Romaniei la Berlin, a organizat o intalnire cu directorii regionali si cei ai unitatilor din statele federale ale unui important lant de hypermarketuri din Germania, in vederea facilitarii contactului cu asociatiile, producatorii si companiile din domeniul agricol din Romania interesate de a patrunde pe piata germana.
„Reprezentantii acestui mare retailer au apreciat foarte mult calitatea produselor romanesti si ne asteptam ca, pana la incheierea expozitiei, sa putem vorbi si de semnarea a cel putin doua noi contracte pentru export”, a precizat Daniel Botanoiu.
Acesta a subliniat ca in cadrul targului au avut loc o serie de discutii intre conducerea MADR si omologi din Germania, Bulgaria, Olanda, Slovacia, Cehia, Ungaria si Republica Moldova, precum si cu noul comisar european, Phil Hogan, si reprezentanti ai Casei Regale din Marea Britanie, in vederea stimularii exporturilor de produse romanesti cu valoare adaugata mare.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri
Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...
valabila 48h
„Ministerul Agriculturii ii sustine pe producatorii care doresc sa participe la asemenea evenimente, deoarece acestea creeaza oportunitatea, pentru procesatori, de a identifica noi parteneri de afaceri. Spre exemplu, la editia din 2014 a targului Saptamana verde, trei producatori au incheiat contracte ferme, in baza carora au exportat produse cu valoare adaugata mare in Germania, Marea Britanie si Suedia. De asemenea, in urma participarii la expozitie, alti producatori au devenit mult mai vizibili in piata si au reusit sa devina furnizori de incredere pentru cateva lanturi de mari magazine, care au preluat produse conservate din legume si carne, atat pentru distributia pe piata interna, cat si pentru cea externa. Practic, participarea la asemenea evenimente poate constitui si o recomandare privind calitatea produselor obtinute de operatorii romani”, a spus secretarul de stat in Ministerul Agriculturii.
In cadrul Expozitiei internationale Saptamana Verde a avut loc si Summit-ul ministrilor Agriculturii, intrunire ajunsa la a saptea editie. Tema din acest an a Summit-ului a fost „Cresterea cererii pentru alimente, materii prime şi energie: oportunitati pentru agricultura, provocari pentru securitatea alimentara”.
Practic, oficialii prezenti la summit au stabilit o serie de actiuni concrete, atat la nivel european, cat si international, care vizeaza cresterea competitivitatii sectorului agroalimentar, prin stimularea producerii si exportului de produse cu valoare adaugata mare, utilizarea corecta a resurselor naturale si protectia mediului, care sa asigure continuarea si dezvoltarea sustenabila in sectorul agroalimentar.
La editia din anul 2015 a Expozitiei internationale Saptamana Verde, care are loc la Berlin in perioada 16 - 25 ianuarie 2015, Romania dispune de un spatiu de prezentare al potentialului sectorului agricol romanesc printr-o gama larga de produse, pe o suprafata de 327 metri patrati. Printre produsele expuse se regasesc branzeturi, produse procesate din carne, vinuri, palinca, uleiuri, gemuri, zacusca, produse de patiserie, obtinute de operatori din sectorul traditional si ecologic din diverse zone ale tarii.
In primele 10 luni din 2014, Romania a exportat produse agroalimentare de aproape 4,5 miliarde de euro, in timp ce excedentul comercial a depasit 496,5 milioane de euro la finele lunii octombrie din 2014, fiind de 2,7 ori mai mare decat valoarea inregistrata in perioada similara din 2013, potrivit datelor furnizate de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
„In perioada ianuarie - octombrie 2014, exporturile de produse agroalimentare din perioada ianuarie-octombrie 2014 au insumat 4,488 miliarde euro, in crestere cu 397 milioane de euro fata de perioada corespunzatoare din 2013, respectiv cu 9,7 procente, in timp ce importurile au crescut usor cu 2,1% (82,5 milioane euro), pana la 3,992 miliarde de euro”, arata datele statistice ale MADR.
Romania a reusit, in 2013, pentru prima data in ultimii 20 de ani, sa inregistreze un excedent de peste 300 de milioane de euro in comertul cu produse agroalimentare, fata de un deficit de aproape 800 de milioane de euro in anul 2012.
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturiUltima ora
- » Maximizarea randamentului culturilor de cereale: 4 investitii inteligente pentru micii fermieri
- » AFIR: Fermierii trebuie sa tina cont de cateva sfaturi importante
- » Afaceri culinare. Retete din carne de melc
- » 3 modalitati eficiente de finantare a producatorilor din agricultura
- » Ciuperci mici si ciuperci mari: pricipalele culturi
Idei de afaceri in agricultura