Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Comertul traditional cu alimente devansat pentru prima data de comertul modern, in cursul anului trecut
Conform datelor financiare publicate de Ministerul Finantelor, marea majoritate a hypermarket-urilor au incheiat anul 2013 pe profit, singura care a iesit in pierdere fiind reteaua Auchan, ca urmare a preluarii a 20 de magazine din reteaua Real.
Comertul traditional pierde din ce in ce mai mult teren in fata comertului modern, micii producatori si comercianti neavand nicio sansa in fata marilor lanturi de hypermarket-uri care s-au impus pe piata romaneasca. Anul trecut a fost unul elocvnet in acest serns, bilanturile financiare aratand faptul ca 2013 a fost primul an in care cometrul modern a depasit comertul traditional.
Marile retele au deschis in cursul anului trecut 270 de noi magazine, majoritatea supermarket-uri si magazine de proximitate, si-au extins vanzarile si in mediul on-line, iar piata romaneasca a conoscut cea mai mare tranzactie din domeniul de retail, constand in achizitionarea a 20 de magazine din reteaua Real de catre Auchan.
Cea mai mare retea de hypermarket-uri din Romania este detinuta de Kaufland, care a inregistrat anul trecut o crestere cu peste 20 la suta a profitului net, care a ajuns la la 331 de milioane de lei. Anul trecut Kaufland a deschis opt hipermarket-uri noi si de la inceputul anului alte doua, ajungand la 91 de unitati. Astfel, Kaufland isi mentine prima pozitie in topul marilor retaileri din Romania, dupa vanzari.
Pe locul secund se afla Carrefour, care detine 150 de magazine sub patru formate, mai precis hipermarket-uri, supermarket-uri, magazine de proximitate si un magazin online, cu un profit net de 144,3 milioane de lei in crestere cu 38 la suta comparativ cu 2012. In 2013, Carrefour a inaugurat 52 de magazine iar de la inceputul acestui an, compania s-a axat pe extinderea magazinelor de proximitate Express, dar a pierdut cel mai mare francizat - Angst, si a anunţat intrarea cu doua noi formate - Supeco (situat intre cash&carry si discount) si Contact - franciza pentru mediul rural.
Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Realizarea de sapun natural este cea mai profitabila afacere Obtii venituri de 1 000 de lei pentru doar 2 ore de munca Ce contine Ghidul practic pentru realizarea de sapun natural Cum sa faci sapun 100 natural – nu numai informatiile de baza ci toate sfaturile si trucurile necesare pentru a obtine inca de la prima incercare ...
valabila 48h
Al treilea clasat este Mega Image, care opereaza o retea de 311 supermarketuri si magazine de proximitate, cu un profit net de 55,1 milioane lei in crestere cu 18 la suta.. Mega Image a deschis 104 magazine noi anul trecut, dintre care 37 de supermarketuri, 66 de magazine de proximitate Shop&Go si o unitate dedicata produselor congelate, AB Cool Food. Pentru 2014, compania a anuntat continuarea extinderii in Bucuresti si dezvoltarii unui depozit nou.
Reţeaua de supermarket-uri Profi si-a dublat profitul net anul trecut, de la 13,1 milioane lei in 2012 la 26,8 milioane, in timp ce cifra de afaceri a crescut cu 26 la suta, la 1,45 miliarde de lei. Retailerul a deschis 63 de magazine in 2013 si si-a propus sa mentina ritmul de inaugurari si in acest an. In prezent, Profi are o reţea de 226 unitati.
Billa a ramas pe profit anul trecut, de 2,17 milioane lei, in scadere cu 40 la suta fata de anul anterior, dar cifra de afaceri a urcat cu 7,3 la suta, la 1,35 de miliarde de lei.
Anul trecut, Billa a deschis 10 magazine in orase precum Cernavoda, Constanta, Brasov, Bucuresti, Iasi, Pitesti, Rasnov şi Timisoara şi a inchis un supermarket in Carei. In prezent, reteaua numara 80 de supermarket-uri.
Rewe Romania, care opereaza reteaua de magazine Penny Market si XXL Mega Discount, a obtinut in 2013 un profit, de peste 557.000 de lei, revenind de la pierderi de 6,58 milioane de lei in 2012. Reteaua companiei numara 157 de magazine, dintre care 149 sub brandul Penny Market şi opt XXL Mega Discount si are 3.212 de angajaţi. Compania vrea sa deschida peste 35 de magazine Penny Market in doi ani şi un nou depozit.
Auchan Romania a trecut pe pierderi de 90,5 milioane de lei ca urmare a achiziţiei celor 20 de hipermarketuri Real, tranzactie finalizata pe 12 septembrie 2013. In noua sa dimensiune, retailerul are 31 de magazine deschise in 18 orase si alte doua unitati in constructie, in cartierul Drumul Taberei din Bucuresti si in Brasov. In urma integrarii, Auchan Romania a incheiat anul trecut cu afaceri de 4,6 miliarde lei, fara taxe, de peste doua ori mai mari comparativ cu 2012.
Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit "TOP 4 Afaceri agricole în 2025".
Votati articolul
Nota: 5 din 1 voturi