Uniunea Europeană şi Guvernul german doresc înlocuirea treptată a carburanţilor fosili cu cei biologici. Intenţia este însă una greşită, scrie Deutsche Welle.
Nu orice lucru catalogat drept "bio" este automat mai puţin nociv pentru mediu. La ora actuală există puţini carburanţi biologici care oferă avantaje incontestabile din punct de vedere ecologic. Printre acestea figurează gazul metan, obţinut din bălegar. Astfel de reziduri sunt însă disponibile doar în cantităţi limitate.
Dacă scopul UE este acela de a înlocui petrolul la scară largă, suprafeţe agricole imense vor trebui folosite pentru cultivarea de materii prime destinate producţiei de biodiesel, respectiv etanol, ca înlocuitor al benzinei. La acest capitol, Statele Unite şi Brazilia sunt principalii producători de carburanţi biologici, obţinuţi mai ales din porumb. Cultivarea de porumb pe arii extinse produce însă cantităţi mari de protoxid de azot (cunoscut şi sub numele popular de gaz ilariant), care dăunează mediului. Deloc neglijabilă este şi cantitatea de energie utilizată în procesul de transformare a porumbului în etanol.
Efecte la fel de nocive
Aşadar, alimentarea automobilului cu etanol produce aceaşi cantitate de gaze cu efect de seră ca şi carburanţii fosili, consideră specialiştii Ministerului elveţian al Mediului. Un exemplu şi mai grăitor al răului pe care îl generează asupra mediului producţia de biocombustibili este utilizarea uleiului de palmier, folosit în mai ales în ţările din sudul Asiei. În Indonezia, de pildă, mii de hectare de pădure tropicală au fost incendiate pentru a face loc plantaţiilor de palmieri, operaţiune care are efecte catastrofale asupra mediului din cauza fumului plin de dioxid de carbon provocate de arderi.
Între timp, UE a reacţionat şi solicită producătorilor de combustibili biologici garanţii că procesul industrial nu a afectat pădurea tropicală.
Continentul european a devenit însă tărâmul pe care sunt experimentate şi alte forme de combustibili biologici, consideraţi a avea un aşa-numit "bilanţ ecologic" mai bun. Specialiştii invocă din ce în ce mai des trestia de zahăr ca posibil furnizor de combustibil în viitor. Tresia de zahăr este mult mai eficientă decât porumbul sau grâul, dar nu creşte decât în zonele tropicale şi sub-tropicale, adică exact acolo unde ecosistemul planetei este cel mai sensibil.
Nu orice lucru catalogat drept "bio" este automat mai puţin nociv pentru mediu. La ora actuală există puţini carburanţi biologici care oferă avantaje incontestabile din punct de vedere ecologic. Printre acestea figurează gazul metan, obţinut din bălegar. Astfel de reziduri sunt însă disponibile doar în cantităţi limitate.
Dacă scopul UE este acela de a înlocui petrolul la scară largă, suprafeţe agricole imense vor trebui folosite pentru cultivarea de materii prime destinate producţiei de biodiesel, respectiv etanol, ca înlocuitor al benzinei. La acest capitol, Statele Unite şi Brazilia sunt principalii producători de carburanţi biologici, obţinuţi mai ales din porumb. Cultivarea de porumb pe arii extinse produce însă cantităţi mari de protoxid de azot (cunoscut şi sub numele popular de gaz ilariant), care dăunează mediului. Deloc neglijabilă este şi cantitatea de energie utilizată în procesul de transformare a porumbului în etanol.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cultura de sofran
Afla acum tot ce trebuie sa stii despre cultura de sofran - "aurul rosu" Iti propunem afacerea anului cultura de sofran De ce tocmai sofran Pentru ca Sofranul Crocus stativus furnizeaza cel mai scump condiment din lume Si nu numai Este si cel mai scump aliment mai scump decat caviarul carnea de vita Kobe sau otetul...
Oferta Speciala
valabila 48h
valabila 48h
Efecte la fel de nocive
Aşadar, alimentarea automobilului cu etanol produce aceaşi cantitate de gaze cu efect de seră ca şi carburanţii fosili, consideră specialiştii Ministerului elveţian al Mediului. Un exemplu şi mai grăitor al răului pe care îl generează asupra mediului producţia de biocombustibili este utilizarea uleiului de palmier, folosit în mai ales în ţările din sudul Asiei. În Indonezia, de pildă, mii de hectare de pădure tropicală au fost incendiate pentru a face loc plantaţiilor de palmieri, operaţiune care are efecte catastrofale asupra mediului din cauza fumului plin de dioxid de carbon provocate de arderi.
Între timp, UE a reacţionat şi solicită producătorilor de combustibili biologici garanţii că procesul industrial nu a afectat pădurea tropicală.
Continentul european a devenit însă tărâmul pe care sunt experimentate şi alte forme de combustibili biologici, consideraţi a avea un aşa-numit "bilanţ ecologic" mai bun. Specialiştii invocă din ce în ce mai des trestia de zahăr ca posibil furnizor de combustibil în viitor. Tresia de zahăr este mult mai eficientă decât porumbul sau grâul, dar nu creşte decât în zonele tropicale şi sub-tropicale, adică exact acolo unde ecosistemul planetei este cel mai sensibil.
Autor: AgroRomania.ro
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News








