Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acţiunile de informare şi de promovare pentru produsele agricole: o strategie cu puternică valoare adăugată europeană pentru promovarea savorilor Europei


Calitatea produselor agricole și agroalimentare europene este confirmată pe scară largă. Rod al tradițiilor, meșteșugurilor și capacității de inovare a producătorilor, modelul european este, în egală măsură, rezultatul unei politici agricole comune (PAC) puternice și al unor standarde de producție unice în lume. Acest model, care joacă un rol decisiv în capacitatea Uniunii Europene de a crea dinamici economice locale, de a răspunde așteptărilor consumatorilor europeni și de a trezi interesul consumatorilor din țările terțe, trebuie promovat.
Succesele obținute de sectorul agricol și agroalimentar european nu trebuie să ascundă provocările considerabile pe care acesta le are de înfruntat. Mai întâi, eforturile producătorilor din UE în ceea ce privește aspectele sanitare, de mediu sau bunăstarea animalelor nu sunt întotdeauna cunoscute sau recunoscute la adevărata lor valoare.

Apoi, noi actori s-au impus în calitate de concurenți redutabili atât pe piețele tradiționale din UE, cât și pe piețele emergente. În sfârșit, UE dispune de un patrimoniu culinar de o mare diversitate, pe care trebuie să îl valorifice din plin. PAC permite eliberarea și punerea în valoare a potențialului sectorului agricol și agroalimentar european.

Procesul de reformă care se desfășoară în prezent va permite acestei politici, după 2013, să contribuie pe deplin la Strategia Europa 2020 pentru o creștere inteligentă, durabilă și favorabilă incluziunii, susținând o agricultură care poate constitui o sursă pentru securitatea alimentară, pentru utilizarea durabilă a resurselor naturale și pentru dinamismul zonelor rurale. În paralel, este necesară inițierea unei dezbateri aprofundate asupra politicii de informare și de promovare pentru produsele agricole, care constituie unul dintre instrumentele PAC.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cultura de sofran


Afla acum tot ce trebuie sa stii despre cultura de sofran - "aurul rosu"   Iti propunem afacerea anului cultura de sofran De ce tocmai sofran Pentru ca Sofranul Crocus stativus furnizeaza cel mai scump condiment din lume Si nu numai Este si cel mai scump aliment mai scump decat caviarul carnea de vita Kobe sau otetul...

Oferta Speciala
valabila 48h

Scopul prezentei cărți verzi este de a iniția această dezbatere la care să participe toți actorii implicați

- consumatorii, producătorii, distribuitorii și administrațiile
- în vederea definirii contururilor unei strategii de promovare și de informare precise și ambițioase, care să poată valorifica mai bine resursele considerabile ale sectorului agricol și agroalimentar european.

Politica de informare și de promovare pentru produsele agricole a fost creată la începutul anilor '80 ai secolului trecut și s-a extins progresiv la majoritatea produselor agricole și agroalimentare supuse unei prime prelucrări.

La sfârșitul secolului, în completarea măsurilor instituite în ceea ce privește igiena și securitatea sanitară, această politică și-a dovedit capacitatea de a susține eforturile producătorilor din UE în vederea restabilirii încrederii consumatorilor, zguduită de crizele contaminării cu dioxină și ale encefalopatiei spongiforme bovine (ESB), și s-a remarcat prin crearea unui mediu favorabil deschiderii unor piețe noi pentru produse precum uleiul de măsline care, înainte, nu era distribuit decât într-un cadru restrâns în Europa de Nord sau în Europa Centrală.

În sfârșit, această politică a contribuit la dezvoltarea etichetelor de calitate care permit consumatorilor să cunoască mai bine oferta alimentară a UE. Dincolo de aceste exemple pozitive, ultimii cinci ani (a se vedea tabelul referitor la perioada 2006-2010)1 au arătat, de asemenea, limitele politicii de informare și de promovare pentru produsele agricole actuale în ceea ce privește următoarele aspecte:

- repartizarea geografică a programelor nu acoperă în mod satisfăcător diversitatea produselor și a tehnologiilor din toate statele membre ale UE;
- inițiativele numite „multinaționale” sau cele privind „ mai multe produse” care vizează mai multe state membre sau mai multe produse în mod coordonat nu sunt încurajate suficient sau par prea complexe pentru a se derula în cadrul actual. Cu toate acestea, ele permit multiplicarea efectului acțiunilor inițiate;
- piețele mondiale sunt în plină dezvoltare. UE este un lider mondial al comerțului agricol și agroalimentar, însă partea sa de piață se diminuează în favoarea altor actori mai ofensivi. Acțiunile de promovare în afara UE sunt, în prezent, limitate (reprezentând mai puțin de jumătate din cele de pe piața internă). Ar fi important să se determine dacă UE ar trebui să își consolideze acțiunile la acest nivel;
- de asemenea, Curtea de Conturi Europeană a pus în evidență puncte slabe, în 2009, în urma efectuării unui audit cu privire la eficacitatea acțiunilor de informare și de promovare.

Descarcă documentul
carte-verde-promovare-produse-alimentare-europene
Newsletter gratuit
Top 4 Afaceri agricole in 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".



Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Idei de afaceri in agricultura



Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
Top 4 Afaceri agricole in 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".


Articole recomandate

Rubrica meteo
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton