Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Transavia, Agricola Bacau si Agroli, principalii concurenti pe piata carnii de pui
Lupta pentru primul loc pe piata carnii de pui s-a terminat anul trecut cu bine pentru Transavia, care si-a atins tinta de 100 de milioane de euro cifra de afaceri. Batalia se muta acum pe al doilea loc din top, unde fostul lider, Agricola Bacau, ar putea fi amenintat de grupul libanez Agroli, care planuieste investitii in abator, ferme greenfield si magazine de aproape 40 de milioane de euro in urmatorii doi ani, scrie Business Magazin.
“Este un paradox”, recunoaste Ioan Popa, directorul general si proprietarul producatorului de carne de pui Transavia. Omul de afaceri vorbeste la telefon din masina in timp ce se indreapta dinspre Alba, unde este sediul central al afacerii Transavia, catre Brasov, unde se afla cel de-al doilea centru de greutate al companiei, Agricola Brasov, companie pe care Popa a cumparat-o in 2007.
Practic, anul trecut, proprietarul Transavia a integrat in grup atat achizitia de la Brasov, cat si Cerealcom Alba Iulia, dar a si investit 21 de milioane de euro in retehnologizare, realizand astfel o dublare a cifrei de afaceri (de la 50 mil. euro in 2007 la 100 mil. euro in 2008). Paradoxul despre care vorbeste Ioan Popa este reprezentat insa de vanzarile pe care le-a avut Transavia in ianuarie si februarie 2009: “Au fost cu aproape 50% mai mari decat cele din ianuarie si februarie 2008, desi toata lumea spune ca e criza”. Omul de afaceri recunoaste ca e criza, dar are si o explicatie: este vorba despre scumpirea carnii de porc si vita din primele luni ale anului, care au facut din carnea de pui “cea mai ieftina proteina”. Trendul din primele luni il face pe Ioan Popa sa vada o crestere cel putin curajoasa pentru acest an, de 30%: “Cresterea va veni din vanzari, deoarece ne-am marit capacitatea de productie (anul acesta vom produce peste 50.000 de tone de carne) si am investit in marketing”. Ioan Popa se refera aici atat la cele doua campanii de media desfasurate, dar si la lansarea unui nou brand de produse congelate - Papane, care s-a alaturat brandurilor Frateus, Ella Bella sau Fragedo.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cresterea prepelitelor japoneze
Cresterea prepelitelor japoneze Lucrarea "Cresterea prepelitelor japoneze" - iti asigura toate informatiile de care ai nevoie pentru a demara acest tip de afacere - iti arata punctele sensibile inerente oricarui inceput - te ajuta sa eviti greseli costisitoare Informatiile prezente pe CD-ul "Cresterea prepelitelor...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
Citeste mai mult in Business Magazin
Autor:
Dragos Serban
Newsletter gratuit
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".
Votati articolul
Nota: 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Idei de afaceri in agricultura