Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cine a pierdut de pe urma scandalului aflatoxinei si ce au invatat producatorii de lapte
Comisarul european pentru agricultura si dezvoltare rurala, Dacian Ciolos, a facut, luni, o serie de declaratii pe marginea subiectului laptelui infestat cu aflatoxine. Potrivit acestuia, atat producatorii de lapte cat si consumatorii au avut de suferit. Primii au suferit pierderi financiare de pe urma scaderii consumului, iar consumatorii vor suferi pe termen lung, deoarece isi pierd increderea in siguranta produselor.
In acest context, Dacian Ciolos a subliniat necesitatea asocierii producatorilor si promovarii produselor lactate sub un brand comun, care sa se bucure de increderea consumatorilor romani.
"Ceea ce a reiesit din aceasta situatie (scandalului laptelui contaminat cu aflatoxina, n.r.) este ca, pe de o parte, cei care pierd cel mai mult din punct de vedere economic sunt producatorii, iar pe de alta parte consumatorii, care-si pierd increderea si pe urma au probleme de aprovizionare (...) Din aceasta perspectiva, pornind si de la experienta altor state membre din Uniunea Europeana in astfel de situatii, ideea pe care eu am lansat-o a fost ca producatorii sa se gandeasca intr-un viitor, dar nu foarte indepartat, ca pe scheletul unor federatii sau organizatii care reprezinta anumite sectoare sensibile, cum e cresterea animalelor, de exemplu, sa se gandeasca sa-si construiasca un brand comun cu care sa garanteze nu numai siguranta alimentara, ci si calitatea si originea productiei pe care o pun pe piata", a precizat Dacian Ciolos, prezent, luni, la evenimentul de lansare al expozitiei "Dunarea - Fluviu European", citat de Agerpres.
Potrivit comisarului european, citat de Agerpres, prezenta pe piata a laptelui vandut sub un asemenea brand ar oferi incredere consumatorului si ar legitima toate informatiile legate de materia prima si de la lantul de procesare si desfacere.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cresterea prepelitelor japoneze
Cresterea prepelitelor japoneze Lucrarea "Cresterea prepelitelor japoneze" - iti asigura toate informatiile de care ai nevoie pentru a demara acest tip de afacere - iti arata punctele sensibile inerente oricarui inceput - te ajuta sa eviti greseli costisitoare Informatiile prezente pe CD-ul "Cresterea prepelitelor...
valabila 48h
"Un astfel de brand ar putea rezolva doua lucruri: pe de o parte ar da incredere consumatorilor in amonte, deci fara sa astepte controale de la Autoritatea Sanitara Veterinara sau Protectia Consumatorului (...) Pe de alta parte, un astfel de brand rezolva si o problema importanta pentru producatori, respectiv cea legata de originea materiei prime. E o modalitate pentru producatori de a-si asuma productia pe care ei o comercializeaza. Decat sa protesteze vizavi de alte productii care vin din alta parte pe piata locala, decat sa lupti impotriva altora, mai bine iti folosesti energia respectiva sa pui in valoare ce ai tu si il lasi pe consumator sa aleaga in cunostinta de cauza. in momentul de fata, de foarte multe ori, consumatorul nu e in masura sa identifice astfel de lucruri si producatorii agricoli au toata legitimitatea sa faca lucrul asta. Se intampla si in alta parte, dar este mult mai important si mai eficient sa faca lucrul asta producatorii decat sa vina statul sa faca asta pentru ei pentru ca e brandul lor. Nu este brandul unui ministru, al unui Guvern sau al unei autoritati. Este brandul lor", a subliniat Dacian Ciolos.
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "Top 4 Afaceri agricole in 2024".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturiIdei de afaceri in agricultura