Comunica experienta
AgroRomania.ro


Email Facebook
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cu cât se scumpesc de fapt alimentele?


Românii sunt bombardaţi cu informaţii referitoare la majorarea preţurilor la alimente, dar de multe ori acestea nu sunt corect prezentate şi ajung mai degrabă să inducă în eroare consumatorii în loc să-i informeze.

Dacă majorarea preţurilor este subiectul preferat al jurnaliştilor şi este folosit de producătorii de alimente atunci când vor să mai obţină ceva, scăderea preţurilor este utilizată de politicieni pentru a obţine capital electoral.
Liviu Voinea, directorul executiv al Grupului de Economie Aplicată (GEA) a explicat, pe baza unui studiu realizat de institutul pe care îl conduce, că percepţia consumatorilor este că preţurile cresc mai mult decât se întâmplă de fapt. Astfel, potrivit datelor pe anul trecut, consumatorii consideră că preţurile au crescut cu 31%, când, de fapt, datele statistice indică o majorare a preţurilor la alimente de numai 8%.

Producătorii scumpesc mai puţin decât anunţă

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cresterea prepelitelor japoneze


Cresterea prepelitelor japoneze Lucrarea "Cresterea prepelitelor japoneze" - iti asigura toate informatiile de care ai nevoie pentru a demara acest tip de afacere - iti arata punctele sensibile inerente oricarui inceput - te ajuta sa eviti greseli costisitoare Informatiile prezente pe CD-ul "Cresterea prepelitelor...

Oferta Speciala
valabila 48h

Voinea a explicat, pe baza indicelui de elasticitate a preţurilor finale la retaileri în funcţie de preţul la producător, că o majorare de 10% a preţului de producătorajunge să se transmită la consumatorul final doar ca o creştere de 1,5%.

O consecinţă a transferului doar parţial al majorării preţului la consumatorul final este scăderea profitabilităţii producătorului, pentru că majorarea preţului la producător nu se transmite integral la retailer.

„Informaţiile de presă ne spun doar cu cât cresc preţurile la producător, nu şi la retailer. Totodată, producătorii locali sunt în competiţie şi cu importurile. Producătorii din afară poate că sigur primesc mai multe subvenţii decât în Români”, a afirmat directorul executiv GEA.

El a adăugat că nu ţine de retaileri de a proteja producţia locală ci de capacitatea statului de a plăti subvenţiile la timp şi dorinţa băncilor de finanţa sectorul micilor producători.

Citeste mai mult in Capital
Newsletter gratuit
TOP 4 Afaceri agricole în 2025

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".



Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Rentrop ∧ Straton
Newsletter gratuit
TOP 4 Afaceri agricole în 2025

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".


Articole recomandate

Rubrica meteo
Manager | Stiri si analize economice
Rentrop & Straton
 
 

Raport Special Gratuit
TOP 4 Afaceri agricole în 2025
Adauga mai jos adresa ta de email si vei primi raportul special gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025" impreuna cu cele mai noi stiri si informatii din agricultura.
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016