Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Agricola Bacau: cifra de afaceri in crestere, in primul trimestru
În primul trimestru al anului 2010, Agricola Bacău a înregistrat o cifră de afaceri estimată la aproximativ 83,023 mil lei, cu 5,1% mai mult faţă de cifra de afaceri înregistrată în primul trimestru al anului 2009. Potrivit unui comunicat remis RECOLTA.EU, cifrele de afaceri înregistrate de firmele din cadrul grupului au următoarele evoluţii, comparativ cu primul trimestru al anului 2009:
- Agricola International (carne de pasare) - in scadere 6,9%
- Avicola Lumina (oua de consum) - crestere de 50%
- Sabac (preparate fierte-afumate şi salamuri crude uscate) - in crestere cu 49,6%
- Europrod (Semipreparate şi produse pre-gătite) - crestere cu 17,1%
“Deşi volumul de carne de pui comercializată în primul trimestru al acestui an a fost cu + 0,2% mai mare decât cel înregistrat în perioada similară a anului trecut, veniturile obţinute din comercializarea cărnii de pui se situează la – 6,9 procente faţa de trim I al anului 2009 – un rezultat bun în comparaţie cu evoluţia pieţei cărnii de pui de la începutul acestui an”, a declarat Grigore Horoi, presedinte Agricola Bacau.
Astfel, potrivit MEMRB, in primele luni din 2010 piata de profil a scazut în volum (consum) cu aproape 18%, iar în valoare cu peste 20 de procente. De asemenea, preţul mediu de vânzare al pieţei a scăzut cu 13% (tinand cont şi de rata inflaţiei), în timp ce preţul mediu de vânzare la produsele Agricola Bacău a scăzut cu doar 7%.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Realizarea de sapun natural este cea mai profitabila afacere Obtii venituri de 1 000 de lei pentru doar 2 ore de munca Ce contine Ghidul practic pentru realizarea de sapun natural Cum sa faci sapun 100 natural – nu numai informatiile de baza ci toate sfaturile si trucurile necesare pentru a obtine inca de la prima incercare ...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
“Rezultatele inregistrate in primele trei luni ale anului 2010 sunt strans legate de evenimentele economice din ultima vreme, care produc efecte mult mai severe în această perioadă faţă de acelaşi interval din 2009, respectiv: şomaj în creştere, reducerea veniturilor realizate din salarii, pensii, ş.a., starea de nesiguranţă privind « ziua de mâine». În plus, se ştie că în mod tradiţional consumul de carne de pui este redus în anotimpul rece, şi mai ales în perioada postului Paştelui. Semnalele din ultima vreme arată însă o revenire a vânzărilor pe segmentul cărnii de pasăre, deşi eliminarea subvenţiilor din agricultură anulează în continuare marjele producătorilor”, a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.
La salamurile crude-uscate şi preparatele fierte afumate, obţinute la Salbac Dry Salami, vânzările au înregistrat, în trimestrul I 2010 faţă perioada similară a anului trecut, creşteri semnificative: + 52% în volum şi, respectiv, +49,6% în valoare, în condiţiile unei nesemnificative scăderi a preţului mediu practicat de Agricola pe kilogram, dar mai ales în condiţiile unei scăderi în volum a pieţei cu 1,5% şi o scădere în valoare de aproape 1,9%.
Aici se remarcă în continuare sortimentul nostru cu cea mai mare notorietate, Salamul de Sibiu Agricola Bacău, care în a doua jumătate a anului 2009 a ajuns lider în total segment Salam Sibiu comercializat pe piaţa din România, cu o cotă de 31%. Şi în luna ianuarie 2010 Salamul de Sibiu Agricola Bacău a fost lider în vânzări în total segment, urmând ca la sfârşitul acestei luni să se confirme această performanţă pentru lunile februarie-martie a.c.
La categoria semipreparate şi produse pre-gătite din carne, pe care le obţinem la fabrica Europrod, am înregistrat în primul trimestru 2010, o creştere în volum a vânzărilor cu 23% şi o creştere valorică de 17,1%, pe fondul unei diminuări cu 6% a preţului mediu de vânzare, si a menţinerii trendului unei scăderi pronunţate a pieţii acestor produse. De asemenea, vânzările de produse pre-gătite vegetale Sav’Or, în perioada Postului de Paşte în 2010, au înregistrat vânzări cu 39% mai mari faţă de perioada postului de anul trecut.
Trendul vânzărilor de produse semipreparate şi produse pre-gătite este ascendent în canalul retailului modern. În luna martie , Agricola a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 41% pe acest canal faţă de luna precedentă (+ 27% faţă de martie 2009). Cele mai vândute sortimente în această perioadă au fost Cordon Bleu semipreparat Agricola Bacău şi Nuggets de pui Sav’Or.
La nivelul Grupului, Agricola Bacău şi-a bugetat o creştere a cifrei de afaceri pentru anul 2010 cu aproximativ 17%, cu o marjă netă de 3,5 – 4%, în condiţiile în care piaţa va accepta inevitabilele creşteri a preţurilor.
Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie.
Autor:
Dragos Serban
Newsletter gratuit
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Idei de afaceri in agricultura