Programul national de sprijin pentru vinurile romanesti 2019 - 2023
Publicat la data de 11 Iun. 2019 in:
Subventii Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR) anunta lansarea sesiunii pentru depunerea programelor de promovare a vinurilor in cadrul Programului national de sprijin in sectorul vitivinicol 2019-2023.
Programele se intocmesc cu respectarea cerintelor si formatului din „Ghidul solicitantului – Masura de promovare a vinurilor”, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 261/04.04.2019 si se transmit la MADR in sesiune continua, pana la data de 15 iunie 2023.
Actiunile de promovare a vinurilor au ca obiect produsele de calitate, destinate consumului direct, pentru care exista oportunitati privind exportul sau posibilitatea unor noi piete de desfacere: vinuri cu DOC, IG sau vinurile pentru care se indica soiul vitei-de-vie.
Nota! Toate actele necesare sunt disponibile la finalul articolului.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Propriul meu plan de afaceri
Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai planuri de afaceri standard Esti o persoana dinamica Profita de Stick-ul "Propriul meu plan de afaceri" Ai 7 modele practice de planuri de afacere cu care obtii mai usor finantari si chiar fonduri europene la mai putin de 100 de lei Stick-ul "Propriul meu plan de...
Oferta Speciala
valabila 48h
Tipurile de actiuni eligibile pentru acordarea sprijinului financiar in cadrul programelor de promovare in tarile terte sunt:
-
relatii publice, actiuni de promovare sau de publicitate, care vizeaza in mod special standardele inalte ale produselor europene, in mod deosebit in ceea ce priveste calitatea, siguranta alimentara sau mediul;
-
participarea la evenimente, targuri sau expozitii de importanta internationala;
-
campanii de informare, in special privind sistemele UE referitoare la denumirile de origine, indicatiile geografice si productia ecologica;
-
studii ale noilor piete, necesare pentru extinderea pietelor de desfacere;
-
studii de evaluare a rezultatelor actiunilor de informare si promovare.
Actiunile au ca obiect vinurile cu DOC, IG sau vinurile pentru care se indica soiul vitei-devie de calitate, destinate consumului direct, pentru care exista oportunitati privind exportul sau posibilitatea unor noi piete de desfacere.
Actiunile eligibile de informare in statele membre pot fi efectuate prin campanii de informare si prin participarea la evenimente, targuri si expozitii importante la nivel national sau la nivelul UE si constau in oferirea de informatii consumatorilor din Uniune in ceea ce priveste:
-
consumul responsabil de vin si riscul asociat consumului nociv de alcool;
-
schema UE privind denumirile de origine controlata si indicatiile geografice protejate in relatie cu calitatea specifica, reputatia sau alte caracteristici ale vinului datorate mediului geografic specific sau originii acestuia.
Cheltuieli eligibile in programul national de sprijin pentru vinurile romanesti 2019 - 2023
Tipurile de cheltuieli eligibile, corespunzatoare actiunilor eligibile, sunt mentionate la literele B.I si B.II din anexa nr. 3 la contractul privind punerea in aplicare a programelor de promovare a vinurilor, document prevazut ca model in anexa nr. 2 la Ordinul MADR nr. 1.529/2018, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 36 bis/14 ianuarie 2019:
-
B.I − cheltuieli eligibile privind actiunile de informare in statele membre;
-
B.II − cheltuieli eligibile privind actiunile de promovare in tarile terte.
Actiunile de informare in statele membre cuprind urmatoarele tipuri de cheltuieli eligibile:
a) cheltuieli privind participarea la evenimente, targuri sau expozitii importante la nivel national sau la nivelul UE:
-
taxele de participare;
-
mostre de produse;
-
elaborare (conceptie, productie), transport materiale de informare;
-
costurile pentru transportul, asigurarea si manipularea mostrelor si materialelor promotionale;
-
costul inscrierii beneficiarului in catalogul expozitiei;
-
inchirierea spatiilor si a standurilor;
-
costurile aferente elaborarii proiectului de executie, construirea si/sau amenajarea spatiului expozitional, transportul materialelor aferente;
-
costuri aferente instalarii si demontarii standului;
-
costuri de functionare in cadrul evenimentului: apa, electricitate, echipament personal stand, costuri aferente crearii unei baze de date si organizarii unor evenimente pe parcursul actiunii, intalniri cu grupurile-tinta, asociate cu dineuri tematice, prezentari/degustari de vinuri, seminare de mica si mare anvergura;
b) cheltuieli privind campanii de informare, diseminarea cunostintelor stiintifice si a informatiilor referitoare la sistemele UE privind denumirile de origine, indicatiile geografice, asociate dupa caz, cu vizite la locul de productie si degustari pentru ilustrarea calitatii, reputatiei sau altor caracteristici specifice ale vinului datorate terroir-ului, diseminarea cunostintelor stiintifice si a informatiilor referitoare la consumul responsabil de vin si riscul asociat consumului nociv de alcool;
c) cheltuieli de personal, cheltuieli de transport, cazare, diurna necesare pentru punerea in aplicare a actiunilor, inclusiv in legatura cu evaluarea rezultatelor actiunilor de informare;
d) cheltuieli generale suportate de beneficiar in legatura cu pregatirea, punerea in aplicare sau urmarirea punerii in aplicare a programului, inclusiv pentru contabilitatea aferenta acestuia si cheltuielile cu auditurile externe.
Actiunile de promovare in tari terte cuprind urmatoarele tipuri de cheltuieli eligibile:
a) cheltuieli privind participarea la evenimente, targuri sau expozitii de importanta internationala, ce includ:
-
taxele de participare;
-
mostre de produse;
-
elaborare (conceptie, productie), transport materiale de informare;
-
costurile pentru transportul, asigurarea si manipularea mostrelor si materialelor promotionale, formalitatile vamale aferente acestora;
-
costurile inscrierii beneficiarului in catalogul expozitiei;
-
inchirierea spatiilor si a standurilor;
-
costurile aferente elaborarii proiectului de executie, construirea si amenajarea spatiului expozitional, transportul materialelor aferente;
-
costuri aferente instalarii si demontarii standului;
-
costuri de functionare in cadrul evenimentului: apa, electricitate, echipament personal stand, costuri aferente crearii unei baze de date si organizarii unor evenimente pe parcursul actiunii, intalniri cu potentiali importatori asociate cu dineuri tematice, prezentari/degustari de vinuri, seminarii de mica si mare anvergura;
-
costuri aferente participarii la concursuri desfasurate in cadrul unui targ sau expozitii de importanta internationala.
b) cheltuieli privind relatii publice, actiuni de promovare sau de publicitate:
-
costuri aferente publicatiilor tiparite si electronice: spoturi prezentate in media electronica, la radio sau televiziune, bannere, plachete, brosuri, newsletter, materiale de informare etc, respectiv realizare, traduceri, fabricare, expediere;
-
costurile aferente utilizarii retelelor de socializare, blogurilor, site-urilor internet, respectiv creare, actualizare, traduceri, optimizare pe motoare de cautare;
-
costuri aferente anunturilor privind organizarea si desfasurarea evenimentelor din cadrul programelor (presa, TV, radio, internet);
-
costuri aferente organizarii evenimentelor in cadrul punctelor de vanzare, respectiv inchirierea spatiului si standul, degustari si materiale necesare degustarii, organizarii evenimentelor de presa insotite de degustari si asocierea vinurilor cu diferite preparate culinare;
-
costuri aferente materialelor promotionale.
c) cheltuieli privind campanii de informare si promovare, inclusiv costurile aferente materialelor promotionale, diseminarea informatiilor referitoare la sistemele U.E. privind denumirile de origine, indicatiile geografice si productia ecologica si vizite la locul de productie, degustari si costurile aferente organizarii seminariilor;
d) cheltuieli privind realizarea studiilor noilor piete, necesare pentru extinderea pietelor de desfacere;
e) cheltuieli privind realizarea studiilor de evaluare a rezultatelor actiunilor de informare si promovare;
f) cheltuieli de personal, cheltuieli de transport, cazare, diurna necesare pentru punerea in aplicare a actiunilor, inclusiv in legatura cu evaluarea rezultatelor actiunilor de informare si promovare;
g) cheltuieli generale suportate de beneficiar in legatura cu pregatirea, punerea in aplicare sau urmarirea punerii in aplicare a programului, inclusiv pentru contabilitatea aferenta acestuia si cheltuielile cu auditurile externe.
Cheltuieli de personal
Costurile de personal pot fi considerate eligibile daca sunt direct legate de programul de promovare, fiind ocazionate de furnizarea de servicii specifice pentru pregatirea, implementarea sau gestionarea programului respectiv, inclusiv pentru evaluarea sa. Acestea includ personalul contractat de beneficiar in mod special pentru punerea in aplicare a programului de promovare, precum si costurile aferente cotei de ore de lucru alocate programului de promovare de catre personalul permanent al beneficiarului. Beneficiarul trebuie sa furnizeze documente justificative care sa stabileasca detaliile lucrarilor efectiv realizate in legatura cu fiecare actiune implementata.
Cheltuieli generale
Costurile generale in regim forfetar nu pot depasi 4% din costurile totale directe de realizarea programelor. Cu toate acestea, costurile efective ale actiunilor executate direct de catre beneficiar nu sunt luate in considerare la calcularea costurilor generale. Costurile generale pot fi admise doar in masura in care totalul efectiv al costurilor realizarii actiunilor, care este utilizat ca baza pentru calcularea ratei forfetare, poate fi verificat.
Taxa pe valoare adaugata
TVA nu este eligibila pentru finantare din FEGA, cu exceptia TVA nerecuperabila, atunci cand este suportata in mod real si definitiv de beneficiari, altii decat persoanele neimpozabile prevazute la art. 13 alin. (1) primul paragraf din Directiva 2006/112/CE a Consiliului privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata. Pentru ca TVA nerecuperabila sa fie eligibila, un contabil autorizat sau un auditor statutar al beneficiarului trebuie sa demonstreze ca suma platita nu a fost recuperata si ca este inregistrata ca o cheltuiala in conturile beneficiarului.
Ghidul solicitantului in format .PDF poate fi descarcat dand
click AICI!
Formularul de cerere pentru programul de promovare a vinurilor poate fi descarcat dand
click AICI!
Fisa de informatii/angajament financiar al solicitantului poate fi descarcata dand
click AICI!
Ordinul nr. 1529/2018 poate fi descarcat in format .PDF dand
click AICI!
Autor:
Redactia Agroromania
Cei doi autori care formeaza in prezent echipa din spatele acestui website va aduc zilnic cele mai relevante informatii si va mentin conectati la ceea ce conteaza cu adevarat. De la stiri generaliste pana la informatii de nisa, suntem aici pentru a va furniza doar ceea ce conteaza.