Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Relatia dintre producatori si marile magazine, in atentia autoritatilor europene
Conform declaratiilor facute recent de ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, comisia europeana urmeaza sa prezinte la sfarsitul anului un punct de vedere oficial in aceasta privinta.
„Saptamana aceasta a avut loc, la Bratislava, o reuniune a Ministrilor Agriculturii Membri ai Grupului de la Visegrad, unde s-a discutat si aceasta problema si unde s-a cerut un raspuns din partea Comisiei Europene la intrebarea 'cum functioneaza relatia dintre producatori si hipermarketuri in fiecare stat membru?'. In acest context, s-a simtit nevoia elaborarii unei scrisori comune in care fiecare stat a expus situatia existenta. Pana la sfarsitul anului 2015, Comisia intentioneaza sa formuleze public un punct de vedere vizavi de aceasta relatie si eventuala necesitate a elaborarii unor acte legislative europene. Aceste aspecte vor fi dezbatute insa si la nivel european (...). Eu consider ca trebuie sa existe o legislatie europeana comuna care sa reglementeze foarte clar acest lucru si cred ca toate statele trebuie sa se implice”, a declarat zilele acestea Daniel Constantin ministrul Agriculturii.
Seful MADR a precizat ca in Romania producatorii nu au o putere de negociere foarte mare in relatia cu hipermarketurile pentru ca nu sunt asociati, desi "exista din ce in ce mai multe produse romanesti si din ce in ce mai bune din punct de vedere calitativ".
„Intr-adevar, in Romania, producatorii nu au o putere de negociere foarte mare, atata timp cat nu se creeaza acele grupuri de producatori sau acele cooperative prin care pot sa comercializeze in comun productia. Grupul Hortifruct este prezent aici, dar si in alte mari retele de magazine si, de aceea, nu sunt probleme deosebite de taxe si de distributie. Daca producatorii romani erau mai puternici, azi nu aveam doar 40-50% din produsele comercializate ca fiind produse romanesti, ci mult mai multe. Si aceasta dezbatere pe care o facem este mai mult decat benefica, pentru ca acum exista din ce in ce mai multe produse romanesti si din ce in ce mai bune din punct de vedere calitativ, dar urmeaza sa reglementam si problema legata de piata. Este aceasta batalie legata de pret si de profitul producatorului. Vrem sa crestem competitivitatea producatorului roman pe toate aspectele: capitalizare, organizare, astfel incat sa avem o dezvoltare durabila a agriculturii romanesti”, adaugat Daniel Constantin
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cresterea prepelitelor japoneze
Cresterea prepelitelor japoneze Lucrarea "Cresterea prepelitelor japoneze" - iti asigura toate informatiile de care ai nevoie pentru a demara acest tip de afacere - iti arata punctele sensibile inerente oricarui inceput - te ajuta sa eviti greseli costisitoare Informatiile prezente pe CD-ul "Cresterea prepelitelor...
valabila 48h
Comisia Europeana a adoptat anul trecut o comunicare prin care incurajeaza statele membre sa identifice modalitati de crestere a protectiei micilor producatori de produse agroalimentare fata de eventualele practici neloiale ale unor parteneri comercianti mult mai bine organizati. Scopul acestei analize este de a echilibra fortele pe lantul de comercializare/aprovizionare, de a oferi consumatorilor posibilitatea de a alege produsele pe care si le doresc si fermierilor o mai buna deschidere catre piata.
Discutiile din cadrul reuniunii organizate la Bratislava au pornit de la analiza evolutiei pietei agroalimentare la nivel mondial si UE, precum si de la preocuparile producatorilor agricoli privind o mai buna functionare a lantului alimentar.
Prin declaratia comuna a statelor membre ale Grupului de la Visegrad s-a recunoscut faptul ca sustenabilitatea aprovizionarii lantului alimentar se bazeaza pe trei sectoare importante — agricultura, industria alimentara si sectorul de distributie—, functionarea acestora fiind prioritara si esentiala la nivel UE pentru consumator. De asemenea, instabilitatile economice sau problemele structurale care se pot manifesta pe oricare din aceste trei sectoare influenteaza negativ functionarea intregului lant cu efecte nedorite in asigurarea aprovizionarii consumatorilor.
Declaratia consemneaza ca dezechilibrele de negociere dintre parti pot conduce la practici comerciale neloiale, cel mai puternic afectati fiind fermierii si micile intreprinderi de industrie alimentara. Fenomenul de globalizare in anumite sectoare economice si de internationalizare a capitalului tind sa devina o problema la nivelul UE.
Tarile participante au salutat initiativa Comisiei si a Parlamentului European de a lansa dezbateri privind practicile neloiale si au solicitat continuarea acestei preocupari comune prin elaborarea de analize si prezentarea de initiative legislative.
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturiIdei de afaceri in agricultura