Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Clarificari privind actualizarea contractelor de achizitie publica derulate de beneficiarii publici ai PNDR 2020
Agentia pentru Finantarea Investitiilor Rurale aduce clarificari referitoare la modalitatea de actualizare a contractelor de achizitie publica de lucrari in derulare si la procedurile de atribuire in desfasurare, aferente contractelor de finantare incheiate cu autoritatile publice, in contextul modificarilor privind salariul minim din domeniul constructiilor, prevazute in OUG nr. 114/2018.
„Modificarile legislative prevazute in OUG nr. 114/2018 simplifica procedurile de achizitie, aduc noutati cu privire la controlul ex-ante, dar impun si actualizarea contractelor de achizitie publica pentru beneficiarii nostri publici, acolo unde este cazul. As vrea sa precizez ca actualizarea pretului contractului se poate aplica doar atunci cand reprezinta o modificare nesubstantiala, respectiv atunci cand nu introduce conditii care, daca ar fi fost incluse in procedura de atribuire initiala, ar fi condus la acceptarea unei alte oferte decat cea acceptata initial sau ar fi atras si alti participanti la procedura de atribuire si cand nu schimba echilibrul economic al contractului de achizitie publica in favoarea contractantului. De asemenea, costurile suplimentare generate prin actualizarea pretului contractului, se pot deconta de catre AFIR, pana la limita valorii pentru actualizare prevazuta in bugetul indicativ al proiectului.”, a explicat Adrian Chesnoiu, Directorul general al AFIR.
Astfel, actualizarea contractelor de achizitie publica de lucrari se face in baza prevederilor art. 221, lit. (e) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, ale art. 164, alin. (4) din HG nr. 395/2016 de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru si ale Instructiunii ANAP nr. 2/21.12.2018 privind ajustarea pretului contractului de achizitie publica/sectoriala.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online
Vrei sa demarezi o afacere online Secretele comertului online iti sunt in sfarsit dezvaluite in stick-ul “Magazin Online - cum sa pornesti propria ta afacere online” Te gandesti sa demarezi o afacere orice fel de afacere Atunci primul pas pe care il ai OBLIGATORIU de facut consta in realizarea unui mic studiu de piata serios...
valabila 48h
Actualizarea pretului contractului se aplica doar contractelor de achizitie incheiate dupa intrarea in vigoare a Legii nr. 98/2016, conform art. 236, alin. (3) din aceasta. Pentru contractele incheiate ca urmare a finalizarii unei proceduri de atribuire initiate in baza OUG nr. 34/2006, se vor avea in vedere prevederile Capitolului IV din Instructiunea ANAP nr. 2/2018.
In cazul procedurilor de atribuire aflate in derulare la momentul intrarii in vigoare a OUG nr. 114/2018, se va avea in vedere art. 6, alin (1) din Instructiunea ANAP nr. 2/2018 conform caruia „pretul se va ajusta prin actualizarea elementelor de cost/pret care au suferit modificari, ori de cate ori se constata aparitia unei situatii imprevizibile, aparute oricand pe perioada derularii procedurii de atribuire” si art. 6, alin. (2) care prevede ca „actualizarea pretului contractului de achizitie publica/sectoriala va fi realizata odata cu semnarea contractului, daca este cazul”.
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturiIdei de afaceri in agricultura